Seborroiskt Eksem och Acne
Hej nu är det dags att testa LCHF! Jag har haft Seb eksem och acne i två år nu och jag ha ledsnat rejält!
testat candida diet men de kunde jag bara inte hålla. Det gick inte att äta sig mätt på den helt enkelt. Nu läser jag att de finns folk som blivit av med både Seb eksem och Acne efter några månader med den här kosten. Det är även så att ja är lite underviktig. Jag är 1.89 cm och väger bara 70 kg. Skulle vilja lägga på 10 pannor till. Och jag har även läst att underviktiga går upp i vikt vice versa. Jag räknar med de här övergångssymptomen som jag läst om. Jag har försökt undvika gluten så gått det går sista månaderna men de har väl gått sådär. Jag har länge undvikit mjölkprodukter pga att jag läst att det gör huden sämre. Men de kan ju inte stämma i och med att ja undvikit de så pass länge och min hy endå inte är bra, och sen alla rapport om främst acne att den blivit bättre med denna kost. Hur som helst jag kommer uppdatera när saker och ting börjar hända! Den här sajten har verkligen gett mig hopp, tack för de!
Skriv om ni har tankar!/vänliga hälsningar !
Vad fint att du ger dig själv chansen till förbättrad livskvalitet UTAN orealistiska förväntningar! Självklart ska vi peppa och stötta under resans gång, inte minst under övergångsbesvären. Själv har jag otroligt fin hy nu, men minns att det liksom värkte ut en massa skit innan den blev fin. Så en viss försämring kan uppstå först. Denna kost är ju hormonreglerande, så man kan förstå att det kan svänga lite vilt i början. En del kvinnor märker av det på mensen till exempel.
En hel del av medlemmarna här inne har pratat om sina eksem som inte existerar numera, det är ytterligare en hud-förbättring att se fram emot för dig. Min psoriasis kommer jag inte ens ihåg idag.
Om kroppen tycker att du behöver lägga på dig några "pannor", som du kallar det, så kommer du att göra det. Men det är inte alltid den tycker likadant som hjärnan :)
Lycka till - och skriv gärna om hur det går för dig!

Välkommen hit!
Jag har själv inte dina problem men kommer förlja din tråd med spänning!
Själv har jag fått hälsovinster fast jag började denna kosten främst för viktnedgång går ner i vikt sakta men säkert men kommer inte ändra kosten för jag mår så bra!
Håller tummarna för dig 
Lycka till!
Lycka till! Mina serborriska exsem har försvunnit - men först blev det mkt sämre. Så när det händer - håll ut! Det kan ta ett par månader (som det gjorde för mig) med en försämring innan det blir bättre!
Nu ä rjag helt utan symptom! Skönt!!

Lycka till med LCHF!
Lite drygt att det kallas Seb eksem
Monsun! om du bara visste hur mycket ditt inlägg ger mig hopp tusen tack!
Och tack ni andra för att ni känner en så välkommen!
Haha och sebastian sorry vi kan kalla de sebo eksem istället 

Mina röda prickar/eksem (vet inte om d har något speciellt namn…) har oxå blivit bättre de senaste veckorna. jag inbillar mej att det är för att jag börjat äta lchf mer strikt sedan efter jul.
Hej och välkommen! Jag gör antagandet att du är kille, och då finns det en kille här som gått upp bra i vikt på den här kosten. Kolla tråden "bild på Glennarts nya fysik", den var aktuell i morse tror jag.
A tack för tipset! De ska jag kolla in!
hallå där! det har nu gått drygt 2 månader. I början blev det bättre men nu på sista tiden har det blivit dåligt igen med det seborroiska eksem runt näsan och hårbottnen. Har även fått väldigt mycket acne på ryggen
jag mår mycket dåligt av de här problemen där inte kul att ta studenten om en månad och se helt röd ut i ansiktet…jag har slarvat lite gran eftersom det är svårt att vara jättestrikt. tex om man blir bjuden på mat hemma hos flickvännen och så ska man krångla med att man inte äter kolhydrater. Elller som nu när man är 18 är det mycket festande så blir det ju öl ibland på helgerna. Folk har ingen förståelse för vad man håller på med riktigt känns det som. Jag har annars varit väldigt nogrann med att äta så strikt som möjligt. Har väl blivit 70% strikt lixom. Jag har heller inte ökat i vikt. Vad tycker ni? håller nästan på och ge upp det här nu. Någon med liknande hudproblem(seborroiskt eksem) som blivit hjälpta med den här kosten? för de är det problemet jag mår mest dåligt av!
Vänliga hälsningar!
Vänliga hälsningar
*putt*
nu är du inne i förvärringsfasen och det är väldigt vanligt när man läker ut hudproblem inifrån. Monsun berättade redan i ett inlägg ovan att du kan bli sämre. Håll ut nu ett par månader till. För de allra flesta brukar det vända efter 3 månader men kan hålla på längre. Se även till att du får omega 3 balansen bättre så om du inte äter mycket fet fisk så ta omega 3 tillskott.
Var försiktig när du tvättar dig och använd inte uttorkande produkter. Tvätta gärna med olivolja för olivoljans egenskaper är toppen för huden.
Bra tips har du redan fått från korseett (hon är hudterapeut så hon borde ju ha koll:) Jag undrar lite vad du använder för produkter i ansiktet? Rakvatten, rengöring, hudkrämer?
Jag blir sämre i huden då jag får i mig glutamat (E621)
Okej! Jag använder faktiskt äppelcidervinäger på och det hjälper riktigt bra bara det att så fort ja slutar med det så kommer problemet tillbaka plus att de luktar för jävligt. korseet jag har faktiskt tagit omega 3 tillskott i två månader men tack endå för tipset !:)
Håll ut - jag lovar att det kommer att bli bättre! Flickvännen kanske kan förstå varför du inte vill äta kolisar? Om ni tycker om varandra på riktigt menar jag?
Ha det nu så skoj på studenten och jag tror att alla kommer att vara så upptagna med sig själva så det är inten som tänker på om du har mkt utslag eller inte - du vet "det är för dj*vligt - alla tänker på sig och det är BARA jag som tänker på mig!"