Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 2584 ggr
Annsta
0

Underbar dessert!

Kom på en jättebra dessert i går, som jag faktiskt kan tänka mig att bjuda på.

Jag hällde ett paket frysta bär i botten på en pajform (hallon & blåbär)

Blandade 1 dl mandelmjöl,1 dl kokosflingor, vaniljpulver och pyttelite Stevia med smör så att det blev som en smuldeg.

Fördelade smuldegen över bären och satte in det i ugnen på 200 grader tills den fått fin färg.

Åt med en klick vispad grädde…muummsTungan ute!!

Kändes som en väldigt god och LCHF:ig dessert. Det är ju roligt att hitta på något som man faktiskt kan bjuda "vanliga" Flörtmänniskor på.

Balanserad
0

Låter jättegott! Ska testas imorgon!

Mervi
0

Funkar även med rabarber. Skrattande

pyre-lena
0

Vi bjöd på LCHF kladdkaka igår med ischokladtäcke och vispad grädde till. De vuxna gillade det men barnen var inte speciellt förtjusta men då blir det mer över till mig Skrattande tyvärr så la jag allt i frysen istället för kylen så kakan var lite väl svår att skära upp och den rasade isär istället för att hålla ihop men smaken var det inget fel på. Det var mums.

Ska prova din dessert någon gång men jag har svårt för kokos nu för tiden efter att jag fick magsjuka samma dag som jag åt kokosvåfflor *ryser*

Mervi
0

pyre-lena, jag gör detta utan kokos. Jag använder bara mandel, jag kör mandeln i en matberedare med kniven monterat. Jag låter den vara lite grovare än mjöl. Blandar det med smör och klickar över rabarbern/bären. Jättegott.

monsunrain
0

mumsfillibabba! Bokmärkt!

pyre-lena
0

Tack Mervi!

Ska prova Skrattande måste väl om inte annat komma över mitt motstånd mot kokos Glad

Lottalis
0

Låter gott skall testsSkrattande