Kinamat?
Jag och några vänner ska ut och äta på kinaresturang ikväll, vad är mest lchf-vänligt?
Någon som vet?

Kinamat är full med glutamat (smakförstärkelse), jag har slutat äta där eftersom jag får konstiga symptom varje gång, någon sort allergisk reaktion. Reaktion heter "Chinese restaurant syndrome", läste om de i Mats-Eric Nilsson boken "Den hemlige koken". Inte bra alltså. 
Jaha, nu går det ju dock inte avboka, vad kan vara det bästa av det värsta? Funderar på kycklingspetten i jordnötsås, eller strimlad biff med babuskott och champinjoner.

Ja, då är det bara att välja.
Du kam också fråga om de använder kryddan med glutamat (E621, smakförstärkelse), om de nu kan hjälpa.
Jordnötssås innehåller en del socker och jordnötter är en baljväxt och rätt rik på kolhydrater (fast god :), så mitt val hade varit strimlad biff!

Äsh.. när man är ute på stan med vänner kan man inte krånlgla för mycket utan göra det bästa av situationen och välja det som verkar bäst på matsedeln.. vad vore fel med fläskött i någon sås??
Som förätt Pekingsoppa eller liknande o strunta i riset!??
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
alla blir inte "konstiga" av lite glutamat heller, om du har tålt det innan så gör du det nog nu också, jag menar… folk äter ju där hela tiden …
Jag åt strimlad biff med bambuskott och åhh va gott det var. Mår dock inte konstigt alls som tur är 
Det är inte säkert att man reagerar på E621, medan vissa reagerar jättestarkt (min mor) jag t.ex. märker det när jag inte har ätit sådan mat på länge, dvs eftersom det inte finns någon E621 i matlagningen hemma så betyder det när man äter ute någonstans men som Zepp säger har man tagit steget att äta ute så får man nog ta det bästa som finns