Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 2531 ggr
Melindrea
0

Fjärde maj - ett år för Melindrea på LCHF

Ja, i morgon måndag är det ett år för mig där jag har varit på LCHF. Mitt första inlägg här skrevs 10/5 2008, där jag beklagade mig över huvudvärk.

Jag har förlorat runt 16cm i midjan (däremot inte på långa vägar lika mycket runt baken - men jag har ju en fin timglasfigur! =), dock vet jag inte om jag har förlorat någon vikt, eftersom jag den första tiden gick upp i vikt och mådde illa av tanken att gå upp mer.

Vad har jag lärt mig? Tja, hur gott det är med stek. Och hur mumma det är att bara steka upp något och lägga till smör, som middag. Att äta ägg och bacon (fortfarande tre ägg och ett halvt paket bacon, men oftast ingen grädde) till frukost, och att kaffe är drickbart när man har en rejäl skvätt grädde i!

Jag är piggare, men den huvudvärk, ryggvärk och höftvärk jag haft i många år (och jag är fortfarande under 30! >.<) sitter fortfarande i. Min Depression har hållit sig borta, och likaså ångesten, mer eller mindre.

Magen är helt bra, nu när den inte får en massa socker i sig.

andreas0
0

Det sägs ju att en centimeter i midjan motsvarar ungefär ett kilo fett, så om du har minskat ungefär 16 kilo fett och fått lika mycket muskler (om nu vikten är samma) så är det väl ett väldigt bra resultat. Det är bara att säga grattis till det, och till övriga hälsovinster. Glad

greensis
0

Grattis till dina hälsovinster. Hoppas värken ger med sig på sikt.Skrattande

Fabricati diem, pvnc!

Maia
0

Gott nytt år! Det är snyggt med timglasfigur!!!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

vickiskrylbo
0

Som jag då, fast jag firade ett år igår den 3 maj!! Grattis till hälsovinsterna! jag har också fått en del hälsovister, men har en hel del krämpor kvar… Fast jag har gott hopp om att de ska försvinna!! De har ju kommit smygande under många år, så varför ska de inte smyga bort också på många år??? Man vill ha snabba resultat, men vi får nog vara mer långsiktiga, i alla fall jag!!

Kram

pyre-lena
0

Grattis på 1 årsdagen!

Att depressionen hållit sig borta och att ångesten håller sig i kragen mer eller mindre är ju jättebra och en stor hälsovinst i sig. Att sedan magen sköter sig är ju ännu bättre :o)

Jag önskar dig en himla massa ytterligare toppen år! :oD

*Grattiskramar*

Pasi
0

Grattis på ettårsdagen till både Melindrea och vickiskrylbo…ett år kvar innan det är dags att kolla efter lämplig gravsten!Glad

Margareta
0

Grattis på er båda två och kul att ni håller er kvar här!

Numer pensionär i Nynäshamn

odezza
0

Grattis till er båda, säger jag med!

"still lost in space and time"

Fetrik-Snubbe
0

Grattis och kör på. Grädde forever… :)

Melindrea
0

inte kan man ge upp KiF heller, lika litet som man ger upp LCHF! Jag har till och med dragit med pojkvännen, mer eller mindre… (Han vill gärna ha onyttiga saker om vi äter ute och tar gärna mjölk… men nu köper vi gammaldags mjölk när det är sådant!

Luccy
0

Grattis Melindrea, hälsovinster är ju super o alla kvinnor ska väl ha lite "farliga" former.

Kram Luccy som undrar om det bidde nån alternativ tårta Tungan ute

uzie
0

Grattis! Firade 1 år 1 maj och jag kommer inte sluta i första taget heller. Jag har alltid sett mig som en Coca-Cola flaska, men nu skall jag börja se mig som ett timglas istället! Tack, hade glömt bort den liknelsen.

Melindrea
0

INgen tårta, men har kaffe med chokladsmak i presskannan, ska lyxa till med en bit 90% choklad till det! Och ikväll blir det köttfärssås med mozzarella ost istället för pasta.

Det som jag har mest problem med när det gäller min vikt är BMI. Jag är enligt BMI sjukligt fet, vilket har lett till problem med exempelvis P-piller - jag får inte ut några nya eftersom det är högrisk för hjärtinfarkt.

Med andra mått mätt är jag inte smal (definitivt inte), men inte i problemzonen. Waist-to-Height ratio är bra, för min längd bör jag inte ha mer än 90 cm i midja, jag pendlar oftast mellan 81cm-83cm nu (började på 99cm i midja…)

Luccy
0

P-piller är ett elände för vikten, var i alla fall för mig, du kan inte hitta på nått alternativ en period?

Kram Luccy som tycker du är så duktig

Melindrea
0

Blir kondomer. Låt oss säga att minipiller var väldigt effektiva: Vem kan bli gravid när man har syndafloden? Och ja, det var en syndaflod. Under en timme blödde jag igenom en binda :och en handuk:.