Märkligt....
Har nu ätit LCHF i 8 veckor. Gått ner 13 kilo.
Min kropp är byggd av choklad och jag har alltid varit en STOR godisgris.
Kaffe är väl den passion som hamnar på andra plats efter socker och choklad sug.
Men med LCHF kost så försvann socker begäret. Samt har jag kommit på mig själv att det ibland gått ett par dagar då jag inte druckit kaffe.
Märkligt…det har inte varit något jag planerat…bara blivit så…väldigt skönt…. :)
Grattis till viktnedgången och välmåendet.Visst är det skönt att slippa suget…och att det kan vara så lätt egentligen att må bättre.
http://www.winthers-skafferi.se/
Grattis, jättefint resultat du fått och skönt att slippa suget.
Kaffe är ju inget nödvändigt säger en kaffemoster.
Skulle gärna vilja uppleva att kaffedrickande minskadee.
Lycka till i fortsättningen.
Ojoj! Grattis!!!

Stort Grattis……visst är det skönt när man upptäcker att man inte saknar det där söta……

Grattis till ett superhärligt resultat, jag vart åxå av med sötsuget, men vikten suger sig fast.
Lycka till Kram Luccy
Grattis säger jag också. Kör hårt!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Här kommer ett till GRATTIS!
Lycka till i fortsättningen 
Grattis och lycka till
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag njuter. Var på introduktion idag till mitt sommarjobb. Så pigg och glad jag känner mig i kroppen (och själen) var längesedan.
GÖTT
Tack snälla NI.
Är så glad jag hittade detta forum, det har gjort en stor skillnad i mitt liv :)

Jag har upplevt samma sak… speciellt med kaffet. Förr drack jag ett par kannor per dag själv… nu kan jag ta en kopp då och då, och mest i sociala sammanhang då andra dricker kaffe samtidigt.
Stefan Bloggar här på sajten
Stefan bloggar också här, på extern sajt

Jag har nog aldrig varit sockerberoende…men väl brödberoende.
Det är ett minne blott, men kaffet på morgonen med en skvätt grädde vill jag fortfarande ha. Det är ju dessutom en liten rutin att väcka tarmarna. Men för övrigt väldigt få kaffe/vecka.
Trevlig Helg!

WOW!! Grattis från en skåning till en annan!
Ser fram emot att få se en bild på nästa tatuering
'
Kaffet har jag svårt att vara utan…får lätt huvudvärk utan koffein, men håller mig till några muggar om dagen… Nu ska vi ut i solen!

Ohhh, den känslan är ju fantastisk! Själv höll jag på att slå omkull migsjälv av förvåning häromdagen när jag hittade en hel kaka 72%-ig choklad som jag köpt med mig till jobbet ,(har lååånga pass), för någon VECKA sedan !!
Jag har ju ine ens varit sugen en gång! Fast nu är den slut, sambon åt den, haha
Men skulle jag inte vilja ha kaffet längre heller då blir jag nog ledsen, mitt kaaaffeeeeee
Wow, vilken viktnedgång! Grattis till den och ett skönare, piggare liv!
Vad härligt!! Grattis!!
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)

Jag hade tänkt starta en tråd för att kolla om det är fler än jag som upplever samma med kaffe. Jag som har druckit flera koppar kaffe, speciellt på morgonen har inget sug öht. Nu dricker jag kaffe för att det är gott, inte för att kroppen vill ha det.
Tack alla för fina meddelanden.
Visst är det märkligt hur kroppen slutar att vara sugen på socker och kaffe.
Det är en helt ny upplevelse för mig, jag har varit slav under detta….
Önskar er alla en bra dag :)

Grattis milky! 
Sötsuget har så gott som försvunnit men kaffe dricker jag fortfarande ganska mycket men har nog blivit mer noga med vilken sorts kaffe jag dricker. Har köpt en kaffebryggare med kvarn och det är så gott med nymalet kaffe. Min favorit än så länge är Sidamo Ethiopia. På jobbet är det automatkaffe som serveras, inte lika gott men det får duga.
Och jag har blivit noga med chokladen också, idag köpte jag Malmö chokladfabriks Master Blend 70 % för första gången. Mums
men sött så bara några bitar. Annars har jag börjat med Lindts 90 % och tycker den är är bra.
Ha det så bra
Karin

Hej på er,
Mitt kaffesug är oxå som bortblåst. Jag dricker numera bara kaffe i sociala sammanhang och då oftast med mjölk (e inte så förtjust i grädde i kaffet) vilket jag unnar mig eftersom jag dricker kaffe så sällan 
Grattis oxå till ett fantastiskt resultat!
Jag stämmer in i alla grattis till din vikt nedgång.
Mitt sötsug försvann direkt när jag började med LCHF, o jag som nästan levt på godis. Det är en skön känsla att inte ständigt leta efter nåt gott i skåpen, o att inte behöva planera godis köp så det ska räcka till nästa gång man handlar.
Jag har inte tänkt på det med kaffet innan, men visst är det så. Det kan gå flera dagar utan att jag dricker kaffe. Konstigt att jag själv inte funderat över det innan, jag som druckit så mycket kaffe. Men det är väl så att om man inte har behov av nåt längre så saknar man det inte.
Tänk om det kunde fungera på cigaretter oxå…hehe

Sockersuget är borta. Fullständigt. Liksom aldrig funnits.
Kaffesuget består. 
3 stora muggar fram till 09.00, annars återuppstår vad barnen kallar "mammamonstret" Allt kaffe efter 12.00 är rent socialt.
Fabricati diem, pvnc!