Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2202 ggr
EvilEye89
0

mattider!?

satt och pratade lite lchf idag med några stycken som vart intresserade.  Då en kläckte ur sig detta.

" Du säger att man ska äta när man blir hungrig, men de sägs ju att man inte ska äta efter kl 19 på kvällen ska man följa det även i LCHF?" ocj ja jag funderar detsamma..

NomNom
0

Hoppas det verkligen inte är så då jag börjar jobba 18.00 och slutar 06.00….fast då blir jag not smal !! TystTungan ute

MimLan
0

Nej, man äter när man är hungrig. Det finns ingen kropp som bryr sig ett endaste dugg om vilka påhitt som finns när det gäller klockslag.

NomNom
0

Ja, precis MimLan! Förlåt mitt tramssvar #0, men för att ev lugna dig med mina egna erfarenheter så äter jag i regel frukost på jobbet runt 19.oo, sen blir det varm middag framåt 01.00. Och sen jag började med LCHF är jag dessutom pigg hela natten vilket är bra för många då jag är inom säkerhetsbranschen Tungan ute

mikaelj
0

Så här äter jag:

07.00: 1 dl mjölk

10.00: 2-3 mandlar

12-13: MAT

16.00: 4-5 mandlar

19-20: MAT

------

Läs mer:

* Mark's Daily Apple: Is Intermittent Fasting Healthy?

* LeanGains: Questions and Answers

EvilEye89
0

Jag har ingen regelbundenhet i mina mål över huvud taget! eller jo middagen brukar bli mellan 19-20 eftersom att jag har träning dom flesta dagar mellan 17 och 19..

har dragit på mig nå helvete nu! ja kalvar som en gud! (magsjuka)

så nu blir de nog absolut ingen regelbunden måltid..

Aliki
0

Frukost vi 6-tiden

Lunch vid ca 11-12 för att det passar bäst och jag börjar ofta bli hungrig då

middag oftast något lite någon gång mellan 17-21.

Ev.ost och smör däremellan.

På helgerna däremot…helt galna mattider beroende på när jag blir hungrig…..men mycket mer småätande då jag har mitt favoritkylskåp tillgängligt hela tiden till skillnad från veckodagar på jobbet.

isalu507
0

Det där med att inte äta på kvällen är väl bara gamla myter. Så man ska gå hungrig om man inte hinner äta middag innan sju?

Hade en kompis som bantade på det sättet, åt inte efter sex på kvällen. Hon höll i fyra dagar. Bara trams.

Zepp
0

Det lilla som kan var sant är att kroppen har svårt att hantera glukos på natten när du sover.. den är programerad att göra annat då som tex. att laga o reparera!!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Pasi
0

Gör ingen skillnad vilka tidpunkter man äter på…dock kan stora mängder kolhydrater och hög-GI sent på kvällen störa sömnen och som Zepp säger kroppens reparationer (högt insulin = lägre GH).