Lågkolhydrat korv/korvar.
Någon som kan tipsa mig om vart det finns bra korv att köpa? Det verkar finna potatismjöl/flingor i de flesta korvarna.
Sol till er!
Har inte hittat något speciellt ställe men den utländska torkade salamin brukar vara OK. Man måste dock lusläsa innehållsförteckningen!
har läst någonstans att lidl har. Har dock inte hittat den själv
Är inte COOPs egna korvar med 92% kötthalt bra? Även det danska märket GÖL har lite kolhydrater i sin korv.
Har inte själv koll på detta, man bör ju undvika charketurivaror, men gäller det bara de med glutamat och en stor mängd kolisar?
Vad med lite kolisar är inte bra, i sådana fall?

Det är väldigt svårt att hitta korv eller chark helt utan kolhydratsinnehåll, tyska korvar på lidl är det närmaste man kommer, de är inte helt kolhydratsfria men klart acceptabla, det är ingen katastrof att potatismjöl nämns som ingrediens, det väsentliga är kolhydratsinnehållet, jag går inte över 1% i köttprodukter så 200 gram kött ger som mest 2 gram kolhydrater, det kan jag leva med, och det kan säkert de flesta som inte kör fakir eller ufo.
Böklunder är ett märke som iaf har funnits på våran ica. 0,1-0,5 g kh/100g och HÖG fetthalt. Det är ett tyskt märke gissar jag och borde mäta sig väl med korvarna på Lidl.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Läser framförallt inneållsförteckningen och sammansättning av energievärden.
Vi brukar köpa tyska korvar hos Lidl och Salami från ICA och Lidl.
Vänliga hälsningar Stephan
Köper också korvar från Lidl, här i England hittar jag jättegod kabanoss med bara 1% kolisar bland annat. Och billigt är det också! 
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.
Tack för så goa svar. Läste att någon frågat nästan samma innan men jag missade läsa. Var lite väl snabb.
Har fått en del uppslag nu och lär inte bli korv lös.
Sol och tack till er som svarat mig så fint!
har en burk Bockwurst från Lidl i kylen, det är 0,5 % kolisar

Sen finns det från Ugglarps… cabanossy. mindre än 0,5% kolhydrater.
Har inte smakat den själv men läst om den. ska handla imorgon 

Gustafskorv från Gustavskorv AB har 99% kött/fett andel och smaka super bra!
Vänliga hälsningar Stephan