OT slöseri med solen?
I dagens Uppsala Tidning finns en artikel om att ekologisk odling är ett slöseri med solenergi. Mer mark behövs för att odla eftersom ekologisk odling ger så lite(!?)
'Vi talar om gigantiska mängder förnyelsebar energi som inte används'.
Låter som om nåt fattas i den 'logiken'.
Agneta
Det är väl för tidigt på morgonen…jag får inte heller ihop det. Om man inte odlat ekologiskt där, vad skulle man då använt solenergin till? Ingenting? Då har man inte vunnit något. Konventionellt lantbruk? Då måste man ju tillsätta en massa energi. Solfångare? Jo, men vi måste trots allt ha mat också; jag klarar inte att koppla upp mig till vägguttaget för att få energi
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Solen är väl nästan det enda som vi inte behöver hushålla med..
Den som skrev UT skojar nog - eller har inte alla bestick i lådan..
Ehum, vaaa..??? Hur kan man slösa med solenergi…? Solen finns ju där oavsett; det är ju inte en energikälla som försvinner ju mer vi använder av den som kol eller olja. Jag fattar ingenting….. 

Författaren till debattartikeln är Hans-Erik Uhlin professor emeritus och docent i företagsekonomi vid SLU så något skämt är det inte.
Som Kalle-B skriver: han har noginte alla bestick i lådan LOL
Agneta

Hehe, den var ju rolig!
(försök med ekologiska oldlingar har i försök ibland gett bättre avkastning än kommersiella)

OCH ekologiskt odlat innehåller mer näring.
För övrigt är det ju ett oacceptabelt slöseri med sol över öknarna. Måste förbjudas!
Agneta
så ekologiska kan inte vara kommersiella ? Hmm
Ekologiskt är bara på skoj då?
#6 håller helt med. Vem kan bli minister och föbjuda sol i öknen och skicka hit den i stället så att vi inte slösar med den….
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)

#6 För att inte tala om hur mycket av solenergin som fångas upp av moln!
#7 konversionella skulle det stått, ju.
Japp, mulet idag tyvärr, annars hade jag givetvis stuckit från kontoret och sprungit naken i solskenet hela dagen för att tillverka ordentligt med D-vitamin och inte slösa med den dyrbara solenergin! 
**Surface of Velvet
**Core of Steel

Moln 
Vad ska vi ta oss till, straffskatt på moln?
Varsla molnen?
Spränga dom?
Krig mot molnterrorismen!!
Agneta