Lite kryssningsreklam/fråga
Inför kryssningen tänkte jag förmedla lite roliga, fungerande och användbara kökspryttlar. Har man nu ett företag ska man väl ändå använda det!
Prisnivån är tänkt till typ självkostnad, dvs inköpspris + något för kringkostnader.
Just nu ser det ut som sporkar, ånginsatser till kastruller, äggtimers, formar för mikroomeletter, mandelkvarn…
Är det någon som har idéer om något som bör med på listan?
Fabricati diem, pvnc!
och vad är sporkar?
smörbyttor

#1 En spork är ett alltiett-bestick - kniv/sked/gaffel - som är jättesmidigt att ha med sig i handväskan (fika pås tan?)
Fabricati diem, pvnc!

Sporkar är väl ett mellanting på gaffel +sked ?!! Eller är jag ute och cyklar nu. 

aha! har sett men aldrig hört namnet på dem

viste inte att de hette spork men har en i väskan den är guld värd

#2 Korseett: Vad menar du med smörbyttor?
Något som man stoppar 500g smör/kokosfett/isterpaket i, eller sådana man "döljer" bregottpaket i?
Fabricati diem, pvnc!
hehe både och behövs nog

Jag har hittat chokladkakor med 100% kakao+kakaosmör.
Om intresse finns kan jag "köpa ut" och sälja på kryssningen. Frågan är bara hur mycket? Hur många 100g-kakor är kryssningsdeltagarna potentiellt intresserade av.
Fabricati diem, pvnc!
#10 - Det ska jag tala om för dig på fredag när jag har smakat.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
Var köpte du chokladen? Du köpte väl inte hela lagret
. Är så sugen och kan ju tyvärr inte komma på fredag.

Kökspryttlar? Jag vill ha nyckelband som det står LCHF på.

Jag har fått hem formar för en-äggs-omelett i mikron. Måste vara guld att ha liggande på jobbet om man glömmer matlådan - det är bara att ha ett paket ägg stående i kylen (håller hur länge som helst nästan) och kanske några makrillburkar i skrivbordslådan.
Jag ska prova ut dem och rapportera, men kommer att ta med dem till mitt lilla lilla marknadsbord.
Fabricati diem, pvnc!

Hur får man tag i ägg-omelett formen?

Jag är intresserad av ett par chokladkakor och definitivt en omelettform! *står just och suckar över vad jag ska ha för mat med mig till nattjobbet*

#18 Då viker jag några chokladisar & en form till dig.
Formen funkar jättebra - jag har den som reservfrukost på jobbet (tidiga mornar, småbarn…) 50sek i mikron och så har man varm mat.
Chokladen ÄR lite bitter för icke-LCHF-are, men jag är nöjd en hel eftermiddag på en fingertoppsbit. Gissar att den är mumma med lite lite vispad grädde, eller cognac….
Fabricati diem, pvnc!

Fick du tag i baconchoklad greensis?
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

#20 Beklagar, chokladförsäljerskan är konservativt lagd.
Så just nu planerar jag att utarbeta ett ischoklad m baconkrisp-recept att publicera här, samt att färgprinta beställningsbladet att lämna över till chokladfolket att utreda för beställning inför nästa kryssning.
Men 100% choklad kommer definitivt att medföras till strax-över inköpspris. (Dock inte en billig last, å andra sidan moffar man knappast en hel kaka, för då tror jag man blir aktivt sjuk!!
)
Hardcore, mina vänner, hardcore.
Fabricati diem, pvnc!

Form, ett par sporkar samt choklad köper jag garanterat.

För de som haft problem att få tag i nöt-mandelmjöl lovar jag även att släpa med några (manuella) mandelkvarnar (Claes Ohlsons finaste) om intresse finns.
Kvitton garanteras, kommer att utställas även om ni inte vill ha dem
Fabricati diem, pvnc!

Tyvärr måste jag vara krass
och påpeka att jag inte kan ta kort utan att det är kontanter som gäller. Som euro-entusiast (och siffernissa) kan jag dock även tänka mig finsk valuta…
Fabricati diem, pvnc!