Lohmanders
är dessa såser okej ang. kolhydrater? det står inget på förpakningarna, i "min" affär fanns det 3 olika sorter att välja på, jag köpte bea och café….
tacksam för svar

Det står väl innehållsförteckning runt kanten eller vad man ska säga? Kommer inte ihåg exakt vad det stod men jag avgjorde visst senast att det var okej iaf 

JAg vet att vi har kollat det här tidigare, och enligt innehällsförteckningen är den helto okej. Jag köper gärna beasåsen..underbart god tycker vi här hemma.
ja på locket va? runt kanten, som sagt…

nä..det står inget om hur mycket det är av varje…
Hur mycket av varje? Vad står där då?

Ingredienserna står ju i fallande skala, så man kan för det mesta göra en mellan-tummen-pekfingret bedömning om det är hygglo eller usch.
Har för mig att vi avhandlat Lohmanders tidigare - bean köper jag de få gånger vi inte ids göra egen.
Fabricati diem, pvnc!
Hej
Såserna verkar helt okey. Se Lohmanders egen hemsida. I alla fall vad det gäller kolisarna. Vad som menas med smörarom vet jag inte.
http://www.lohmandergruppen.com/products.sv.html
Hoppas länken fungerar.

Tack snälla för länken! ojjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj……………..tur jag inte öppnat café…….såsen
hur sjutton kan cafe de Parissåsen få så mycket kolisar? Tomaten, men den har ju inte så mycket i sig ens…

Har provat både vanlig, hot och vitlök….Älskar alla och nu vet jag att jag ska få äta remuladsås också. Tack för det!

Jag har"alltid" älskat Lohmanders bea, det har varit min favorit länge, men nu sen jag börjat med lchf så tycker jag att den är för salt :( (tycker att väldigt mycket har blivit för salt, jag som alltid älskat salt och saltat extra på ALLT)
Jag har bara orkat göra egen bea en gång (har svårt att stå och hålla i vispen länge pga min fibro) och den blev riktigt äcklig…ska göra något nytt försök men det kommer nog inte bli något jag orkar göra så ofta.
Jag läste på hemsidan under fliken "frågor och svar" Vad är smörarom?. Det är ett ämne som heter diacetyl.
När jag googlade på det fick jag fram:
"En ny amerikansk studie visar att redan låga exponeringsnivåer för livsmedelstillsatsen smakämnet diacetyl kan skada lungorna eller rent av vara livshotande"

Det handlar iofs om arbetare inom livsmedelsindustrin som exponerats för tillsatsen. Men det känns ju inte så kul förstås.
Är trist att man istället för att använda äkta vara måste tillsätta smakämnen, men det är väl för hållbarhetens skull antar jag. Vill man vara helt säker på att inte få i sig läskiga saker så får man börja odla/avla sin egen mat och laga den från grunden tror jag.