Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 3429 ggr
Teodina
0

Nu i glasstider.......

Finns det någon glass i frysdisken/glasskiosken som är hyfsat ok att äta?

Aliki
0

Alla glassar är Ok!!..Tungan uteutom de med tillsatt socker..så jag håller mig till hemmavispad grädde…

Fanns det någon med HF och LC så skulle jag kanske en dag kunna tänka mig en köpeglass!!…..Gärna mjukglass!!

kaisakavat
0

Jag gör egen glass. Vispar hälften fet crfr, hälften grädde styvt. Rör i ett par äggulor och slutligen hallon! Mums!!

Anterrabae
0

snabbmjukglass: vispa grädde med frusna bär, blir en parfait (glass utan ägg) på det direkten. Personligen kör jag det hela i bulliten, men stavmixer borde funka utmärkt. Det blir som mjukglass med bärsmak.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

bazz
0

Om du läser innehållsförteckningen på köpesglassen så inser du att den i stort sett är samma kemiska skokräm som Becel/margarin fast i fryst form….

Som du förstår av svaren ovan vill de flesta av oss inte längre stoppa i oss detta och gör glassen själva.

Äkta glass göra av grädde, äggula, socker och någon smaksättning såsom vanlij eller frukt. Jag har t.o.m. plockat bort nästan allt sockret för att tycker det räcker med den sötman som bären ger.

Österhagens glass från Hjo lär vara riktig glass utan konstigheter i.

Teodina
0

Den glassen har jag ätit, bor ca 5 mil från Hjo! Helt gudomligt god!! Tungan ute

Säljs nog någonstans i Jkpg oxå om jag minns rätt!

Är gammal glassoman och tror att sommaren kan bli svår. Rynkar på näsan

Har ätit lchf sen oktober och mår jättebra, i stort sett inget fusk! Mest imponerad är jag nog av att allt sug efter kakor och godis är borta! Klarat både jul och påsk! Skrattande ……….får väl peppa mig ordentligt inför sommarens alla glassfrestelser!

Aliki
0

Låter vettigt….men jag äter ju som sagt var inte sockerCool

Här finns den i alla fall för er som suktar:

http://www.osterhagenglass.com/ater.html

Mcshep
0

Jarseglass är ok men med ganska mycket socker annars är den gjord på äkta råvaror, kravmärkta om möjligt och inga tillsatser.

Mycket god speciellt den med hjortron men dyr så jag har bara köpt några gånger.

Karin

Lynxx
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrar om skaparen av denna skämtbild visste hur 'nära haren' denne sköt?

Mera 'matbilder' + massor av annat finns på denna sajt:

worth1000

bazz
0

Den skulle vi ha på en LCHF T-shirt nu i sommar!!!

Icegirl
0

Fick en glassmaskin i födelsedagspresent - min garanti för att klara sommaren!

Jag gör jättegod glass på äggulor, vispgrädde, marscarpone, (ibland pyttelitet sötningsmedel), vaniljpulver, (kanske hackad mörk choklad eller några hallon).

Det blir hur god som helst och är en klar ersättning till köpt glass.

Lynxx
0

Jepp - "De e smöret som gör'et!"  Flört

/L