Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1214 ggr
Balanserad
0

Nu äntligen!

Nu äntligen efter precis 3 mån med LCHF har det vänt. Egentligen skulle jag kanske vänta med att skriva så att jag kan se resultatet på vågen, men jag struntar i vågen helt enkelt.

Jag kollade i början hur jag låg till i "minmat" men har sen gått på känsla. Det är ju så jag vill att livet ska levas. Det ska ju sitta i fingertopparna. För mej går det inte att leva genom att kontrollera hela tiden.

Har gått upp 2-3 kg från ursprungsvikten på 78 kg, men känner mej så mycket slankare och snyggare än tidigare, trots att även måtten har varit de samma. (är 1.69 lång)

Men nu börjar måtten minska! Och det känns att kroppen har börjat att vänja sej vid att äta som jag gör. Magen fungerar bra och jag har inga övergångsbesvär längre. Fortfarande lite kramp i vaderna, men jag ska köpa magnesium.

Det är verkligen värt allt "besvär"! Det är inte helt lätt att ändra om sin kost så radikalt som till LCHF. Jag upplever mej inte som så mycket "fettskrämd", men mycket mer än jag trodde var jag, kände jag när jag började. 

Jag har börjat lita på de signaler som min kropp ger mej och min mentala syn på hur jag ska äta har börjat förändras. Det är ju där den svåraste biten sitter! Att få ett annat sätt att se på mat. Att förmå att se sina svagheter och veta vad det egentligen betyder när det suger till efter nånting. 

Jag mår så BRA av LCHF, så för mej finns inget annat alternativ. Ingen smörgås i världen kan locka mej, inget annat heller.

sarag
0

Härlig läsning!

Visst är det fantasiskt att få må så bra!

Mervi
0

Härligt att må bra och få äta gott. Skrattande

babybel
0

Vad härligt att läsa när folk är så positiva som du! Grattis till framgångarna hittills, och lycka till i fortsättningen  Skrattande

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

[bittek]
0

Grattis! Jag har också kört precis tre månader. Mår toppen! Gick ner drygt 5 kilo de första veckorna, sen dess har väl nåt kilo till trillat bort. Men jag känner som du: blir mer och mer nöjd med mig själv :-D

Jag har heller inga problem med att hålla mig till lchf. Allt man får äta är ju så gott!

Zepp
0

Grattis det tog tre månader för mig oxå, innan något hände!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Medlem
0

Har sett din presentationsbild och jag tycker du ser mycket yngre ut på bilden som om du är 45 år gammal. Grattis!

[Karro]
0

Jätteroligt att se och välkommen till rätt sida fetträsket Glad

PiteCarina
0

Grattis till välmåendet och lycka till i fortsättningen! Glad

Balanserad
0

Tack alla för lyckönskningarna och tack #6 för komplimangen.

Jag var på restaurang igår här i min lilla by och åt jättebra LCHF mat, samt att de hade Pripps Blå Pure! Blev jag så lycklig för. Skönt att kunna känna sig "normal" i såna sammanhang oxå!

Kvällen var hellyckad med vårt eget dansband "Nils-Birgers" som spelade.

Så går det till på vischan!!