Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 3729 ggr
Cajsavarg
0

Skit oxå

Lite hyschhyschämne kanske Foten i munnen

Har nu hållit på med LCHF i 2½ vecka och har en mycket lugnare mage. Ser inte ut som om jag vore höggravid efter varje måltid. Och inga besvär med gaser. Tidigare hade jag ibland ont av vad jag tror är fickor i tarmarna. Inget så´nt heller. Det är ju toppen! 

Och nu verkar som om jag får ut riktigt gammal,…. ja skit rent ut sagt! Ser helt annorlunda ut.

Är det fler som upplevt detta eller är det bara att jag sammankopplar detta med den nya livsstilen?

//Fat makes Me fit//

monsunrain
0

Du har så rätt så.

Och ju längre du håller på med denna kosten desto färre gånger behöver du gå, så bli inte förskräckt när du börjar hoppa över en dag och mängden är mindre.

bustas
0

Instämmer! På senare tid har det blivit ett rent nöje att krypa ned i holken!

Luccy
0

Skrattande Det ska vara skitlätt att skiiiiiiiiiiiiiita.

Jag tror att fibrerna gnager för mkt o ställer till med oro, har åxå en schysst mage redan efter dygn 2.

raphanus
0

Jag tror att det bara är en vanföreställning att man måste göra nummer två varje dag. Efter två år på LCHF tror jag dessutom att det inte är farligt eller fel att inte göra nummer två varje dag.

Sipoas
0

Ursäkta, kan inte låta bli: Länk

Sindri
0

SkrattandeSkrattandeSkrattande

Aliki
0

Nyfiket undrar jag som Cajsvarg om det kan vara så att det är "gammalt" som kommer ut….altså om första tiden med LCHF kan verka som någon slags tarmrensning?

Att det blir mindre mängder, och lösare och luktar illa har jag oxå märkt.

Har ni sett ett program för ett par år sedan, på 8:an tror jag, där ett gäng med olika problem fick åka på ett spa i Spanien och blev utsatta för div. terapier som fasta, nässkjöljning och även vattenlamemang. ….Skrattande….och de stackars medverkande fick inte ge upp förrän det kommit ut något som, om jag minns rätt, kallades för tarmplack.

Stora svarta tångliknande sjok…som enligt terapeuterna skulle vara just tarmplack, en gammal rutten beläggning…..

….Sicken bajstrådCool

haneit
0

Jag går oftare sedan jag börjat äta så här… (än så länge) Tidigare var det ung. var tredje dag. Nu är det i princip varje dag.

I den engelska Du är vad du äter menar Gillian att man ska skita tre gånger/dag! Förvånad

shamani
0

#5 Skrattande Får man kalla låten "skit-kul"?

Jag trodde helt ärligt att jag skulle skita ihjäl mig de första två månaderna! Och det mesta var vattnigt… Inget kul alls. Jag behöver gå i stort sett varje dag, men mängden är liten.

Märklig "ekvation" egentligen:

Mycket (fett) in - lite (avföring) ut= viktnedgång  

Lite (fett) in - mycket (avföring) ut= viktuppgång.

Zepp
0

Att man gör nummer 2, mer sällan på denna kosten är ingen hemlighet, med mindre portioner av näringstätare föda så blir det mindre avfall.. betänk på att fecalierna består till 50-60% av förbrukade tarmbakterier.. vi tar upp det mesta själva så dina tarmpolare blir färre men dessto duktigare på att ta hand om det du äter nu!

Och.. klart att olika restproduker luktar olika.. de som luktar värst är..odigesterade fettsyror.. typ smörsyra.. som är bra för tarmslemhinnan.. och för att göra stinkbomber!!! Foten i munnen

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Zepp
0

Om man anser det vara påkallat att göra nummer två flera gånger om dan är man troligen drabbad av en åkoma som heter Klisfimani.. denna botas genom att man söker psykiatrisk hjälp.. fast det finns de som har levt och haft framgångsrika liv med denna åkomma!

Mest känd är Dr Kellogs som drev en psykiatrisk motagning för överklassen.. han menade att boten på de flesta psykiatriksa problem är sexuell avhållsamhet och lavemang tre gånger om dan!

Han hade 10 barn som alla var adopterade.. det var de som sedemera komersialliserade Dr Kellogs klisfimaniska produkter som Cornflaces och jordnötssmör.. alla avsedda för att underlätta och öka antalet sittningar för nummer 2 per dag!!

Det visade sig senare att framlidne Dr kellogs led av Klisfimani.. dvs en böjelse att få sexuell tillfredställelse genom att skita.. han åt mycket cornflakes o jordnötssmör vill jag lova!!

Aliki
0

Ja men "tarmplacken"då? Har vi alla den? Fick jag veta att jag har det vill jag att den ska bort!! SkrikandesOm jag så ska behöva utsätta mig för tarmskjöljning….kanske

Såg riktigt ruttet och otäckt ut…..Jag vill ju tro att jag är smord och fin nu på insidan och vill inte ha nå´t gammalt, ruttet kvar!

Zepp..du vet säkert!

Zepp
0

Det där om att det siter gammalt kvar i tarmväggarna tror jag bara är myter.. det man kan ha är tarmfickor som är vad jag förstår utbuktningar i tarmväggen!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tarmfickor

Sen så är det som så att fecalierna kan lukta olika från gång till annan beroende på ofta att dåligt smält föda passerar igenom ofta på grund av något olämpligt man ätit!

[iovis]
0

Jag har gjort koloskopi ett flertal gånger. Innan dess får man lavemang. Det kommer inte ut nån "tång" kan jag lova, men tarmen blev tom och det låg inget i fickorna, det såg jag med egna ögon när kameran gick genom tarmen.

Internettan
0

Vad är det då som kommer ut om det inte är tarmplack? I programmet "Spa of embarrasing illnesses" visade de ett intressant samband. När gästerna fick behandlat de psykiska delarna av sina problem (och gjorde framsteg) kom det ut mer tarmplack efteråt vid lavemanget, medan det inte kom ut så mycket när de "värjde sig" mot behandlingen.

Inte vet jag, men lite intressant är det…

"Every point of view is a view from a point."

haneit
0

Zepp:

Jag har ingen aning om Gillian lider av Klisfimani eller inte…Glad Fast hon brukar ju stolt visa upp sin inramade "perfect poo" som hon har på sin toalett. Alltså sitt perfekta bajs som hon har plastat och ramat in… Förvånad

Men annars kan det ju hända att eftersom hon förespråkar så oerhört mycket fibrer så blir det automatiskt 3 ggr/dag. Jag tyckte själv att det lät oerhört besvärligt att behöva gå så ofta…

Zepp
0

"Tarmrening kritiseras ibland för att vara kvacksalveri eftersom den medicinska vetenskapen inte har funnit belägg för att något slags "plack" skulle fastna i tarmen och orsaka problem.[1] En förklaring av de utstötta "placken" är att de medel som intas gummerar avföringen.[2] Behandlingen skapar alltså de "plack" som den säger sig behandla."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tarmrening

Påminer starkt om den leverrening där man intar olja och salter och så bildas tvål i tarmen som anses bevisa att något kom ut från levern.. renar kvakcsalveriet altså!!

Internettan
0

#17: Så skulle det förstås kunna vara…

(Redigerat tillägg:) …fast man brukar använda (vulkan)sand - hur kan det gummera?

Det är som det brukar: det kan vara sant eller så är det inte!

"Every point of view is a view from a point."

Zepp
0

Och det här med klisfimani är inte heller taget helt ur luften!

"Myt 18: 

Det kan finnas sexuellt inslag i bruket av tarmsköljningar.

Ja, förmodligen, liksom en hel del vanföreställningar om hur kroppen fungerar. Fakta: Greger Lindberg, magdoktor på Karolinska sjukhuset."

http://www.gt.se/1.109901

Aliki
0

Ok! Tack Zepp Jag är nöjd och köper teorin att de hade "preppat" fastedrycken för att skapa detta…..

….Och glad att jag inte har det i mig….jag är nog så välsmörjd som jag känner migCool

Önskar en kolhydratsnål och bajsbra vecka till Cajsavarg och er allihop!