Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 3567 ggr
Rulan
0

Må knepigt av fläskkött?

Jag mår lite knepigt av att äta fläskkött för ofta och det funkar inte att äta bacon för ofta (även urvattnad). Jag börjar tro att det beror på fläskköttets höga halt av linolsyra.

Jag ser ju på olika kommentarer att många äter mycket griskött.

För mitt välmående funkar nötkött mycket bättre.

Är det någon annan som reagerar så på fläskkött?

Zepp
0

Har mer eller mindre slutat med bacon men färskt fläsk äter jag gärna, ofta till fukost!

Jodå griskött innehåller O-6 på grund av att grisar främst föds upp på spannmål, men det mesta är ändå mättat och enkelomättat fett.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Jennix
0

Jo, jag mår bäst av rött kött och vilt, vet inte varför men så är det. Tyvärr har jag inte råd att köpa det så det blir gris och kyckling ändå.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

[Pennylane1]
0

den här gullegrisen kan man ju inte må dåligt av iallafall… frågan är om man nänns äta den överhuvud taget!

Ajdan8
0

Nä, den kan man inte äta, jag gillar inte hår i maten ;-). Den var väldigt söt iaf.

Mervi
0

Jag har inte märkt något själv med vet att många tycker som du.

Jag äter ganska mycket nöt och lamm men även gris-kött.

starhawk
0

Jag mår inte ett dugg dålig av fläsk-kött tvärtom, jag äter främst gris beroende på smaken, en fläskfile slår oxfilen med råge, tycker faktisk nötkött är ganska tråkigt. Att fläskött är segt och tråkigt händer väldigt sällan men när det gäller notkött så är det rätt vanligt

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

babybel
0

Jag äter stekt kotlett eller karre med lite kryddsmör de flesta morgnar och mår jättebra på det. Har märkt att det är den frukost som håller mig mätt och belåten längst.

Till middan blir det oftast nötkött eftersom min sambo föredrar det.

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

Mcshep
0

ag tycker att fläskkött smakar godare än nötkött och har inte märkt att jag mår dåligt av det

Karin

Lynxx
0

Ja vet inte hur pass de skiljer mellan nöt & gris betr medicinering av olika slag - de kanske e ngt som du inte tål fr rester av ngt sådant - som ges till gris men inte nöt?