Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 6504 ggr
annasanna
0

Hujeda mig!

Här sitter jag och ska snart fylla 40!(blää:ar)

Mina intentioner för den "stora" dagen, är att inte äta någon tårta..men jag vill nog ha en bit ändå. Finns det någon vänlig själ som har något smarrigt LCHF-tårtrecept till lilla moi?

Tack på förhand från Anna-helt ny här.

nobban7
0

Hej och välkommen hit!

I den här tråden kanske du kan få lite tips.

Och 40 är verkligen inte blää, det är ju då livet börjarFlört

annasanna
0

Äsch, jag var visst för dålig på att leta från början. Jag har ju hittat jättemånga fina tips här! Tack och förlåt att jag störde.Skäms

annasanna
0

Hej Nobban7!

Tack för trådlänken!:)

Hmm..jag gissar att jag kommer få dras med det där..att livet börjar vid 40, menar jag.

Jag ska ge den gyllene medelåldern en chans och funkar det inte, så tänker jag vara 27 resten av mitt liv!Flört

Det får man väl..?

/Anna-the åldersnojjiga one

[iovis]
0

Inte störde du!!! Det blir bara bättre o bättre efter fyrtio! Du får mer pondus s a s! Men du blir mer o mer osynlig för den yngre generationen, det är väl ända nackdelen fast det kan vara skönt iofs……. Grattis o lycka till!!

nobban7
0

Jodå, det får man. Min pappa är det och snart min dotter också. Det är bara jag som har vett att åldras med behagSkrattande

Jag längtade ill min 40-årsdag för den innebar mer semester. Sen längtade jag till 50-årsdagen för den innebar Fest!

Nu längtar jag till pensionen för att få vara lite ledig.

Undrar om man orkar en riktig röjarskiva på 100-årskalaset också…Obestämd

annasanna
0

iovis:Jag har tvärmycket pondus! Mest runt magen..;-)

Tack iaf!

Nobban7:Härligt! Då kanske jag bestämmer mig för att vara 27 ett tag till då. Fast en fin present vill jag nog ha ändå..fast jag inte fyller jämnt!

Vi hälsingar är fulla av ont(eller är det gott..?) krut, så det är väl klart att vi orkar röja som tusan även fast vi fyllt 27 för 73:e gången!;-)

/Anna-27 för trettonde gången.

bigfatmama
0

16 år och okysst

Rottans
0

Du, jag lider jag också av åldersnoja så om det kan vara en tröst har du en medsyster :)

Jag har tre år kvar till fyrtio men redan nu nojjar jag… Jag har redan uttalat det där magiska "jag fyller hädanefter alltid 27!" redan på min 37 årsdag i år…

Mitt motto nu är (för att peppa mig själv i min viktnedgång) att

"40 OCH fet - Nej tack!"

40 = oundvikligt MEN fet behöver jag inte vara!

Jag hejar på dig! Ha en trevlig fest med god lchf-tårta GladTungan ute

Branneli
0

40 eller 27+, som jag brukar säga är också en underbar tid !!

Unna dig kul/roligheter…. både i vardagen och bryta vardagen med nåt kul !! Då orkar jag med livet bättreSkrattande …..

annasanna
0

Rottans:Det känns banne mig lite bra att det finns fler nojjiga 27-åringar! Det kan ju lätt bli lite ensamt i vänkretsen att vara den enda 27-åringen bland alla 40+:are.Flört

Tack. Jag ska försöka ha det sådär kul som jag hade när jag fyllde 27 för första gången!

Branelli:Tack för rådet. Jag jobbar med barn, så jag fortsätter leka och att ha kul.Glad

pyre-lena
0

Jag längtar efter att fylla 40. jag har 3,5 år kvar och det ska bli skönt att nå dit Glad Har längtat efter 40 års dagen sen jag var runt 20. Livet börjar då Flört Barnen är stora då (17.5, 15.5, 10.5, 9.5 och 8 år) då kanska man skulle våga lämna dem hemma själva över en helg och göra något själv med min sambo som jag hoppas är min man vid den tidpunkten Skrattande

Glad Påsk och våga vara 40 och dessutom stolt över det! Det kommer jag att vara.

Branneli
0

Precis…pyre-lena….barnen blir ungdomar och man behöver inte fysiskt vara i närheten hela tiden. Sms är ju toppen när man har tonåringar. De klarar sig en stund själva….då kan man spontant gå på bio / afterwork  eller så…. UTAN barnvakt och alla planeringar som följer med det !!Kyss

annasanna
0

Pyre-Lena:Jag har ju som inga barn, så för mig blir det inte samma frihet att fylla 40. Jag får nog hålla mig till 27 ändå..Flört

Glad påsk på dig själv och visst vågar jag vara 40..jag vill bara inte vara det!Skrikandes

nobban7
0

Aha, hälsing - då kan du svänga förbi på min 100-årsdag. Och eftersom du väl bara är 27 då med kanske du orkar hjälpa till lite med disken?Skrattande

Lena123
0

Livet börjar ju vid 40 Flört

http://www.winthers-skafferi.se/

Branneli
0

TystSEN säger de som fyllt 50 ….att det är ännu bättre !!!!

Då säger man & gör som man vill /behagar

nobban7
0

#16 Det har jag däremot aldrig sagt! Det var skitkul att fylla 50 men 51 osv, det känns lite gammalt Rynkar på näsan

Branneli
0

Jag kommer ihåg när mina föräldrar fyllde 40….vad gamla de var !!!!! Sånt måste ha ändrats sen dess ?? För nuförtiden är man ju sååååååååå mycket yngre Oskyldig….eller  hur

Adur
0

När du sitter där om ytterligare 25 år och tittar på foton från 40-årsdagen, kommer den spontana reaktionen att vara "Vad UNG jag var!".

Och med tanke på hur gamla vi LCHF:are tänker bli, kommer 40 att framstå som snudd på barnsligt. En tredjedel av livet eller så. Flört

pyre-lena
0

Mina föräldrar var över 40 när jag föddes, jag är inte bara sladdis utan skarvsladd, så när jag var tillräckligt gammal att börja bedömma åldrar var mina föräldrar runt 50. Lika gamla som mina kompisars mor och far föräldrar men jag har aldrig tyckt att de varit gamla. Pappa fyller 80 i år och mamma skulle ha fyllt 77 i februari men min pappa blev inte gammal förän mamma dog för 4.5 år sedan. 

Det beror helt enkelt på hur gammalt man beter sig. Beter man sig som en tant eller farbror blir man helt enkel det men har man barnasinnet kvar så är man ung hela livet.

nobban7
0

Och jag som kallar mig tantFörvånad. Men jag är kanske för oansvarig för att bli sedd som en sån - kanske snarare vimskärringObestämd

Rita-S
0

varför inte göra panacotta? Ostpanacotta tex

Smält nån gräddig ost ned i nästan kokande vispgrädde, tillsätt uppblött gelatinplatta och några färska hallon om du får tag på, sen serverast det med vispad grädde till och mer färska hallon? :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

pyre-lena
0

nobban7:

Knappast kärring va? Fast just denna helg passar det ju Flört Kanske vimskvinna men det är du ju inte ensam om… vi är många som känner oss så.

Påskkramar!!!

annasanna
0

Jag har banne mig kul när jag läser den här tråden!Glad

Nobban:Jag kommer! Jag ska diska så det yr diskmedel ända till Enånger! Eller vart det nu blir! Vimskärringar brukar vara goa sådana, so keep on vimsa!

Appropå det här med att vara tant, så sa jag en gång för längesedan att den dag jag kan baka goda kanelbullar, så ska jag kalla mig för tant. Jag kan ännu inte baka bullar , så jag är en tös fortfarande!!Skrattande Tänk, vilka bra saker jag kan vräka ur mig ibland.*S*

Lena123
0

#24 baka kanelbullar gjorde jag då barnen var små men nu när de är 12+16 får de faktiskt göra det själv om de vill ha,själv har jag roligare saker för mig….

När jag växte upp hade jag en bästis vars mamma var 10 år yngre än min mamma.Hon hade fått barn vid 16 års ålder medans min mamma var 26 då hon fick mig.

Min kompis mamma hade ett gammalmodigt tänkande  på många sätt och det gick inte alls att prata med henne om livet på ett vettigt sätt som man alltid kunnat med min mamma.

Efter det har jag alltid haft uppfattningen att åldern inte spelar någon roll utan det är hur man är som betyder något.Skrattande

http://www.winthers-skafferi.se/

Isa56
0

#24 Oj jag vara bara 18 när en liten unge kallade mig kärringObestämd Jag vänder på mina siffror så jag fyller 35 i år,Tyst Väntar fortfarande på 30-årskrisen, har inte sett till den någonstans. Fast min dotra fyller 34 Obestämd Man var ung mamma på den tiden hehe. Jag ställer också upp och diskar. (Att vara 50+ innebär att man kan vara lite Bitchig när man villFlört)

Grattis i förskott.Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

nobban7
0

Men snälla Isa, du kommer ju också att vara hundra då! Du och jag ska bara partaja! Disken överlåter vi åt ungdomarna.Flört

annasanna
0

Tack Isa! Kalasa ska jag minsann..även om jag nu bara fyller 27(och det utan att vända på siffrornaFlört)

JAA!! Nobban, du menar väl att jag skulle vara en ungdom då?*hoppas, hoppas*

nobban7
0

Klart jag menar! Är man 27 så är man en ungdom. (och skulle du plötsligt börja åldras är du ändå bara lite äldre än Hugh Hefner när vi fyller 100. Den gubben fyller 83 idag)

annasanna
0

Hrm..varför har han inte bjudit mig på sitt kalas?!?Förvånad

Jag är visserligen varken storbystad eller blondin, men jag är ju ung!! Jefla göbbatjyv!

Branneli
0

Ålder är ju bara några siffror på ett papper Glad.

Erfarenhet och roligheter kommer man ju ihåg…..även pinsamma sådana !!Skäms

Ikväll ska jag samla på mig fler erfarenheter & roligheter!! Få se om det blir nåt pinsamheter…….

Eftersom jag jobbar i helgen ska vi umgås med en annan familj redan ikväll. Sova över där, samt grilla under fredagem….de bor i skogen……hoppas på sol.

Nu ska jag fjäska för kroppen med ett varmt bad, så jag orkar med!!

annasanna
0

Pinsamheter ska man vårda ömt!*tycker* De ger ju som en extra krydda och nåt att skratta åt!Skrattande

Ha en fin-fin kväll med en massa skoj nu Branneli! säger Påsk-Anna som ska göra hallonmousse nu!

Branneli
0

Mmmm, vilken trivsam kväll det blev, i goda vänners lag !! För att inte prata om denna soliga fredag. En promenad i skogen efter en låååååång frukost. Sen har vi varit ute i den goa solen !!! Våra respektive föräldrar kom….syskon med barn….kompisar… Vi grillade allt från korv- maschmallows (som läggs mellan mariekex)- färs-spett mm mm mm . Jaa, vi blev sisåsdär 25 personer…

Rackarns trivsamt !!!

nobban7
0

#33 Inga pinsamheter alls att rapportera?Oskyldig

Branneli
0

Nää, inget som jag uppfattat…eller blivit påmind om…..ännu !!Cool

Men en go replik blev till. Tyvärr blir den inte lika kul att återberätta så här. Man behöver vara med i situationen….

annasanna
0

Idag är det så dags. Dagen då det sägs att livet börjar. Fast å andra sidan upplyste en snäll vän om att idag när jag vaknade, så skulle mina leder värka, ansiktet skulle vara skrynkligt som ett russin och rösten vara knarrig. Har inte märkt något av det än, men dagen är ju inte slut! Det kan komma smygandes..

Tja..grattis till mig på min 40-årsdag och ikväll ska jag äta chokladtårta a´la Varenne!Skrattande

nobban7
0

Grattis!!! Kyss

Agyr07
0

Grattis till dig på din 40-årsdag. Vad snäll din vän är. Undrar om vikänner honom båda för min bror fick en rollator i present på sin 40 årsdag från sina kompisar. Ett tecken på hans "växande" ålder. den rollatorrn har min morfar faktiskt haft stor nytta och glädje utav.

pyre-lena
0

Grattis!!!

*kram*

annasanna
0

Tack snälla ni!Skrattande

Nu har jag varit 40 i näääästan 2 dygn och jag känner mig som 39! Fast i ärlighetens namn, kände jag mig som en pigg 140-åring igår! Jäkla dåligt rötjut jag måste ha bjudit på..Flört

Idag ska jag ut i solen iaf!

Må gott, gofior!