En liten fråga bara..
Stötte av en händelse på nedanstående (se länk) lite märkliga "fenomen" alldeles nyss. Då det är första gången som jag noterar detta på ett öppet(?) forum så inställer sig frågan vad ett meddelande med innebörden "du har inte behörighet att läsa eller delta i diskussionen" står för? Jag kunde nämligen läsa obehindrat i den tråden igår kväll…
Hur selekteras debattörer med den rätta behörigheten fram och vad är kriteriet som avgör om man betraktas som behörig eller obehörig?
Tack på förhand och en önskan om trevlig helg till Er alla! /K.
Ibland blir det lite buggigt här får jag säga. Kanske buggade det till sig så att du verkade vara utloggad eller som om tråden var borttagen eller låst eller något. Fortsätter problemet nu också? Startat om webbläsaren? Loggat ut och sedan in igen?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Som sagt, oftast innebär det att man inte är inloggad som det står ovan.
Det tycks vara en tråd som inte är öppen för alla att läsa. Att du lyckades läsa den ändå, kan vara just en "bugg". Jag kan inte läsa tråden.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#3 Nej, den verkar inte vara låst eller borttagen. Det är helt klart en bugg. Jag provade att "flytta" den nu som administratör. Nån skillnad?

Jag kan heller inte läsa tråden och jag är bevisligen uppkopplad.

Jag tror inte att det har med webbläsare eller inloggning att göra. Länken i fråga går till ett inlägg med rubriken Ägg-noja, vid rubriken finns en symbol att tråden är öppen enbart för en sluten grupp. Slutna trådar väcker en viss förundran, men inte är det väl något som hindrar att även sådana finns.
Det verkar helt enkelt handla om att det är en av oss administratörer som just nu håller på att fixa och dona med gruppen Klotterplank. Avvakta ett par timmar så ser vi vad som sker.
Inget hinder för min del. Min fråga gäller kort och gott bara hur och vem som gör urvalet över vilka medlemmar som ges "rättigheten" att läsa och debattera och vilka som nekas den rättigheten?
VH!/K.
Hej.
Det är min tråd "ägg-nojja", och den har jag postat i "klotterplank". Den fungerade bra så sent som i förmiddags, men nu kommer inte heller jag in på den.
Alltså - ingen sluten tråd från början, och det vore trevligt om det kunde fixas. :o)
Solpussen
Läs #7. 
Hihi.
Läste men missade det centrala ordet "klotterplank". :o)
Tack!
Kommer inte heller in där….forumet är ju också ovanligt seeegt idag.Har blivit utloggad flera gånger under förmiddagen.
http://www.winthers-skafferi.se/
var finns gruppen klotterplank? eller är det OT du kalllar för det?
Jag har tagit bort gruppen Klotterplank och håller på att flytta alla trådar. Vi har för många grupper och behöver reducera dem lite.
Klotterplank - OT - Allt om kolhydratkost och Övrigt är för mig samma grupp.
Jag har inte hunnit flytta allt ännu.
Numer pensionär i Nynäshamn
Nu har jag lagt fram den igen - men jag flyttar successivt trådarna tills gruppen är tom.
Lägg inga nya trådar i den för då blir jag aldrig klar.
Numer pensionär i Nynäshamn
Tack för klarläggandet över hur det låg till med detta, Margareta.
Nu funkar den tråden som vanligt igen och mao. så är detta fenomen att betrakta som ett av de "verktyg" som en _administratör_ på sajten har tillgång till i sitt arbetet med att moderera och sköta forumet, om jag förstått det hela rätt.
Det vill säga att sekretessbelägga vissa trådar i ett öppet nätforum och därmed göra dem till "hemliga"/oläsbara diskussioner för somliga medlemmar är alltså ingen option som en vanlig medlem har att tillgå.
För mig låter det naturligtvis (om inte, så hade jag förstås inte ställt frågan in the first place) som en mycket sund och självklar officiell hållning från sajtens sida.
Vill ngn/ngr. reggade medlemmar vara exklusiva och privata med varandra i slutna sällskap, ja då så finns det ju som bekant hur många andra kommunikationsformer som helst att tillgå 
Trevlig fortsättning på helgen till Er alla! /Kricko.