Delmål uppnått...
I lördags så hade ett av mina delmål blivit uppnått. Jag hade gått ner till 82 kg. Ett minus på 10.4 kg sedan lucia *jublar*
Nu är det "bara" 12 kilo kvar. Hoppas de går lika bra att gå ner. Jag har sammanlagt gått ner 29.4 kg sedan försommaren 2005 :o)
*pyser, stolt över mig själv* ;o)
Grattis!! 

Grattis, det måste kännas bra!

Men vad du är duktig! Strongt jobbat!!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Stort stort Grattis 
Duktigt gjort, GRATTIS

Bra jobbat Grattis 
Jätteduktigt! Många grattis och många pepp så att du klarar resten också!
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

UNDERBART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Grattis.. nu tror jag många är nyfikna på din historia….!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
*våÅÅÅååågeeennnn*
Grattis!

Ett stort grattis! Har du några tips? 

Grattis!!!

Tack!!!
Jag tror de resterande kilona kommer att ta längre tid men jag har inte bråttom
att ni alla finns här att dela glädje och sorg med underlättar ju enormt
Ingen fråga är för dum att fråga eller inget problem för litet för att tas upp.
Härligt! Mer såna peppande nyheter! Hur har du ätit? Har du gått ner stadigt eller har du hoppat?

Grattis pyre-lena,
alltid så jäkla trevligt att veta att en själsfrände mår bra och har framgång
Lycka till med fortsättningnen!
Och varför skulle du ha bråttom, hela resan neråt är ju så skööön! Ingen anledning till att den ska ta slut fort.

Jag har inget direkt tips mer än att jag har räknat med att det ska ta tid. Jag har räknat med en viktnedgång på 0.2 - 0.5 kg i veckan för att inte bli besviken och tappa sugen om jag inte gått ner tillräckligt. Allt över 0.2 minus har jag sett som en bonus
Då är det lättare att hålla spåret även om det blir lite motigt i omgångar.
Sedan min näst äldsta dotter föddes , 1997, har jag på olika sätt försökt gå ner i vikt med viktväktarna, cambridgekuren mm. Men trots att jag med jämna mellanrum gått ner mycket, 2001 gick jag ner till 73 kg och 2006 till 83 kg, så har jag sakta sakta gått upp igen. Kilona har liksom smugit sig på mig utan att jag märkt det. Efter att jag slutade amma yngsta barnet till sommaren 2005 hade jag gått upp till 111.4 kg *ryser* med tanke på att jag är 165 cm så är det en hel del för mycket 
När jag i november förra året började läsa om LCHF så kände jag att det var något som var värt att prova. När jag slukat allt jag kommit över på nätet om LCHF så hade jag tillräckligt på fötterna för att sätta igång och förändra mitt liv
då vägde jag 92.4 kg.
Jag har inte hoppat speciellt mycket fram och tillbaka utan det har mer varit större kontra mindre viktminskning som det varit frågan om. Men att det skulle gå så här bra och att jag skulle må så bra var inget jag räknat med för med alla andra "metoder" har jag fått mer eller mindre pina mig för att orka med och oftast inte orkat fullfölja.
Jag har verkligen hittat mitt sätt att leva
och känner numera när jag är mätt utan att behöva överäta. Just nu känns lite visset pga min problem med ryggen men jag kämpar på och försöker underlätta för mig i vardagen som t.ex att göra matlista för att undvika onödiga matsituationer. Jag har "bara" 12 kilo kvar innan jag är nere på 70 kg, har inte vägt så lite sedan jag var tonåring
och det är ju några år sedan. Eftersom jag hela mitt vuxna liv varit kraftigt överviktig så ser jag tyvärr inte att jag går ner i vikt om jag tittar mig i spegeln, jag ser mig fortfarande som kraftig överviktig trots att mina mått och min vikt säger motsatsen. Hjärnan spelar mig helt enkelt spratt och har inte hängt med i viktminskningen.

Mmmm, detta med speglar…När jag vägde 98 kg (173cm lång), sa mina kollegor att jag var så smal……vägde över 160kg innan….. I min spegel, såg inte jag den 98kilo´s människan, utan den enormt stooooora…….Psyket spelar spratt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Branneli!
Går det över tror du eller kommer man alltid att de sig själv i spegeln som sådan man såg ut som när man vägde som mest? Gör man det så ska jag nog ta ner spegeln i hallen iaf eftersom den visar hela kroppen :o(

SUPERMYCKETGRATTIS…….
Jätetstort grattis! Vad roligt att läsa!

#18 pyre-lena, om du kollat på Stefan Holm när han tävlar i höjdhopp har du säker sett att han inför varje hopp går igenom en hel ritual med att stryka sig över håret, rätta till tröjan o.s.v. Carolina Klyft står framåtlutad och slår sig på låren och skriker. Anledningen till de här grejerna är s.k. TRIGGING, det går allstå ut på att lära sin kropp och sitt psyke att det är dags att prestera, man kan nämligen inte hålla topp-nivån igång hela tiden.
Andra sätt att använda de här teknikerna på är när man sätter upp små lappar i huset på ställen där man kommer att se dom i olika sammanhang. Ex.vis kan det sitta en lapp på ytterdörren alldeles i ögonhöjd där det står "Le din drummel!" eller på badrumsspegeln en lapp som säger: "En ren mun blir oftare kysst!". Har man problem med sin kroppsuppfattning kanske det står: "Du är riktigt snygg i den lilla svarta!" o.s.v.
I morse när jag kom ur duschen sa jag till hustrun: "Fan, jag börjar känna mig smal?", varpå hon naturligtvis svarade: "Men du är smal!" och då har jag ännu ca 8 kg kvar att gå ner
(har ju tappat 32, undrar om inte min granne plockat upp en del av dom jag tappat
).
Här kan du förresten läsa min historia, och dom vill gärna ha med din historia också, så skriv du med!
Bertil

UBCL…..mycket bra sida ligger i min favoriter nu…..kommer med min berättelse längre fram…..har ännu bara ätit denna kosten i 9 veckor…och tappat 8,7 kg…..är SÅÅÅÅ NÖJD……
pyre-lena - Så rolig läsning! Stort grattis!! 
Det är inte säkert att viktnedgången hakar upp sig - åtminstone inte än på ett tag. Det brukar vara lite lättare att tappa kilon under sommarhalvåret.
Lycka till även i fortsättningen!!
UBCL - Passade på att läsa din historia - Fantastiskt!!