Grönsaksjuice?
Jag har hittat i min butik en grönsaksjuice som heter Fit, en blandning av åtta olika grönsaker, några under jord och några över jord. Den har 5% kolisar, massor av vitaminer och annat som verkar nyttigt.
Vågar man sig på detta? Just nu har jag ätit ägg och majonnäs och några korvskivor, men lite mera grönt kan kanske vara bra, eller? Fruktjuice är ju åt pepparn, men vad tror ni om grönsaksjuice?
//Karin
Jag brukar testa nya saker en gång utan att förändra något annat i kosten….. och ha rejält med fett laddat i kylen för att motverka en flipp…
Funkar det utan att trigga, så kommer det med på min vita lista… och märker jag efter ett tag att jag stoppar i mig mer mat,, så försvinner det från listan igen…..
Det låter ju helt ok, men i de lugnaste vattnen simmar de farligaste kolhydraterna…… 
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Innehåller verkligen juicen så mycket vitaminer o mineraler, om man jämför med kött eller ägg?
Grönsaker är ofta lite överreklamerat.
folke: ett jättebra tips hur man skall göra när man provar, skall komma ihåg det.
Jo det är jättebra att testa EN ny sak i taget, så att man vet efteråt vad som hände. Annars är det jättesvårt att veta vad som triggade…
Numer pensionär i Nynäshamn
Dricker nåt glas Fit ibland, men om man ska äta grösaker är det säkert bättre att äta dem naturella. Livsmedelsindustrin visar inge vidare respekt för vår hälsa.