Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1779 ggr
susanne.s
0

ADHD m.m.

Är det någon av er som reflekterat äöver att det finns så många diagnoser nuförtiden på våra barn och umgdomar. Är det månne så att det inte är det stressade samhället utan överdoser av kolhydrater och för lite fett? En tanke som slagit mig på senare tid. I dag läser jag också att man ger barn och unga dubbelt så mycket sömnmedel och antidepressiva medel nu mot för några år sedan! Jag må vara dum som trodde att man inte gav sådant till barn!

Margareta
0

Vi är många här på sajten som skrivit om att barnen med diagnos mår bättre på LCHF-kost eftersom de blir "speedade" på socker/kolhydratkost

Numer pensionär i Nynäshamn

Pasi
0

Har läst lite nya rön som forskare skrivit…en del anser inte att ADD är en sjukdom alls utan felet ligger i vilket krav som ställs på individerna ifråga. De har helt enkelt inte förmågan att svara till de orealistiska och för människan, osunda kraven. Krav som inte stämmer överens med människans natur.

matson
0

lchf används ju i vårdande syfte till människor som har epilepsi..så nåt ligger det nog i det.kosten har säkert stillande och uppmärksamhets-främjande verkan på dessa barn…

Margareta
0

Oavsett hur det är med orsaken till ADHD blir överaktiva barn lugnare utan socker, det har många skrivit om både här och på andra ställen. Blodsockerfallen ger utbrott och med färre fall, färre utbrott.

Numer pensionär i Nynäshamn