LCHF
Hej. Jag har ätit lhcf en längre tid, har lyckats gå ner i vikt ca:8kg. men nu har det stannat upp. Jag är ingen motionär precis. Hur mycke kolhydrater skall jag ta bort för att kunna gå ner mera??
hoppas på svar ajari

Svårt att säga när man inte vet hur du äter. Skriv ner hur en vanlig dag ser ut så kan man ge dig bättre svar!

/Emea
Frukost: youghurt med egengjord musli innehåller Nötter, havregryn med kli, linfrö krossade, solrosfrö. Ibland tar jag en omelett med keso, med 2 ägg. Lunch: Avokado bacon, tomat, gurka. Middag: Nån kötträtt, eller fiskrätt. Använder ganska mycke grädde o turkiskyoughurt till matlagning. Tror att det är bra.????
Hoppas på svar.

Hej!
Mitt ena förslag skulle vara att till att börja med plocka bort nötterna och havregrynen i din musli-blandning. Varför inte blanda i kokosflingor och lite rent vetekli istället? Jättegott.
Kanske det är så att du får i dig för lite fett?
Jag har märkt att i mitt fall kan det hjälpa med extra fett så sätter viktnedgången igång igen.
Lycka till! /YRJA

Om det har fungerat förut så ändra för gud skull inte på för mycket!!
Man hamnar förr eller senare i platåer, det gör all utveckling så låt det ta lite tid innan du börjar mickla allt för mycket!!
Medans du väntar på at det skall hända något mer så passa på att förkovra dig läs böcker av Skaldeman, Dahlqvist, Litsfeldt och andra!
Köp dessa eller låna på bibliotek!!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Det finns en till parameter man måste betänka; och det är hur mycket övervikt man utgår ifrån. LCHF-kost har ju en viktnormaliserande effekt på kroppen, förutom alla andra hälsovinster alltså. Det innebär att kroppen till sist kommer att hitta en jämnviktsplatå där den trivs som bäst. Är man underviktig och går över till LCHF så är det inte ovanligt att vikten går upp. Kroppen söker en balans och en jämnvikt.
Om man undantagslöst förlorade kroppsvikt av LCHF-kost så skulle ett flertal på KIF ha krympt bort och försvunnit vid det här laget - hemska tanke!
Ibland stannar kroppen till i sin tillfriskning, pausar ett tag, återhämtar sig. Om man ätit "normal kost" väldigt länge så kommer kroppen att behöva mycket tid till att ställa om sig, rena ur en del gifter och en massa andra saker. Inflamationshärdar ska läka ut osv osv… Låt det ta den tid det tar innan du får panik över avstannad viktnedgång. Din kropp är ett tempel… och det tar ett tag att renovera tempel. :-)
Men kanske viktigast av allt… Ha inte bråttom! NJUT! 
Stefan Bloggar här på sajten
Stefan bloggar också här, på extern sajt
Hej. Är det nägon som har några bra recept på fiskrätter och köttfärs-kött som är LCHF. tar emot tacksamt.
Jag har oxså en del. T.ex en Laxlasange som är god.

Laxlasagne lär gott - kan man få receptet?
Det var det receptet som jag skrev nyligen. Varsågod

Tycker också laxlasagne låter intressant, men hittar det inte. Kan du ge länken?
När det gäller viktminskningen har du fått flera bra råd och jag skulle också ge det lite tid om jag var du. Vill du sen strama upp kosten så kan du ju ta bort yoghurten och fröna, avocadon, och minska lite på grädden. Det är sånt som får mig att stanna upp i vikt.
*stay calm - be brave - wait for the signs*