Fel på sidan KiF?
Jag har bärbar dator och trådlöst bredband (max 7,2 megapruttbits……eller vad det nu heter..)
Jag är van vid långsam uppkoppling… men nu sitter jag ute på balkongen (där det enligt leverantören skall vara bättre uppkoppling) och har "ploppat" in på flera "tunga sidor" utan större problem…men KiF går fruktansvärt långsamt.
Jag är ingen dataexpert…bara undrar…för många besökare?…för tungt belastad sida?….eller finns det en hemlig kolhydratpolis som kontrollerar och redigerar våra inlägg?
Samma för mig idag, det gick väldigt trögt och ibland låste sidan sig helt. Jag testade gå in på andra "kända" tröga sidor t.ex. aftonbladet och det var inga problem alls…
Undrar också vad det är för problem. 
Det finns en sajt där man kan ställa och få svar på den här typen av frågor:
Ju mer vi syns och hörs där, desto troligare är det att det blir bättre. 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Min uppkoppling har fungerat bra hela dagen. Varit uppkopplad hela tiden och mesta tiden faktiskt på KiF. Har oxå mobilt bredband, men mgb vet jag inte hur mycket den är på.

Det är KIF som strular ibland.. så är det och vi skall vara glada för att det inte strular mer då det är gratis.. dvs inga dyra teckniker som sitter dygnet om och håller koll på att llt fungerar!!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Eftersom jag sitter på andra sidan klotet och har dag när ni har natt så upplever jag ofta att inte komma in på KiF. Eller iFokus övht kanske jag ska säga. Sidan är bara låst och det kommer upp felmeddelande. Jag antar att det har att göra med uppdateringar och sånt, men ganska irriterande är det.
aswedishsmorgasbord.com

Jag upplever mest att inget händer - jag klickar på en tråd eller ett ämne och webbläsaren jobbar och jobbar och jobbar etc. men jag är kvar på samma sida. Behöver ofta ladda om hela Kif för att det ska funka, eller trycka på stopp-knappen och sedan försöka igen. Mycket frustrerande!
Men som sagt: Snälla, skriv in detta på http://support.ifokus.se
Då ser de ansvariga att det strular. Det lär finnas en tråd om detta där, eller också skapar ni en ny!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Rapporterat och klart!!
ja dom är väldigt bra på att "reagera" och svara och försöka fixa… allt kan dom inte ordna men det känns iallafall att dom tar det på allvar… snabb respons…

Jag har märkt att om jag byter webläsaren till Internet Explorer istället för Firefox så går det bättre vid strul.
Jag har också mobilt bredband 7,2.

#5 och ni andra. Här kommer svaret från support i Fokus:
"
Alilki det är inte bara kolhydrater som varit drabbade under de senaste dagarna utan det har vid några tillfällen varit segt även för andra.
Men när det gäller just kolhydrater så är det en speciell sajt på många sätt. Mest tack vare storleken och den aktivitet ni har. Vet inte om jag ska säga tyvärr för det är ju faktiskt något positivt att det är hög aktivitet.
Nåt som jag själv märkt, då inte på kolhydrater för där är jag så sällan utan gäller generellt att långa trådar, vilket ni har väldigt gott om, ofta tar lite längre tid att ladda fram.
Sen kan alltid den egna datorn/uppkopplingen spela en roll i det hela.
Tyvärr så är mobilt bredband inte alltid stabilt så att det ligger på samma hastighet hela tiden utan det kan variera. Det du kan göra är att kolla vilken hastighet du har via nätet. Heter bredbandskollen.
Finns ytterligare en faktor om man råkar ut för seghet och det är vilken tid på dygnet man är inne. Om man är inne på natten mellan 2-4 så kan man råka ut för extra seghet för det är då som iFokus tar säkerhetsbackupper och det är även nattetid som killarna jobbar med systemet när dom behöver göra det. Göra ett förtydligande killarna är inte nödvändigvis inne och jobbar specifikt mellan 2-4 utan nån gång på natten när det är få inloggade