Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-kötträtter
Läst 3840 ggr
Jenstone
0

Köttmarinader

Marinader hör ju typ till sommaren, men eftersom jag fortfarande grillar ute ibalnd så skulle jag vilja ha mer inspiration..

Så, dela med dig av ditt bästa marinadtips..

Bookjones
0

Min teriyaki som jag larde mig pa Hawaii.

Splaska ordentligt med soya i en skal, slang i valfritt med riven ingefara, vitlok och finhackad salladslok. En skvatt med oystersauce och nagra generosa droppar sesamolja. Sen skulle det vara en matsked farinsocker ocksa men det kan man ju skippa.

marimu
0

Tack för det receptet! Jag hittade ett recept där man skulle ha i teriyakisås, som jag köpte, och det blev väldigt sött, och naturligtvis innehöll den en massa tillsatser, bl.a. E. Ska pröva din teriyakisås.

Cissit
0

Är det inga fler som har några bra marinadrecept att dela med er av nu när grillsäsongen har dragit igång igen? :)

rifla
0

jag tycker köttet blir väldigt gott om jag blandar alla torra kryddor och sedan rullar köttet i det så det får ligga några timmar. örter salt chili ja allt som är gott..

kaisakavat
0

Inget märkvärdigt, men det blir bra:

Jag brukar blanda olja, en liten skvätt vinäger, salt, peppar, paprikapulver, finhackad gul lök och vitlök, nån örtkrydda, chillipulver - tja lite som det blir.. llite finriven ingefära är gott till fläskkött och kyckling..

Lägger köttet i en påse häller på marinaden, drar ur luften och försluter ordentligt. Geggar runt kött och marinad och låter det hela stå så länge det går i förväg.