ny
hej hopp! jag är ny för dagen här… har suttit o läst på det här forumet nu i ett par veckor o nu äntligen fått tummen ur o blivit medlem!
Mitt mål med LC är att dels bli av med skönhetskilon som det kallas, men främst för att hålla suget borta. Ett sug som ställt till det rejält för mig, eftersom jag överäter/hetsäter då och då. Jag har iaf märkt att utan kolhydrater i kosten (eller iaf en rejäl minskning) så minskar också mitt sug. Detta leder i sin tur till att jag äter "normalt" flera dar el tom en vecka isträck. (nej, har inte kommit längre än så än) Och DET i sin tur, får mig att må bättre eftersom jag inte ständigt tappar kontrollen. 
Aja, iaf, körde med calcounter ett tag, men att hålla sån megakoll varje dag blir lite för mkt, så nu försöker jag gissa mig till ett ungefär, eller eg bara försöker undvika kolhydrater i största allmänhet. Jag tror inte heller jag ligger på sådär jättelåga siffror, men jag försöker iaf.
Jag har några problem med den här kosten o det är: ibland illamående på morgonen (nepp, inte gravid), o så vet jag inte hur jag ska göra med fester o dyl…är 25 o går ut några gånger i månaden o då blir det ju en hel del öl.
Inget jag vill avstå från heller, den här sociala biten är viktig för mig. Men hur mkt förstör det eg?
Well, det var väl lite om mig iaf… tack för att du tog dig tid o läsa 

Hej sockertoppen, och välkommen hit… själv är jag ingen hetsätare, mina ätstörningar har snarare varit åt det motsatta hållet, utan att för den skull ha gått över till anorexi. Men jag har haft dålig aptit, och tyckt att det har varit jobbigt att äta. Som tur är har det normaliserats med LCHF.
Hur mycket öl förstör kan bara du själv avgöra… men tänk på att öl är flytande säd, dvs massor av kolisar, som förmodligen kan underhålla dina hetsätartendenser. Men det är ju helt och hållet upp till dig. Det sociala är ju också en viktig bit.
Då mina problem handlar om utbrändhet och Depression, vilket LCHF har gjort underverk för, så märkte jag att 3 burkar folköl 2,8%, gjorde mig trött och nedstämd i humöret i 2 veckor… den längsta "baksmälla" jag någonsin haft… och som knappast berodde på alkoholen.
"still lost in space and time"
Hej och välkommen sockertoppen! Vågar man väl arbeta mot sin fettskrämdhet brukar hetsätningsperioderna lugna sig :) Så lycka till!
Apropå öl och festande: brukar det vara en inledning för ditt hetsätande i vanliga fall? Typ att du börjar med att dricka och sedan äta, kanske så att du innan du går ut och festar har köpt in dagen-eftermat att hetsäta på? Om festande brukar inleda hetsätningsattacker bör du nog vara försiktig :)

Hej o välkommen!
Jag är gammal hetsätare o har provat allt som kommit i min väg av såväl bantningsmetoder som metoder att bota själva hetsätningen med.Förra året provade jag kognitiv beteendeterapi (det var Uppsala universitet som körde ett försök via internet)Klart intressant men hela dagarna gick åt för att äta rätt o på rätt tidpunkter)Suget låg alltid o lurade,ett snedsteg o du var där igen.Med LCHF tycker jag det är lugnare;kommer man ner på ett tillräckligt lågt kolhydratintag verkar suget att försvinna,det känns inte ens som om det ligger o lurar i bakgrunden.
Varför måste du dricka just öl?Nuförtiden är det väl många som tar ett glas vin istället o det är ju något som är tillåtet för dig.Stoppa i dig en bit gräddost el. likn. innan du sticker hemifrån.
Hej Sockertoppen, välkommen hit, jag har varit med ganska länge men inte hunnit med att vara här och prata.
Nu känns det som jag är redo för en hjärntvätt igen, allt hänger ju på psyket, iaf är det så för mig.
Jag skall påbörja en ny fas med mitt ätande, inte gå efter någon diet som säger, får inte , utan undvika socker HELT fr. o. m . i dag.
Vi hörs, ha det bra
ikväll ska jag faktiskt ut på galej, så jag får väl återkomma med hur det blir efter det! 
Välkommen hit! Väntar med spänning din rapport om festandet och öldrickandet. Jag gillar öl och kan dricka det utan att äta mer för det, men själva ölet ger + på vågen. Det finns någon öl som är LC men det har jag inte provat ännu. Lycka till!

Hej! Jag har atit LCHF sedan den 17 oktober och det rad jag kan ge dig ar att vaga prova. De forsta tva veckorna fortsatte jag att ata lite frukt och inte sa mycket fett. Det verkade alltfor konstigt i borjan. Den tredje veckan blev det bara lite sallad for att tallriken skulle se mer inbjudande ut (jag har varit vegetarian forr) men nu den senaste veckan ater jag valdigt strikt. Mar battre an nagonsin, njuter av maten som aldrig forr. Som Sten Sture berattade i norsk TV att han at mer fett och mindre kolhydrater an pa dom sista 20 aren, helt bakvant, men det gav resultat. Hoppas att du kommer att ma lika bra, som jag gor, nar det gatt en manad. Jag har gatt ner 1,5 kg, men raknara inte kolhydrater och trivs bra.
Välkommen säger jag också till sockertoppen och kul att se Dig här igen Kollabella…
Numer pensionär i Nynäshamn
hej hallå…. kan inte ge nån direkt rapport men kn säga att jag druckit ett ANTAL öl (tiotal) o är för full för o sammanfatta nånting överhuvudtaget nu ;) nu är det bara sängen som gäller, hörs imorgon istället! tjipp!!

Ett tiotal öl på LCHF-kost…det är strongt! 

Hur mycke ont i pannan har du idag då sockertoppen? föresten välkommen hit!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Du skrev i inledningsinlägget att du hade problem med morgon-illamående.Du trodde att det hade med kosten att göra.Det kan inte vara så att problemet dyker upp efter att du har kommit hem kl fyra på morgonen med tio öl i magen?
haha, nej mitt morgonillamående var faktiskt de dagar jag inte varit ute o festat natten innan
Jodå, det blev en massa öl igår (de var ju billiga) men jag har faktiskt inte så hemsk baksmälla idag ändå. Har ju klunkat vatten i sömnen inatt så det har väl hjälp lite. Lyckades hålla mig borta från snabbmat igår o började frukosten med protein o fett så jag tror det kommer gå bra idag med!
(det här har väl inte med kosten o göra men jag har minnesluckor, varför ligger det en skurmopp på mitt golv??) 

sockertoppen:
Det är halloweentider;moppen har försökt krypa fram o kväva dig i sömnen men bara kommit halvvägs.
aaaaaaah! Den kommer och tar mig! Snälla hjälp!
Nu försöker den kväva mig och tvinga i mig rengöringsmedel och hjälp vad mycket kolhydrater det var i det nu då!

Det finns säkert uppgifter om det i Livsmedelsverkets databas.Inte under Mat utan under Övrigt.