Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1809 ggr
savonit
0

CV - Hjälp Tack. ot

Sorry för att jag slänger in denna här, men jag behöver lite hjälp.

Har besluts ångest.

Vart skall jag slänga in bilden på mitt cv?

Fram sidan eller andra sidan.

Tänker att man kanske blir bort sållad först om den ligger på första sidan pga att dom kanske inte tycker om bilden.

Å andra sidan är det ganske ovanligt att lägga det på första sidan så då kanske man blir i håg kommen pga att man stickar ut. Vad tror ni?

savonit
0

Med CV avser jag Personligt brev och CV.
När man skickar med "cv" Dvs Hela personligabrevet och cv tillsammans vill företaget oftast ha med bild.

Jennix
0

Första sidan, då ser dom dig bäst och minns kanske bättre vem du är. Varför skulle dom inte tycka om bilden?? Det tycker jag låter orealistiskt. Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Agyr07
0

Håller med jennix, första sidan är att föredra. Sen kan man fråga sig om du verkligen vill ha ett jobb där man väljer bort kandidater enbart utifrån att de inte gillar en bild.

Babz
0

Jag har hittills aldrig skickat med någon bild när jag sökt  jobb. Hittills har det gått bra. (Jag har inte fått alla jobb jag sökt, men jag har inte varit arbetslös heller…)

Men bortsett från det, håller jag med damerna ovan, sätt bilden på förstasidan!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

magdaek
0

Jag tycker personligen att det är helt fel att man ska behöva skicka med en bild. Jag tycker att man skall bli bedömd efter sin kompetens och inte på sitt utseende men dessvärre så vill ju företagen ofta ha ett foto nuförtiden.

Nu var det ju inte det som du ville ha kommenterat, så om jag försöker hålla mig till ämnet så tycker jag att bilden passar bra ihop med det personliga brevet. (Är det brevet som är din förstasida kanske? Eller har du någon form av försättsblad också?

Bara min tanke om det hela, det blir säkert ett bra cv oavsett var du väljer att lägga ditt foto!

"Efter regn kommer solsken." Det tycker jag är fint!Skrattande