Frukost bla...
Hej hej. Jag ær ny hær jag och behøver alla tips jag kan få! :)
Jag tycker sjælv att jag æter bra men vet att jag "fuskar" en del på helgerna. Jag æter så lite kolhydrater jag kan i veckorna och trænar massor. Ændå tycker jag att inget hænder. Tips?
Det jag har størts problem med ær frukust. Har svårt att æta något "stort" på morgonen. Har testat ægg på olika sætt men har svårt før att æta det… Tips på det skulle vara MYCKET uppskattat! :)

Att äta enbart ägg har jag också svårt för, men att äta dem i kombination med bacon (äkta engelskt bacon i mitt fall), svamp och tomat går alldeles utmärkt
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
mmhm…bacon kan ju faktiskt gøra saken lite bættre….får jag testa! tackar å bockar!

För mig är det viktigt att frukosten är rejäl.. ofta någon form av ägg tillsammans med korv, fläsk, eller bara en rejäl omellet, altihopa med en rejäl klick smör!
Om jag får i mig en rejäl frukost så står jag mig bra hela dan äter rätt lite på lunchen då det mest är potatis o annat skräp som serveras till sovlet.. äter sen när jag kommer hem lite mer rejält igen!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Jo! en rejäl frukost är viktig för mig också jag äter en rejäl Engelsk frukost varje morgon då står man sig nästan hela dan, medans kolhydratarna blir hungriga redan till förmiddagsfikat
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Jag är inte så hungrig numera på frukosten. Så jag nöjer mig med 2 ägg stekta i mycket smör på vardagarna när jag ska jobba. På helgerna skippar jag frukosten och nöjer mig med kaffe + grädde. När jag började med LCHF för 2 år sen var jag jättehungrig och åt 3 ägg + ½ paket bacon på mornarna.
Har fortfarande inte tröttnat på ägg
.
Så man behöver inte äta frukost om man inte känner för det.
Karin
Jag dricker också bara några koppar kaffe med grädde på morgonen och äter tidig lunch vid 12-13 med oftast omelett på 2-3 ägg med ost eller korv samt ngt grönt till.
Jag äter 3 kokta ägg med smör till frukost och så dricker jag 2 koppar kaffe med smör i. Detta räcker nästan hela dagen. På eftermiddagen tar jag lite ost till kaffet på rasten och äter sedan middag hemma.
Jag behöver min frukost, skulle aldrig klara jobbet annars.
Det är inte självklart positivt att träna massor, tvärtom, det kan ge stresspåslag och förhindra viktminskning.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Träning är mest nerbrytande men om den bedrivs på rätt sätt så är den uppbyggande!
Betänk att det är att "vara vältränad som ger alla hälsofördelarna".. inte träningen i sig!!!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag dricker oftast äggmjölk på morgonen; lättfixat, lättdrucket och mättande, och smaksättningen kan varieras.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Jag äter turkisk yoghurt med Dr. Dahlqvist och Airams müssli på morgonen. Den finns i deras underbara nya kokbok. Jag har tröttnat på ägg till frukost men älskar turk yoghurt. Senare däremot blir det äggtime. 
Här är näringsberäkning för två matskedar sådan müssli och två dl turk yoghurt 10%: (Jag tar lite mer)
Energi kcal:
940,55
Energi kJ:
522,00
Proteiner:
35,15
Fiber:
0,00
Kolhydrater:
15,83
Vatten:
0,00