Chipspåse
Vad händer efter man käkat en chipspåse när man ätit LCHF i 2 Månader?.
Illamånde? Viktuppgång? Höjt blodsocker..
Vill veta allt , både kortvariga och långvariga bieffekter
if you know what i mean! ;)
Har ingen aning men jag blev illamående innan LCHF när jag åt så mycket chips så det lär ju inte vara bättre nu eftersom skillnaden blir större före och efter.

Gör det inte!!!!
Fläsksvålar…Jag lovar att du blir nöjd på 5-6st….du kan äta dem som dom är eller med så mycket gott för omväxling….tex. smör och ost,med jordnötssmör i micron, chili/tabasco och ost i micron, med olika "röror" eller som tillbehör till din vanliga LCHF mat.
Don´t do it!!
haha jag ska inte!. Men vill veta så jag avstår senare i livet :)
Fläsksvålar med krämfräshdipp är kanongott och kan ätas istället för en vanlig måltid.
Jag önskar jag klarade av att äta fläsksvålar, men lukten när jag öppnade påsen fick mig nästan att… Ja, ni kan nog gissa resten.
#0: Det är lite olika hur man reagerar. Jag personligen mår inte illa, blir uppsvälld eller får någon som helst "biverkning" när jag äter mycket kolhydrater vid något tillfälle. Däremot så avstannar fettförbränningen, jag går upp 1-2 kg under två dagar i vätska och detta tar minst en, oftast uppemot två veckor att bli av med igen- och alltså först efter två veckor efter ett "avsteg" kan jag börja gå ned i vikt igen. En annan aspekt är det dåliga humöret, humörsvängningarna och sockersuget som omedelbart vaknar med full kraft.
citat:
En annan aspekt är det dåliga humöret, humörsvängningarna och sockersuget som omedelbart vaknar med full kraft.
En aspekt så god som någon ….
okey tack #5.
Ang. #2 så klarar jag nog inte fläsksvålar.
Friterad grishud är inte min grejj riktigt :)
Har man inte provat så vet man inte om man gillar det eller ej. 
Finns det något annat Kolhydratfattigt snacks man kan köpa? Förutom Fläsksvålar.
som knastrar gott! ;D

Dippa morötter är knastrigt 
Morötter bör man undvika i större mängder.
Frittera rättika.
Jag reagerar starkt på bara lite sås med mjöl i, eller mjölpanerad fisk så nog är det olika hur man reagerar. Jag får dagarna efter svullna fingrar, magen ballar ur (får springa till toa vääldigt ofta) och även magen svullnar och gör ont. Likadant blir det om jag äter för mycket och ofta av grönsaker typ tomater, lök och paprika.
Men som jag o en kompis diskuterade idag, det är bra på nåt sätt att jag glömmer bort sig i bland och får reaktion för det är lätt att glömma hur jävligt jag hade det innan lchf. Då hade jag alltid ont ju!

Händer inget annat än att viktminskningen stannar av (alternativt att jag ökar ett par vattenkilo, beror på hur mycket kolhydrater och annan mat det blir) när jag konsumerar kolhydrater. Tur är det, kan inte tänka mig att inte kunna fuska med tortillas till tacosen nån gång i månaden, och att inte kunna dricka öl naturligtvis.
Att dippa blomkålsbuketter och paprikastavar är gott, likaså stjälkselleri. Om dippen är fet och god dvs.

Håller du dej bara till innehållet och låter bli påsen tror inte jag det händer så mycket. Har ätit lchf i 3 1/2 månad med några felskär och har inte haft några större problem, men som sagt det är säkert induvidiellt

Jag har inte testat att trycka i mig en hel påse chips men om jag fuskar så händer det inte så värst mycket mer än att jag får lite ont i magen och blir lite svullen, ingen viktuppgång eller så.

Inte heller jag reagerar på något sätt om jag gör avsteg. Blodsockret har jag ingen kontroll på så det vet jag inte.
Fläsksvålar skulle jag gärna prova men jag kan inte hitta dem i affären hur jag än letar. Vilken avdelning ska jag söka på?
>>>Malum domesticum<<<

#18 Chipsavdelningen :)
Anna - www.noweightgain.com

I Gävle verkar det svårt att hitta fläskvålar, på ica maxi hittade jag chips som såg ut som friterad bacon men var chips med baconsmak. Är det någon som kan tipsa om fläsksvålar i Gävle med omnejd vore jag evigt tacksam

Ett tips om ni inte hittar det ni vill ha i affären är att be den affär där ni handlar oftast att ta hem det ni vill ha, ganska ofta så är butikerna väldigt tillmötesgående när det gäller sådant!

Willys i Gävle??