Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 4300 ggr
Mollalena
0

OT Gardasil. Hjälp.

Jag vet inte vart jag ska vända mig. Någon klokare samling människor än KiF:arna har jag svårt att tänka mig så jag OT-frågar här. Jag tycker att jag bara får veta en sida av saken, vart jag än vänder mig. Som LCHF:are har man ju grundligt lärt sig att inte utan vidare svälja "sanningar" utan att ta reda på "allt".

Här är själva problemet:

Min dotter är i den åldern då "alla" tar vaccin mot livmoderhalscancer. 

Kan någon hjälpa mig med länkar till för och emot, att låta vaccinera min dotter. Jag vill veta mera om vad det handlar om innan jag låter henne göra "som alla andra".

Tack på förhand.

Wildrat
0

Jag litar en hel del på vad Dr Mercola tycker och tänker och det här är vad han tycker om Gardasil.

Jag skulle inte vaccinera min dotter. Så här ligger det till med vetenskapen bakom vaccinet: 

1. Vaccinet kan skydda mot en del sorters HPV-virus, det de sett i tester är att vissa virus inte fäster i vävnad som vaccineras.
  2. Man tror sig veta att vissa sorters livmoderhalscancer orsakas av vissa HPV-virus.

Vaccinet skyddar alltså inte direkt mot cancer utan mot virus som kanske orsakar cancer. Jag tycker att man ännu inte vet tillräckligt och att medicinera mot nånting man TROR funkar och som inte kommer visa sig förrän om 50 år eller så är onödigt riskfyllt. Vi vet ju inte heller vad detta vaccin gör i kroppen ännu och helt ofarligt är det inte heller.

Mollalena
0

Tack Wildrat,

nu har jag något att bita i. 

Hade på känn att jag läst något i den stilen som det du skriver.

Om någon har mera att berätta så tar jag med tacksamhet emot mera tips.

Allt gott!

finntroll
0

Vi har haft motsvarande vaccinationsprojekt i Finland, jag avrådde min dotter då det var aktuellt. Läste nyligen att ca 30 % av ungdomarna på den ort vi bor gick med i projektet. Tycker det är ett oetiskt projekt. Ungdomar borde få upplysning, information och samtal om relationer, sexuella frågor och samliv i stället.

axelina
0

Från 2010 kommer Gardasil att ingå i det allmänna vaccinationsprogrammet som man får i skolan, flickor födda -99 och yngre kommer att få detta.

engelke
0

hej!

vet inte vad man skall tro, men denna filmsnutt påverkade valet i min lilla familj.

rockymountainnews.com/videos/detail/ashely-story/

mvh anna

lizaohman
0

Gardasil klassas som säkert av myndigheter över hela världen, MEN man har inte försökt mörka att det skett dödsfall på grund av vaccinet. Försumlig siffra, vill jag minnas att kommentarerna i USA löd. Jag skulle inte vaccinera min dotter, åtminstone inte innan det är väldigt utprövat och utvärderat. Jag har neurosedyn-skandalen i allför färskt minne. Använd kondom, skulle jag ha sagt.

Mollalena
0

Tack för att ni delar med er.

Engelke, jag lyckas inte komma rätt med din länk, kan du kolla om det saknas något i den?

Jag har nog låtit mig skrämmas av ströinformation, som nått mig förut och nu känns det som om jag vågar nysta mig fram till just det att medvetet skydd är bättre/viktigare (eftersom vaccinet inte är heltäckande ens) än vaccin i dethär fallet, än så länge. Men min 15-åring är av den ullen att hon krävar ordentligt med argument för att tro på mig (mycket bra sak iofs).

Att samma projekt drivs i Finland har jag sett i mina gamla lokaltidningar på nätet, några gånger. Och det jag tänker på då är att kritiken mot den officiella linjen är om möjligt ännu lamare där än här. Hade mina gamla hjärtsjuka föräldrar på besök från Finland över påsken och det är mycket hårt att känna att de tror på nästan vad som helst som deras läkare säger, för det är så det bara ÄR, hel enkelt måste vara. Hur skulle de annars gå? (Ungefär)

engelke
0

lessen men det är ingen länk, hur jag än gör så får jag inte till att bifoga länken. man måste knappa in adressen själv, då funkar den!

ganska tänkvärd liten film!

Sindri
0

Provar såhär

Japp, det funkar. För er som inte kan;

1) Gå in på sidan du vill länka till. Markera och kopiera adressen.
2) Markera det/de ord i ditt inlägg som du vill skall gå till länken. (I detta fall "såhär").
2) Klicka sedan på den lilla bilden på en kedjelänk ovanför textrutan. Nu kommer en dialogruta upp, Där det står Länkadress klistrar du in webadressen. Klicka sedan på Infoga länk. Klart! Suverän funktion tycker jag.

engelke
0

tack Sindri!!!

:-)