Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-ägg-ost-grönt-sidorätter-veg
Läst 2406 ggr
olandsfamiljen
0

Stuvade grönsaker?

Min familj ska käka stuvade makaroner i veckan. Jag blir lite sugen!! Ngn som har ngt recept på stuvade grönsaer??

blackeyes
0

Jag brukar skära blomkål i mindre buketter och grovhacka lite. Sen fräser jag i smör, saltar och pepprar och slår på en skvätt grädde som får koka in. Tycker det blir supergott.

olandsfamiljen
0

Tack!!

Fler tips? Andra grönsaker?

elocinave
0

purjolök

squash

vitkål

är våra favoriter

[iovis]
0

Har aldrig varit speciellt förtjust i kokta grönsaker men det var inte det du ville veta. Däremot har jag funnit en favorit o det är blomkålsmos med philadelfiaost, ratatouille är en annan. Sen kan det vara gott att knapersteka (woka) vitkål, du skulle kunna göra det och även slå på grädde som får koka till sig.

subcalva
0

Rå broccolli som skärs i små buketter lägger jag i en ugnsfast form och slår på bottenskyl med grädde. Saltar och pepprar och sen hyvlar jag ost över. Det brukar bli klart på cirka 15 minuter. Mums!

olandsfamiljen
0

Jag är ute efter ngt som liknar stuvade maaroner en aning! Morotsstuvning minns jag gott kanske kan man få till ngt liknande med bara grädde?

[Pennylane1]
0

stuvad vitkål är gott med, som sagt, koka i grädde och red med ost om det behövs, puckost eller philadelphia…

Puhlo
0

Jag brukar fräsa de flesta kh-låga grönsakerna i smör, sen krydda, hälla på grädde och koka mjukt. Sen om det är lite för löst mot slutet, så har jag i lite creme fraiche eller philadelphia för att reda av det. :)

Dillstuvade morötter var jättegott. Bara att tillsätta dill med cf'en..