Ont i magen!?
Har ätit LCHF sen i början av mars. Allt funkade finfint i början på alla sätt
legat på ca 10g kol/dag och mått bra. För några dagar sedan fick jag i mig klhydrater av misstag, åt "i god tro"…. Sen dess har jag till viss del haft sötsug som har givit sig helt nu, men varje dag har jag magkamper och känner mig uppblåst oavsett vad jag äter. 
Kan det bli så här pga kolhydraterna jag fick i mig? Hur länge ska man plågas av detta egentligen? Är ju tillbaka på ca 10g kol/dag nu igen.
Japp, det beror på kolhydraterna du fick i dig. Kroppen fick hicka och det tar lite tid innan du är tillbaka på spåret igen, men alltför lång tid ska det inte ta. Prova öka fettmängden litegrann för att undvika sug och ge magen något vänligt att arbeta med (osaltat smör i the eller kaffe är toppen).

Åh tack för lite lugnande råd! Fick sug efter kött, så jag köpte grillad kycklig. Har inte känt för att äta nånting nästan men idag är magen gladare och lugnare. Usch vad jobbigt det blev, sötsuget kan jag stå ut med men att det känns som att magen pajar ur, fast det inte märks på annat sätt än med smärta, sätter sig på humör och hela livet. Det var inte alls kul.
Kan känna så om jag får i mig en cappuccino ute på stan, är det pga av att det är en massa mjölk tro? Är inte laktosintolerant men det är ju mer kol i mjölk än grädde.
Smör i kaffe….?

Smör är ju kärnat grädde och har dubbel fetthalt. Mycket gott!

Ja men det får jag ju testa!

jag har testat med lite saltat smör några ggr. Smakar annorlunda givetvis, men ganska gott.

Nu dök det upp idag igen. Åt low carb pasta till lunch men det verkade magen INTE gilla! Gräddig sås till men det spelade kanske ingen roll. En kvarts kiwi runt middagstid. Sen slog det till… Har lugnat ner magen med stekt spätta med massa smör på precis nyligen.
Verkas som om magen slår bakut om jag hamnar runt/över 20g kol/dag.
Jag har ju inte hållit på med LCHF mer än två månader. Kan man bli så här känslig så snabbt?