Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2319 ggr
jeninan
0

FAKIR!!

Vill ha en skjuts i rätt riktning!

Hur kan jag fakira?

Tänkt mig ägg o bregott, vad säger ni?

Är det för mycket att käka typ 4 ägg tre gånger om dagen? Jag är så hungrig av mig!!!

Zepp
0

Fakir innebär att man bara äter kött och fett.. blir rätt enformigt därför det kallas fakir.. självplågare!

Hur länge har du ätit LCHF?

Fakir kan man testa efter långa platåer och en av anledningarna är att man kan tillför ett annat livsmedel åt gången för att testa om det är ett vist födoämne som stoppar viktnedgången!

Hur mycket övervikt har du?

Har du andra sjukdommar?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

jeninan
0

tack för ditt svar! Ja har ju hört det där med kött o fett, men tänkte att det kanske funkade med ägg också?

Har 10 kg övervikt. Är väldigt matglad och har kört lchf några månader nu. Inte gått ner så mycket. Detta är förmodligen för att jag äter ganska mycket mejeriprodukter tex. ost.

Vill liksom få en skjuts i rätt rikning så att jag blir lite motiverad! Är väldigt hungrig och har svårt att sluta att äta, även om det bara är kött o fett på tallriken.

Några ideer för mig? Tack!

Zepp
0

Då är ju nästa fråga hur mycket du äter.. för om du är hungrig så borde du äta mer.. tills du är mätt o nöjd iallafall!

Ost är väl inte så farligt kolla på MINMAT det är när man dricker masor av mjölk som man får i sig en massa onödiga kolhydrater.

Därför har några här oppfunnit äggmjölk.. eller så spär de grädde med vatten till mjölkliknande vätska!

Jag åt oxå en massa i början.. sen lärde jag mig att jag stod mig på betydligt mindre.

Pasi
0

Zepp - Enformigt? Nähä??Flört

Kyckling, kalkon, skogsfågel, fisk (vet inte huuur många sorter det finns), skaldjur, musslor, nöt, gris, vilt, lamm, ren, lever, ägg…med smör, bea, hollandase, hemmagjord majonäs, hemmagjord buljong, olivolja. Hm, hur många tillagningssätt finns det(?) - kokning, stekning, grillning, varmrökning, kallrökning, rått, inläggning, Och man kan laga kött i skivor, stek, gryta eller som färs med en mängd kryddningar.

Och är man riktigt generös mot sig själv i fakiren så finns det några hundra ostar att välja bland.

Wtn3
0

Ägg och bacon till frukost, blandfärs till lunch och lax till middag, hur kan man anse fakir-ätande som självplågeri? =)

Zepp
0

Jovist du har rätt.. då ändra jag formuleringen till; "blir lätt enformig om man har dålig fantasi"!

jeninan
0

men hur mycket får jag äta då? Kan jag äta obegränsat om jag ligger på under 5 gram kolisar om dagen?

Zepp
0

Mnjae.. du skall alltid äta så du är mätt o nöjd annars så är det svält!

Det gäller ju att finna ut hur mycket du behöver för att din kropp skall vara nöjd o frisk.. och samtidigt släppa på fettreserven!

Ett annat alternativ är LCHF och en ökad mängd träning/motion.. för att fettförbräningen skal komma igång.. alternativt bygger det lite muskler och du får fler mitokondrier som bränner ännumera!

Det sämsta som kan hända då är att du väger lika men byter fett mot muskler!

Wtn3
0

Beror på. Söker du viktminskning ska du äta tills du är mätt och nöjd, inte en tugga mer (eller mindre), är du normalviktig kan du överäta om du känner för det, överflödigt fett går direkt igenom tarmen om du hållt nere socker- och stärkelsekonsumtionen tillräckligt. Men som sagt, vill man gå ner i vikt ska man äta så att kroppen är mätt, varken mer eller mindre.