Ur-spår-tråd
Ibland kan man behöva skriva vad som helst och det tänker jag göra nu. Det är fritt fram för vem som helst att haka på…
Numer pensionär i Nynäshamn
Att leda ett forum av den här typen är minsann inte så lätt.
I ett forum möts folk från alla möjliga håll och vi har egentligen inte så mycket mer gemensamt än att vi har tillgång till varsin dator och att vi någorlunda behärskar det svenska språket i skrift. Skall vi utveckla det så är vi också på något vis intresserade av att kommunicera och kanske lite internet'-oholic….
Jag puttar iväg lite i taget om någon mer vill haka på…
Jag har varit med i många forum under årens lopp. Tillhör nog de som kan platsa i den svenska varianten av Guiness när det gäller datoranvändande. Jag köpte min första hem-PC 1987 och mitt första modem 1990, sen dess har jag kommunicerat. Från början på helt annat sätt med andra program, för webben fanns inte och inte Internet.
Jag har varit på många forum där debatterna gått högt i tak och själv har jag inte dragit mig för att lägga ved på brasan.
Tvärtom har jag eldat ibland så att jag kommit på mig själv att fundera på nästa inlägg medan jag borstat tänderna…
Ungdomar av idag (jag är 51 och lite äldre) har ett underbart sätt att uttrycka vad jag känner om detta nu efteråt:
DET SUGER…. inte fett utan energi.
Jag orkar inte längre vara den som står på barrikaderna för en sak och därför orkar debattera in absurdum.
Därför har jag lagt ner min stämma på de forum där de fortfarande är fettskrämda och istället startat det här för oss som tror oss vara "icke-fettskrämda-kolhydrats-skyende" individer.
Jag vill att detta skall vara en ständigt kokande gryta med ett för OSS näringsriktigt innehåll där vi ständigt kan stoppa ner våra sugrör och suga i oss det vi behöver.
Ibland kommer någon och stoppar ner en hel snabel och då får vi andra, som var vid källan innan, jobba på med att hålla grytan levande och kokande så att det räcker åt alla.
JUST DEN BITEN tycker jag vi är jätteduktiga på tillsammans!!!
Att hjälpa de törstande med snablar att få stilla sin (nyfikenhet) och törst.
Bara lite tankar så där framåt natten när man är lagom trött efter en intensiv helg.
Du verkar vara en riktigt erfaren forumräv:) Själv är jag nybörjare i jämförelse med dig, men å andra sidan har jag inte hunnit bli mer än 33 heller
Skaffade min första (ja, VÅR första då om det ska vara så noga, men jag är den som använder burken till 99,99%…*s*) dator 1995 om jag minns rätt. Började med datorspel först men gled mer och mer över på olika forum, ju högre vågor desto bättre! Kunde sitta till tre på nätterna och tala med folk… Men också jag har upptäckt att det suger det musten ur en när man blir för engagerad- antar att det är det många utbrända råkar ut för men i större format. De blir för engagerade och ger för mycket av sig själva.
Nu tror jag ingen blir utbränd av att skriva på olika forum, det är inte vad jag menar:) Och Margareta, jag är innerligt glad att du skapat kolhydrater.ifokus, det är ett väldigt skönt ställe att samtala och utbyta erfarenheter på!
Snablar! *frust*
Nu susar det i skallen, är inte datorskrället klar snart… (Jag har sisådär 1000-1500 foton jag absolut vill bränna över på cd före datorservicen, och det har hittills gått åt 6 skivor… Har 1/3 kvar!)
Gillade det där med kokande gryta!!! Verkligen bra sagt!! Och stora snablar har vi väl allihopa med jämna mellanrum….
Jag kom i kontakt med 'pratande på nätet' när jag gick i gymnasiet mellan 87-90 då det fanns en liten internetvariant i Stockholm(som jag just nu inte minns namnet på) som hade 17 'linor'. Detta innebar att man kunde vara 17 st inkopplade på detta nätverk och vi chattade och hade jättekul!! Massor av folk kopplade upp sig mot detta. Sen flyttade jag hemifrån och hade ingen dator på några år. Men när jag och maken köpte lägenhet köpte vi dator oxå och då gissar jag på att det var -96 eller nåt. Sen dröjde det några inte länge innan jag fastande på föräldrakanalens mammabarnlistor och därifrån till en massa andra.
Jag tycker verkligen att detta med listor och forum är helt underbart!!! De hat verkligen berikat mitt liv!!!
Och ja, jag är en 'list-o-holic' jag oxå! Men det är ju så skoj att det är svårt att låta bli!!
/Lillianna
~ Lillianna ~

igar skrev jag att tonen liknade de spanska politikerna, det vill säga att dom pratar och pratar ofta i nedvärderande ton, men glömmer bort att prata om det dom och vi verkligen ar här för. Min fraga ar idag angaende den forsta tiden, jag at ett par skivor kiwi idag, for magen tankte jag. Det gjorde att jag fick en kansla av olust, som inte har funnits sedan 17 oktober. Tarmen satte igang som bara den, men jag tror inte att det var vart det. Ar jag extra kanslig for frukt? Sen har jag blivit torr runtomkring munnen och smorjer med olivolja, kanner mig som jag tycker att rokare ser ut runt munnen, (jag har aldrig rokt).Ar det normalt? Hur skall man gora med hudkramer, jag har under senaste ar anvant dagkram, nattkram och rengoringskram. Skall man fortsatta med detta, eller ar det battre att kroppen far sjalv reglera huden?
Anders_E: Om man går in på Inställningar överst till höger kan man aktivera sitt eget fotoalbum.
Jag själv gjorde det häromdagen och mina bilder ser Du om Du går in på min sida och klickar på fotoalbum.
Bilder säger ju mer än ord…. :-)
När mitt intresse för LCHF kost ökade och jag förstod mitt sockerberoende tror jag att jag steg med i alla forum man kunde vara med i *S*….
Idag är jag bara med här. Dels för jag inte hinner (hinner knappt gå in här ju fast jag vill) Men också för jag känner ingen fientlighet här utan alla är på min linje och på min nivå när det gäller diskussioner. När jag behöver ett råd räcker det man skriver här så får man hjälp snabbt…:)
Jag var inte alls direkt data intresserad förr, men när jag fick min sista dotter, upptäckte jag glädjen med datan medan hon sov middag två ggr om dagen. Då hamnade jag här :)
Tack igen för detta forumet det är verkligen ett perfekt forum för mig
/Kia
Och jag spårar helt då… Sitter och funderar på om jag ska vara vild och galen och flytta till Skåne och kärleken eller sansas och försiktig och avvakta… *ångest*
oj…marylojs… det var ett stort beslut… "kär och galen är en farlig sjukdom"
Ja det är ett riktigt stort beslut. Å andra sidan, ska jag någonsin göra något så knäppt är det nu. Ska ändå söka nytt jobb, har inget att lämna här, årsskifte, ny termin osv. Lägenheten är ju inga problem att hyra ut. Egentligen är det bara av principskäl jag skulle vänta…
Marylojs…… Kan inte säga mer än välkommen till SKåne *fniss*….. Blåser som f…. idag men annars är här fint *L*
Har man dessutom en kärlek så kan han hålla hårt så man inte blåser bort *L*
Våga försvinna för att vinna…. lät klokt…
Hmm… Skulle jag lyssna på hjärtat skulle jag packa en väska med kläder och flytta imorgon. Men kan man vara så knäpp?
Kia34: Tackar för välkomnandet *ler*. Och så mycket kallare blåsten blir när den man vill krypa ihop hos finns oändligt många mil bort…
Det är nog klokt att Du behåller lägenheten OM Du drar… en reträttväg är aldrig helt fel…

om man tänker för länge på nästa steg kan man bli stående på¨ett ben ,hela livet
jag hoppade alltid då jag fick lust,,om tunnan va galen e de ju bara att kliva ur den,,,fast alla e ju inte lika som väl är
så de e svårt o råda i såna lägen eller hur
men lycka till hur du än väljer