Pizzasallad
Någon som har tips på hur man får sin pizzasallad lika god (eller helst ännu godare) som på pizzeriorna?
"Efter regn kommer solsken." Det tycker jag är fint!

jag har hört att man ska hälla kokande vatten över kålen innan man gör sallad av det
Jag googlade någon gång på pizzasallad och då var en av de första träffarna att man skulle mortelbulta vitkålsbladen. Jag har provat både bultning och hett vatten, och tycker nog att bultning vinner med några centimeter - fast jag gör aldrig pizzasallad utan coleslaw -
Jag lägger den hyvlade kålen i kokande vatten ett litet tag och kyler sen av med rinnande kallt vatten. Sen häller jag över mojset av rapsolja, vinäger, salt och mycket svartpeppar och rör runt och sen får det stå ett litet tag. Blir gott, men smakar inte som hos pizzerian. Kanske socker som saknas? Men det vägrar jag ha i. 

koka upp i del olja med 2 delar vitvinsvinäger, häll över strimlad vitkål som du strött svartpeppar o vitlökspulver på samt lite italiensk salladskrydda, vätskan ska hällas het över kålen, vill man så e de gott med lite rivna morötter i kålen oxå, blanda väl när det kallnat lite
Tack för tipsen! Problemet är bara att jag inte är så bra på att laga mat. Måste alltid följa kokboken exakt
Om någon kan beskriva exakt hur de gör, mängder eventuella kryddor etc. så skulle det vara toppen. Har fortfarande inte kläm på hur man improviserar i köket
Jag var visst lite sen med inlägget

till ca 500 g strimlad kål tar jag 1 dl olja o 2 dl vinäger, 1 tsk peppar o 1 tsk salt lika mycket salladskrydda o vitlök efetr smak, vill du så ha i lite stevia eller annan sötnings medel.