Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 2913 ggr
Maia
0

OT Våren i bilder

I höstas dök det upp en tråd som hette Hösten i bilder och i vintras Vintern i bilder. Nu kan vi väl dela med oss av bilder som pekar på att våren faktiskt är i antågande. Även om Göteborg inte verkar få nån snö idag så är det en del bakslag för våren på andra ställen, så nu behöver vi pigga upp oss med bilder på blåsippor och snödroppar.

Nån som har sådana?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Raring
0

Snödroppar i min trädgård (Uppsala), från förra veckan.

Snödroppar

Att det nu är täckt med 2 dm slasksnö är en annan historia…

LatMask
0

Jaaa, Raring! Tack för den bilden! Än finns det hopp!

fia1
0

Men Raring vad vackert, längtan sprirar i min kropp….

Maia
0

Nu dröser snön ner här i Gbg så det kommer inga bilder härifrån heller. Kanske nån i Skåne kan förbarma sig?

[tillbakalutat]

Halvdansken
0

Snöar här också…

Men vi har krokusar nu. Och tulpaner och narcisser är på väg upp.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

flikkan77
0

Har haft vår i nästan en vecka men idag snöar det minsann…

"You just have to belive…"

lundsabin
0

Och det snöar fortfarande i Skåne…. Gråter hur är det i resten av landet?

Och vi som skulle ut och vandra på lördag i det härliga "vårvädret" - det kanske smälter till dess… *hoppas*

Lava
0

Här i Östersund har vi fortfarande jättemycket snö… men vårvintern är härlig :) Man kan åka skidor i solskenet.

magma
0

Imorse var det -10 grader och det är snö, snö, snö överallt!

I eftermiddags var vi ner på sjön bakom huset och åkte skridskor, och i helgen ska vi isfiska- det känns lååångt kvar till våren tyvärr.Gråter

elin83
0

I morse var det stålande solsken, såg ut till att bli en riktig kanon vårdag,  men ICKE, nu snöar det och har gjort i flera timmar… Säkert 3cmsnö:-(  BLÄ BLÄ!

molana
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog en bild på krokusarna som blommar i stråket över avloppsledningarna där det är snöfritt nu.Bilden togs vid stadsparken i Sandviken.Skrattande

Effie
0

Idag såg jag tussilago på lunchpromenaden. Men jag har inte med någon kamera på jobbet…Rynkar på näsan. Såg en - eller två? - citronfjäril(ar) också. Nu är det vår!!!

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

ella55
0

Vår ---Skrikandes

flikkan77
0

Effie: Har du sett citronfjäril så är det ju sommar! Glad

flikkan77
0

ella55: Kan inte jag få hälften av din snö nästa vinter? Flört

LatMask
0

Jamen ella55, ser att du bor i Hälsingland!

Då är ju bästa tiden just nu i slutet av mars, fortfarande mycket snö, men soligt och fint! Den årstiden finns helt enkelt inte i Stockholm, vilket jag tycker är trist (är urspungligen västerbottning).

Här börjar det bli soligt och fint, men den enda snö som finns är lortiga snöhögar. Och än är det långt till vårblommorna!

Babz
0

På väg hem från jobbet igår såg jag tofsvipor på ett gärde. Ingen kamera hade jag i bilen och ingen plats att stanna på fanns det heller… Men - de var där! Det är ett säkert vårtecken!

Här i Enköpingstrakten har vi sol och runt 10 plusgrader just nu.

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Isa56
0

I veckan tog jag den här bilden. Från Nordvästra skåne.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Johannika
0

Underbart! Det känns så skönt att se fram emot spirande grönska och blommor i backarna! Den är för mig helt klart den bästa tiden på hela året!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Raring
0

hyacinter

Hyacinter på väg upp. Fast de bor över fjärrvärmeledningen så det är liiiite fusk. Cool

magma
0

"Jag hjärtar dig…" Tror ni att det är vad de säger?Flört

monsunrain
0

Jag var ute och tog nya bilder till min webshop igår och vattnet var högt i utloppet. Inga blombilder men isen är borta! :)

Maia
0

Sitter och funderar över om jag borde lägga in en bild på alla de våryra studenter som häckar på gräsmattan framför Humanisten vid Näckrosdammen i Göteborg i det vackra vädret. Ångrar att jag inte halade fram kameran när jag såg dem sitta där och proviantera på allsköns glassar i vårsolen idag.

[tillbakalutat]

LatMask
0

Å, de våryra, häckande studenterna! Se deras vackra fjäderdräkt! (Jeans med hål i, piffiga toppar) Lyssna till deras lockrop! (Tja, aru någe särskilt förej? Leget? Fan va du e lecker! - ursäkta Stockholmsstuket, Göteborgsvarianten har kanske helt egna lockrop?)

Vad äter man i Göteborg? Här i Stockholm lämnar de häckande studenterna mest ölburkar efter sig…