Kolhydrater i mängder!
Hade tänkt vara så strikt som möjligt nu under påsken men det "sket" sig totalt
. Har vräkt i mig kolhydrater (bara massa godis och liknande) i tre av de senaste sex dagarna. Har inte vågat väga mig. Känns inte alls bra. Någon som har en aning om hur lång tid det kommer att ta att återhämta sig? Är det som att börja på noll igen?
"Efter regn kommer solsken." Det tycker jag är fint!

Kör på som du gjorde före påsk. Glöm "snedstegen" och upp på banan igen! Det är inte som att "börja om på noll".
Vi har nog alla trillat dit nån gång, men det är inte hela världen…
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Upp på hästen igen!
Man har inte förlorat förräns man slutar att prova.

Det är inte säkert att du gått upp en massa, ge inte upp nu!
Tack!
Känns lite bättre nu
. Förresten Babz måste säga att du ett superkul "motto"
.

Tack! Gillar Mark Twain… 
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

0#
Jag har oxå åkt dit rejält i helgen, har inte fuskat sen jag började i november och nu bara PANG BOM!!!!!!
Fredag morgon: 68,8 kg
Fredag - massor med godis och då menar jag massor (fan va gott de va) och påskmust, fanta och saffransbullar och kanelbullar och en massa sillröror med massor med kolhydrater.
Gissa om jag hade ågren på kvällen.
Sen kom
Lördag - mera med massor av godis - mera bullar, rulltårta, potatisgratäng, påskmust, 4 stora glas vin med sockerdricka, 2 st. Turkisk Raki och som grädde på moset 3 dl Amarula Likör.
Den kvällen lite för bedövad för att ha dåligt humör ;-)
Sen kom söndagen och då räknade jag med att skadan redan var skedd så då fortsatte jag:
Potatisgratäng, bullar, godis, sillsallader och bara för att krydda lite extra 225 gram Cheese Doodles!!!!!!!!!!!!!!!
Söndagkvällen då kände jag mig som en luftballong och kunde INTE knäppa byxorna och tänkte NU ÄR ALLT FÖRSTÖRT.
Måndag morgon: 70,2 kg
Alltså upp endast 1,4 kg men det kändes som 8,4 minst och jag räknar med att dessa 1,4 är vätska så jag hoppas att det skall vara borta igen om max 1 vecka.
Fr o m måndag morgon så var det bara att vara på banan igen, men det var jobbigt på måndagkväll, jag var så himla godissugen.
Som tur var fanns inte något alls hemma att äta förutom LCHF vänligt annars hade jag nog fortsatt. Idag känns allt som vanligt igen.
Ville bara säga du kanske inte gått upp så mycket som du tror, och släng dig bara upp på banan igen. Lämna avsteget bakom dig och vakna som en fullfjädrad LCHF-are i morgon igen.
Lycka till
// Lillan

Här har vi också fuskat i helgen! Choklad, pasta, kalaspuffar m.m. men i små mängder. Vikten har minskat med ca. 0,5 kilo. Men det där med vikten är ju som bekant lurigt. Har man varit på toa nyligen, druckit mycket? Hormoner gör att man kan variera flera kilo inom några dagar, så det är - som de andra skriver - bara att fortsätta och äta som innan! Ingen ko på isen!
Fuskade rätt hårt också i helgen. Har kört cirka 60-100g kolhydrater tills helgen sen ca 1,5 mån tillbaks. Efter detta blir det mer strikt med LCHF-recept från nätet och minimerat intag efter och innan träning.

Ta det bara lugnt! Det är mänskligt att fela!
Jag har tagit snedsteg och ätit saker jag inte bör äta! men jag har tappat 16kg på 4 månader endå.. jag börjar iof må fruktansvärt dåligt om jag äter lite godis eller dricker ett glas coca cola.. så jag håller mig undan!
om du direkt efter ditt snedsteg bara äter i den ordning som du gjorde innan snedsteget så kommer du aldrig att märka av den lilla tabben..
Lycka till
Mvh
Emil
Jag fuskade också, sonens påskägg som han knappt äter av (hrm, nästa år blir det nog present istället) stod så till att jag snaskade i mig flera bitar, Fick råont i magen och inser nu hur jag hade det jämt förut… Sen blev det en del vin också. Flera kvällar. Fast torrt vin är väl inte så farligt om man äter nåt fett, va?
Samma sak för mig som för #9 & #10. Tog endast ett par godisbitar. Höll mig ifrån kaffebröd och annat kolhydratgift, men ändå, som ett brev på posten kom magsmärtorna, och det var bara att kallsvettig rusa till närmsta toa. Värst av allt var sockersuget jag kände dagarna efter. Ville ha mer!!! Som tur var hade vi inget hemma och magen lugnade ner sig, men den känslan var HEMSK!
När jag åt kolhydrater i mitt förra liv så brukade jag ofta skylla på att det var för mycket grädde i bakelser/tårtor som jag blev dålig av. Hur dum får man bli?!!
Jag kommer oxå att hålla mig ifrån giftet i fortsättningen.
Jag hade en kolhydratsfrossa några veckor innan påsk.
PANG så flög jag upp 5 kg. Kännde att jag var svullen.
Efter ca 9 dgr var de 5 kilona borta och viktminskningen började igen….
Skönt att vara på banan igen…..
Skönt att man inte är den enda som "åker dit" ibland. Idag är jag dock tillbaka i lchf-lunken igen, fast har varit sugen på pizza hela kvällen. Jäkla kolhydrater
#13 Vet du, jag tog en Calzone häromdan, det var flera år sen som jag åt en pizza (fetton har inget på pizzerior att göra ,,,) Men jag åt bara innehållet, det var inte gott. Inte alls som jag mindes det. Ska aldrig mer göra om det.
Jag har också "åkt dit" över påskhelgen 2,5 kg upp, tyvärr mår jag inte ett dugg dåligt av kolhydrater utan njuter av att äta godis och kaffebröd, har ett stort sockerberoende och det triggas ju naturligvis så nu gäller det att skärpa till ätandet igen.
Det jag trillade dit på var smörgåsar. Jag hade en fralle-frossa…hehe
Så gott det var, med massor av pålägg och smör…mums.
Värsta magknipen dagen efter, trodde jag skulle explodera…hehe
Tja…vi är ju bara människor, eller hur :)