Upp i Påsk
Är det bara jag som trillade dit i påskas? 2,5 kg upp. Så svårt att ta nya tag. Godis är gott. Mackor är gott. Att säga annat är att lura mig själv. MEN…. Mår bättre utan socker. Så nu blir det nog batnarbiffar och omställningsbesvär att se fram emot. Varför har jag inte bättre karaktär??
Nå, jag bestämde mig på förhand att jag skall äta påskägg av choklad, och smakade lite på den finska memman… så jag tog ett medvetet steg.
Jag gick upp 3 kg… och äggen var inte SÅ goda, så nästa påsk skall jag hålla mig till den 86% chokladen och lite lite memma….
man får ta små steg och lära sig själv var gränserna går..
i går och i dag är det en ny dag och jag har kört LCHF helt normalt - lite huvudvärk då kroppen kämpar för att äta av fettet igen och inte sockret…
Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg
LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017
Sockerberoende.
Jodå, här är en till. Fast jag började gå upp pga socker redan före påsk. Alla kilon jag hade tappat fick jag på igen.
Så bara att kavla upp ärmarna och komma tillbaka på rätt spår.
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Blev både det ena och det andra i påsk men gick inte upp i vikt iaf!

Jag beslutade att äta av min mors dessert (choklad, socker, maräng, grädde) och fick en jäkla hjärtklappning strax efter. 
Jag tror inte min vikt påverkades dock.
Jag frossade i påskgodis 3 dagar. Sedan fick jag huvudvärk då jag inte fick mer sockerkickar. Har inte vägt mig efter allt ätande ännu
Var förresten väldigt seg i huvudet igår. Antagligen för att man fått i sig för mycket socker osv än vad man vart van vid det senaste tiden! Precis som man kan få huvudvärk i början närman drar ner på sockret!
Min man gör Jansson 3-4 gånger om året så den blev det lite av, och sill, och en dag var det riktig wienerschnitzel. Jag höll mig till det planerade avstegen iallafall. Nåja! 3 kilo upp och 2 cm om magen
Ny vecka nya tag.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Jodå, upp. Man kanske skulle avskaffa helgerna?
#8 Näää
Vad ska vi skylla på då?

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Jag var duktig drack bara 2 glas must
light o nöjde mig med det. Sedan åt jag som vanligt, gick inte upp,
men går inte ner heller

Jag gjorde planerade avsteg…
En del frukt och bär, janssons, knäckebröd och annat som blir bara ibland vid speciella tillfällen. Planeringen var att när jag visste att jag skulle göra avsteg Torsdag-Lördag så höll jag koll på kalorierna och åt medvetet litet kaloriunderskott på några hundra kcal, vilket gjorde att fettet fick stryka på foten en del. Jag gick upp ca 1-1.5kg vilka försvann på ett par dar efter helgen när jag började äta "normalt". Sannolikt var det därmed vatten jag gick upp. 1g lagrade kolhydrater i muskler och lever binder 4g vatten ju och blir 5g på vågen.
Medarbeterare på Kost
Då sitter vi fler i samma båt
Avskaffa helgerna var en bra idee.
Avskaffa godis och nybaka bröd är också i min smak. Nu ska jag komma in i rätt mat och unvika vågen ett tag framöver. Blir bara ledsen och tröstäter när jag ser att jag gått upp.

Vi lyckades faktiskt äta ganska bra mat, mamma hade bra förståelse och jag hade lätt att stå emot frestelserna. Hade tänkt att kanske smaka lite påskmust och någon godisbit, men jag kände mig inte alls sugen när det väl kom till kritan! Det "värsta" vi stoppade i oss var en liten liten bit av krämig chokladtårta som jag hittat recept på här, med grädde till. Mumsigt :) Föll dit på ett par drinkar en av kvällarna också, det var ju inte så bra. Har inte vägt mig än, brukar försöka göra det bara på torsdagar, men jag hade lagt på mig en del vätska redan innan påsken, tror att det är för att jag är förkyld och har kännt mig svullen och dan ända sen dess, så jag tänker nog inte stirra mig blind på vågen den här veckan.
Förutom förkylningen så har jag mått toppenbra, inga problem med bråkmage eller sötsug alls! :)

Faktiskt inte upp, trots ivrigt fuskande. +-0 Tackochlov!

Om jag gått upp vet jag inte, bojkottar vågen just nu (mellan 1 april-1 maj)… Men hela helgen (lååång helg har det varit - från torsdag till onsdag!) har jag ätit icke-LCHF. Det har blivit quinoa, grovt bröd, rostbröd, godis, påskmust, glass/sorbet, chips, fikabröd och så vidare. Men, tror jag, inte i de mängder jag HADE kunnat äta pre-LCHF.