Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 2734 ggr
enor
0

Fisk

Är det nån som har nått bra recept på vit fisk. Står helt stila i mitt huvud.

Zepp
0

Smörstekt fiskfile med romsås!! Tungan ute

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

kricko1
0

Jag har ätit fiskgratäng på rödspättefiléer idag. Med spritsat blomkålsmos runt kanten på formen istf. potatismos. Och en gratängsås gjord på "fond"/avkok av räkskalen, konc. hummerfond, vispgrädde och äggulor + kryddor. Dekorerad med rikligt med dill och räkor "on top" och sedan gratinerad i ugnen med ett lager riven västerbottensost över blomkålsmoset.

DET kan man kalla både gott och riktig vardagslyx Glad

annainorrland
0

ja lägg purjolök i botten på en form, vit fisk över salta peppra, strö knaperstekt bacon på, gör en sås av grädde cf citronsaft dill el kryddor du gillar. Häll över. In i ugn 200 grader 30 min, koka broccoli till

[Pennylane1]
0

jag gjorde fiskpudding enlig någon härinnes recept, bara mixa med ett par ägg och grädde, lite citron och dill, och salt och peppar och grädda…

servera med smält smör

avant
0

Kanske min fiskgratäng kan smaka?

niloss
0

jag brukar lägga pangasius fileer i en ugnsform o hyvla över rikligt med smör, salt o citronpeppar samt gräslök, gratinera tills fisken är klar, gott med en kall sås till

niloss
0

varför inte göra fisk piccata, supergott o mättande.

gör en smet av råa ägg´o riven ost, vänd fisken i detta o stek i mycke smör, hur gott som helst. det går dessutom snabbt bara några minuter på var sida, salta o peppra efter smak under stekningen

Mervi
0

Laxpudding. Receptet här

enor
0

Tack för alla goda tips. Nu kam jag göra fisk i flera veckor.

nobban7
0
[Pennylane1]
0

(konstigt när jag tyckte på länken första gången kom jag till tråden Oölika orsaker till att man inte går ner i vikt… men andra gången kom jag rätt Obestämd)

Haha förresten såg jag på teve nån som berättade att han beställt en ipzza med tonfisk tror jag det var, men det var kött på pizzan och när han klagade sa bagaren "Det är fisk" "nää det är det inte det är kött!" " nej det är fisk" " jaha vad är det för fisk då? " "Fläskfisk".