Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2279 ggr
Aniara4
0

Underbara mamma!

Jag tar tillbaka allt gnäll jag skrivit här om min mamma och att det inte finns tillräckligt med mat när jag kommer dit!

Vi tillbringade påskhelgen hos mamma på landet, och när vi kommer fram visar mamma på några burkar i kylskåpet. "Här har jag gjort i ordning till dig i förväg, för du ska ju inte behöva stå och laga egen mat. I morgon blir det köttbullar, så då har jag gjort några specialare här med bara köttfärs, lök och lite grädde. Det borde räcka till två måltider va? Sen vispade jag ur stekpannan med vatten och grädde och sparade en skysås här i burken. Och så gjorde jag en köttgryta med nötkött, bacon och grädde som jag har kokat ihop, det är i de här två burkarna. På söndag tänkte jag ha en tårta till fikat, men då kan väl du ta grädde och bär bara? Och så har jag köpt hem extra mycket ägg från granngården, och flera paket grädde, och 86%-ig choklad till kaffet."

Jag var mätt och nöjd hela helgen, och blev verkligen jätteglad. Men det kanske inte är så konstigt - hon var skeptisk i början, men nu ser hon ju hur mycket bättre jag mår samtidigt som jag gått ner 20 kilo, så nu förstår hon att det är viktigt för mig.

Man KAN lära gamla hundar att sitta! Glad

[Pennylane1]
0

Härligt!

nenna31
0

Jag ryser…….vilken underbar mamma …..det måste värma…..hoppas hon vet hur underbar hon är…..Flört

Maia
0

Guld-mamma!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

magma
0

Vilken pärla!! Köp henne ett fint tack-kort och skicka henne, vettja…Flört

Hausswolff
0

Sicken go mamma!

Mina föräldrar kör någon slags GI och vägrar konsekvent inse att det INTE är samma sak. De trugar med 3,5%-yoghurt och Paulúns müsli "för DET kan du ju äta!", nu när jag var där i påsk.

Det slutade med att jag köpte egen mat och lagade till. Glad Det gick utmärkt och min blomkålsgratäng tog slut långt före potatisgratängen…

EvilEye89
0

Vilken härlig morsa!

Folk har svårt att tro på LCHF tills dom ser vilka enorma resultat! då knäar dom direkt Cool

Och Grattis till viktnedgången & gör som magma säger Skicka mor din ett fin tack-kort Flört

Aniara4
0

Det ska jag nog göra faktiskt.

Hon kokade blomkål till blomkålsmos också, och sen ville hela familjen smaka! Skrattande

magma
0

Skrattande

Isa56
0

Så roligt att läsa. Jag förstår att du är jätteglad. En riktig solskenhistoriaSkrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Luccy
0

Kyss Grattis Goa Morsor växer inte på trän!!!!!

SirfalasEmy
0

Åh vilken kul läsning!

Min mamma skulle verkligen behöva äta LCHF. Hon har inte kommit så långt än (men det kommer kanske?) Hon accepterar iaf. vårt val och gör allt för att möta våra behov. Skrattande Hon följde med mig till Annikas föreläsning i Malmö och hon ska med till föreläsningen i Ystad. Kanske mest för att hitta på ngt med mig och visa att hon är öppen, men kanske kanske också att fler och fler frön sås lite här och var.

Jag hoppas verkligen att dottern min kommer tycka att jag är lika öppen jag sen när hon blir vuxen. (och det hoppas jag att jag kommer vara - bara hon håller sig till LCHF) Flört *skojar*

Lena123
0

Underbar mamma du har.

Min mamma är mest skeptisk till LCHF och har svårt att man kan äta gott utan potatis,bröd och liknande.Hon litar på Becelreklamen och alla inskränkta läkare angående att mättat fett är farligt.

Mamma och hennes sambo skulle verkligen behöva äta enligt LCHF för att få bukt på bägges övervikt och diverse krämpor.

Min svärmor (och svärfar) däremot som inte har vare sig övervikt eller krämpor har förstått det här med naturliga fetter.

I söndags kom hon stolt hem från affären och visade mig smör och bregott som hon köpt istället för margarin och becel.Skrattande

http://www.winthers-skafferi.se/

Johannika
0

Vilken härlig mamma! Ett sån´t bemötande värmer ju verkligen!

Min mamma har lyckats greppa detta med LCHF också, för till påskmiddagen hade hon gjort ett buffébord med ägg, lax, skaldjussallad, CF och en massa LCHF-godkänt mums och så när efterrätten skulle serveras (jordgubbar med vispgrädde) sa hon, jag har inte hällt på något socker i vare sig grädden eller jordgubbarna så den som vill får sockra själv. -Men socker är farligt, tänk på det! lade mamma till med en snusförnuftig min!

Jag var helt nöjd och slapp frestas (bara lite sen när godisskålen åkte fram på fikabordet. Men då var jag mätt och hade inga problem att avstå)

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

nenna31
0

Härligt att höra vilka underbara mammor ni harGlad……..

Själv har jag inte berättat för min pappa ännu (mamma är död)…..och det lär dröja….Obestämdhan är fettskrämd…..