Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 7171 ggr
EvilEye89
0

Nu är Råget Måttat!

Igår fick jag höra de värsta jag någonsin vart med om!!

Jag va och handlade på Coop Forum köpte i vanlig ordning Ägg, Grädde, Bacon, Smör, Ost, en Stor bit Fläskkarré & knäckta Revbensspjäll.

gick till kassan folk kollade ner i min korg med konstig blick (dom ska bara vet hur ja kollade i deras!)

men de händer varenda gång jag handlar :D

nu till finalen!

jag gick med lugna steg till kassan, Började med Ro att lasta upp varorna på bandet och fick sen höra en låg röst som sa "usch så mycket fett" jag tyckte de kom från kassörskan så jag vände blicken mot henne och sa
"ursäkta?" då klämde människan ur sig de värsta jag vart med om! "jag hoppas du äter annat än dehär vi säljer ju potatis & grönsaker med"

Förbannad räcker inte ens till att beskriva hur jag kände mig då!

Jag tittade på henne & svarade "och vem fan är du som bryr sig! bara så att du vet så förlorade ni nyss en kund & du jävlades med fel person!"

sen gick jag därifrån utan varor körde sen på ica och handlade istället!

Jag har pratat med chefen på Coop (pappas kusin)

och han skulle genast ta i tu med problemet & prata med kassörskan! vad som händer här näst vet jag inte.

Jennix
0

Jättebra att du sa ifrån! Förvånad Maken till fräckhet har jag sällan varit med om, det har väl ingen kassörska med att göra vad man köper för något?! Nej, den personen borde nog jobba med annat…helst inte med människor, för det kräver att man ska ha respekt för andra. Skrikandes

*skickar en kram*

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

ebet
0

Stackars dig! I såna lägen önskar man att man hade ett snabbt och dräpande svar. Typ : du skulle också må bättre och vara trevligare om du åt sånthär och lämnade potatisen till grisarna så att de fick bli feta. Men man kommer alltid på det efteråt.

sepersl
0

Hhmm, hade jag varit du skulle jag nog ha funderat en stund och sedan svarat. Denna kost hjälper typ-2 diabetiker så när du kommit till insikt så kan jag hjälpa dig. Sedan hade jag oxå lämnat butiken och kontaktat chefen

nenna31
0

Stor kram….Kyss

Och jätte bra att du hade mål i mun….själv skulle jag nog inte kommit på ett svar fören efteråt……man blir sååå ställd….och bra att du lämnade varorna och gick…..du har mitt fulla stöd…..hör av dig och berätta hur det går……

Doc
0

Haha, det där hade jag tyckt var väldigt komiskt om det hänt mig. Glad

Självklart skall inte en kassörska kommentera vad man köper negativt, hon måste ha missat grundkursen.

greensis
0

Bra att du svarade OCH hörde av dig till butiken.Skrattande Sånt brukar ta skruv.

Mitt standardsvar på alla kostrelaterade oförskämdheter brukar vara ungefär "Om min läkare inte har några invändningar är det inte din sak att lägga dig i." eller "Sedan när är du min läkare?"

Fabricati diem, pvnc!

Andina
0

En ursäkt är det minsta du borde kräva!

Kassörskan har missbrukat sin arbetsposition - hon borde stapla varor inne på lagret istället. Att beblanda sig med kunder och ge negativ publicitet åt sin arbetsgivare är ingenting för henne (eller arbetsgivaren) - så jag hoppas att de flyttar på henne tills hon lärt sig vad 'normalt hyfs' betyder…

Jag förstår att du blev både arg och ledsen!

Trots vår proportionerligt stora hjärna anser jag att människosläktet ofta är otroligt imbecillt!

Men - så bra att du stod på dig och sa ifrån!!! Hurra för det!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

nenna31
0

Än en gång ….Bra Gjort…!!!!

EvilEye89
0

Jag vet inte vad som flög i mig heller.. men jag har hört en hel del spydigheter pga att jag äter LCHF, nu blev de för mycket, jag har ett väldans tålamod i övrigt och jag tar allt med en nypa salt och med ett glatt humör. Men de va droppen, nej en kassörska har ingen rätt att påpeka vad man köper,

en sak om hon hade sagt köp de & de märket av baconet för det är mycket billigare än vad dethär är. då skulle de vart helt okej.

jag tycker de är lite komiskt just att av flera tusen kunder så lyckades hon säga det just till mig just till en som inte är rädd att säga ifrån, och just till mig som är nära släkt med hennes Chef..

Kommer att uppdatera här lite vad som händer.. de blir ju knappast tidiningsartiklar av det bara en personlig strid. vill inte sätta farsans kusin i skiten. för han kommer jag riktigt bra överens med..

Johannika
0

Jösses! Det var det värsta jag har hört! Bra att du sa till, fiffigt att lämna varorna och dra helt sonika. Hon har väl definitivt inte med att göra med vad du köper för varor. Trångsynthet, självgodhet och något slags behov av att nedvärdera andra, den där kassörskan kanske skulle göra sig bättre inne på lagret eller så! Flört

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

SirfalasEmy
0

Ojdå. Förvånad Jisses. BRA att du satte varorna och gick där ifrån! Grand finale är ju att du är släkt med chefen. Cool

Jag hade en spännande upplevelse med en äldre man på Ica för några veckor sen. Han stod och tänkte länge och väl vid smöret och jag skulle ju då vilja komma fram och ta mina fyra paket. Jag bad snällt om att få komma emellan och tog mina fyra paket och tackade så mycket. Kom sen på att jag nog skulle ha ett paket till…(och då var han fortfarande inte färdig vid smöret) Jag bad snällt och fint igen och kunde sträcka mig efter ett till samtidigt som jag glatt sa "nä, jag får nog ha ett till". Då tittade han på mig och sa "jaaaa, det är rätt, bara ös på. Det är ju så gott. Mindre bra för hälsan dock"

DÅ såg Emy sin chans. Flört Jag sa "njaa…det är ju just den lilla detaljen. Det är inte alls dåligt för hälsan, nörjar man ju nu komma fram till. Därom tvistar de lärde" (typ)

Sen berättade jag glatt att det skulle vara en LCHF-konferens i Ystad Coolom just fett och kolhydrater och allt därtill. Sa att många sjuka hade blivit friska på denna kost och att mättat fett inte är farligt som många läkare och människor i allmänhet tror. Då tittade han på mig uppifrån och ner (väger nu 81 kilo till mina 160 cm) och sa lite skämtsamt: Mjaaaa, det väger inte så tungt eftersom det kommer från dig.  Jag blev smått paff och sa med glimten i ögat: Det beror ju på hur man ser det. Jag har blivit av med 8 kilo på detta sätt och upplevt massor av andra hälsovinningar.

Han såg förvånad ut och sa "jasåååååå?!" sen fick han springa vidare, men jag tycker ändå att samtalet var mycket givande. Tungan ute

chilisalsa
0

Störtskönt EvilEye89 !!! Skrattande

Medarbeterare på Kost

SirfalasEmy
0

Har funderat lite på vad jag kanske hade svarat. Jag hade nog gjort om du, struntat i varorna och påpekat debatten i vårt land, om just detta ämne och att SÅ många äter som jag och mår så mycket bättre.

nenna31
0

Igår hade vi våran månatliga tjejträff……berättade om mitt nya sätt att leva och äta ….blir sååå glad, fick jätte bra reaktioner…ett riktigt stort stöd….och ett starkt visat intresse…..skönt att det finns så jättego vänner ….Glad

Tilläggas ska att de andra inte har problem med vikten som jag men däremot men andra krämpor …tror nog att någon av dem hoppar på samma livsstil som mig….

greensis
0

Har också funderat lite mera: Det är en sak att som med-konsument råka försäga sig och kommentera & kritisera vad någon annan handlar. Det är en annan sak när någon i butikspersonalen gör det.

Jag menar, hade hon nöjt sig med "Usch, så mycket fett!" och slingrat sig när du ifrågasatte hade man kunnat köpa pudeln. Det är det där om potatis och grönsaker som är over the top.

Hon hade till exempel ingen aning ifall du varit in i samma butik eller en annan butik och köpt en rågad kundvagn med potatis och grönsaker, eller redan hade en bågnande kyl med växtdelar hemma.

Fabricati diem, pvnc!

[Marja-Liisa]
0

Vad trist att det finns folk som jobbar med livsmedel och inte kan mer.

Om Du skulle ha handlat några säckar chips, halvt kilo godis och några plattor med typ Cola skulle kassören kanske behövt tänka att detta kanske var inte så bra.

Hoppas att hon inte bara få skäll utan också lite information om vad som är naturligt och bra mat. Vad duktig Du var när Du sade ifrån!

Karin20
0

Usch så oförskämt. Om man hade kommit på ett mycket dräpande svar så.

Kom precis på att man kunde ha sagt att man blir ju grön av grönsaker, det står i IForm.

//Karin

lillan66
0

Hade du köpt en full vagn med chips-läsk och godis hade kassörska inte ens kommenterat det men nu…..

Greddelin
0

Nej vet ni vad! En kassörska ska inte under några omständigheter dra några slutsatser av det man lägger upp på bandet! Om man köper sitt kött och smör i affären och sina grönsaker på marknaden är det inget en kassörska ska ha nån åsikt om!

Igår såg jag min gamla gymnastiklärare från grundskolan i mataffären. Han hade enbart köpt ett tjog chokladaskar. Ska kassörskan kommentera hur onyttigt det är? Jag förmodar att det ska bli presenter till en skolklass eller liknande.

Kassörskan sitter inte där i egenskap av nutrionist!

Medlem
0

Det var bra gjort! Folk tittar ALLTID på min korg, så mkt smör, majo, feta ostar, massa ägg, fet fisk etc. Det som gör att de tiitar lite extra på är att jag bär slöja tror jag. Ibland tror jag att de tänker så här "Stackaren! Det är säkert pga slöjan att hon käkar så mkt fett" eller att jag är en obildad blatte-kvinna som undviker light-produkter och väljer fet mat.

greensis
0

#20 Eller också vågar ingen säga något kritiskt just pga slöjan, för att de är rädda för att bli kritiserade i sin tur.

Vissa har tur.Cool

Eller otur: jag har massor med dräpande repliker som jag alltför sällan får använda. Snälla, snälla omgivning, säg något taskigt till mig om min mat! Cool

Fabricati diem, pvnc!

bustas
0

Var hon korpulent nog att bedömma ditt matval?

Medlem
0

#21 Både tur och otur Flört

Greddelin
0

#21 Folk ser nog på dej att du redan har svaret färdigt på tungan så de vågar inte kommentera! Skrattande

greensis
0

#24 Oops, domptörs-blicken lyser igenom! Förvånad Fullständigt avslöjad!Skäms

Fabricati diem, pvnc!

LatMask
0

Rätt så, EvilEye! Fast gammalt konservativt folk brukar tycka att Måttet är Rågat…Skrattande

Isa56
0

Det var något av det värsta jag hört på länge. En kassörska har ju betalt för ta betalt av kunderna, hon ska inte tycka någonting. Bra att du inte handlade utan gick till en annan affär , den gången.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

EvilEye89
0

11# haha ja och inte bara att jag är släkt med hennes chef, han är även ägare av butiken, samt så är jag och han väldigt lika & kommer bra överens..

#16 Men klart man säger ifrån! jag har alltid i hela mitt liv sagt ifrån om ja inte håller med eller om ja bara känner för det.. är inte de minsta rädd att ta konflikter!

#26 haha jo dom flesta brukar säga så men de är så tråkigt :D jag föredrar att göra gamla uttryck lite roligare :P

McSteamy
0

Appropå oppassande påpekanden från kassapersonal Pappa fick in en klockren höjdare en gång, dock på Systembolaget. Det blev ganska mycket inhandlat en gång.

Expediten: - Jaså det är fest på gång?

Pappa: - Nej, svärmor kommer hem från norrland.

greensis
0

#29 Skrattande Den repliken är fin, den!

Fabricati diem, pvnc!

MariaTherese
0

#28 eller som Per Ledin sa: nu är Råttet mågat….Flört

StefanBlixt
0

#22 Bustas

LYSANDE ordval!

#0 EvilEye89

Senast jag rensade baconhyllan i affären så kommenterade jag mig själv och sade att jag nog var tvungen att köpa två kassar, för jag får nog inte ner hela grisen i bara en kasse! Det väckte viss munterhet i kön bakom mig.

M.V.H.

Stefan Skrattande

För den outbildade är ett A bara tre pinnar.

Källa: Nalle Puh

Stefan Bloggar här på sajten

Stefan bloggar också här, på extern sajt

nenna31
0

StefanBlixt…..den var bra ….Glad

Som man säger bättre förekomma än förkommas……(visst var det så??)…Obestämd

EvilEye89
0

#32  ja men visst är det så att man kan kommentera sig själv ibland.. men som expedit har hon ingen rätt att kommentera kundens köp! och jag lovar dig dedär va inget hon sa på skämt heller!

Jennix
0

#34  Nej, som expedit ska man inte kommentera om en kunds köp, om det inte har med åldersgräns att göra.

Så enkelt är det. Obestämd Jag skulle aldrig drömma om att kommentera folk som köpte skräpmat heller, om jag jobbade. Det måste man ju förstå att det inte har med en själv att göra.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

missaz
0

MYCKET bra gjort att du sa ifrån och kontaktade chefen för affären! Har väl aldrig hört något liknande!!! Om så en kund kommer in en gång om dagen och bara köper en påse chips, 1 kg godis och en läsk så ska inte kassörskan bry sig! (även om det då skulle finnas en anledning till oro).

EvilEye89
0

#35 nej men de hör ju till vett & etikett! folk måste få ta egna beslut i vad dom vill & inte vill äta!

#36 Ja men absolut att jag kontaktar chefer då de händer något sådant! jag bråkar för fullt med försäkringskassan för uteblivet bidrag! har både skickat mail & ringt till Högsta hönset.

haha men grejjen är den hade jag köpt 1 kilo godis, chips och en massa cocacola så hade dom aldrig tyckt det va konstigt! dom skulle bara tro de va typ barnkalas eller någon typ av festlighet på gång!

sarasnart30
0

Ni ska bara veta hur det är att bo i glesbygd, vad man än lägger på bandet blir det kommenterat, förr:

Ett paket, jäst, mjöl,kakao: ska du baka???

Godis, film, dricka, chips: ja nu ere helg hahaha!!!!!!

5st paket fryspåsar på hösten: haft god lycka i bärskogen ser jag!!!!!!

Jag bara går och väntar och fasar vad komma skall snart eftersom jag nyss börjat med detta och det är fortfarande en dagens nyhet i denna håla, att man blir frisk av grönt och light och fet och ful av fett.

Ja de ska bara veta…

Ta-Co
0

#0 Förvånad Jag har inte en susning vad jag skulle säga om det hände mig… Fy fasiken alltså, sådär säger man inte som kassörska! Bra gjort av dig, EvilEye!

#18 Ja precis, hade det varit chips, läsk och godis hade det knappast blivit någon kommentar…

Magica1970
0

#0 Så bra aggerat på alla plan! Håll oss underrättade Skrattande

Solpuss
0

I vår butik, kommenterade personalen glatt min viktnergång när jag gick ner 23 kilo för ett par år sedan. Nu pratar de om allt annat än den mat som rullar förbi på bandet. ;o)

B-Maria
0

Bra svarat EvilEye! 

Spännande och se om det blir följetong. Kanske kommer en ursäkt från kassörskan.

Lycka till med komma fram med kommentarer, de brukar komma upp efteråt när det är försent. B-Maria

Lev i nuet.

Luccy
0

Cool Bravo hejja, hejja, vi svenska är alldeles för dåliga på att säga ifrån o klaga. Undrar om kassörskan även kommenterar en hetsätares matkorg, jag minns vad min brukade innehålla o det var då säkerligen bara sockrade kolisar o annat dynga.

Go-D
0

Well done!

EvilEye89
0

#38 Jag kommer från en kommun på knappt 5000 invånare, men bor nu i en kommun på 80.000 invånare, så jo i en liten håla får man höra mycket.. men om nån frågar mig om de gått bra i bärskogen eller något liknande så är de mer som en kul grejj tycker jag..
denhär kassörskan va bara oförskämd!

#42 Jag har ju pratat med chefen för butiken.. jag glömde doc att skriva i mitt inlägg att Chefen även är min fars kusin samt att vi kommer fruktansvärt bra överens vilket är en anledning till att jag handlar där . vilket kassörskan knappast visste. jag kommer att uppdatera er..

#43 Helt min åsikt! dom flesta svenskar bara går med på allt vad som än händer. men nej sån är inte jag, håller jag inte med så säger jag det jag är less på att bara vända kappan efter vinden..

missaz
0

#45 Jag är också en sån som ryter ifrån, men det uppskattas inte alltid av min sambo som tycker att jag kan vara gruvligt pinsam ibland. Haha, jaja, det är sånt han får ta när han nu valde mig. Glad

Vi måste våga säga vad vi tycker, det är viktigt för att inte "såna där" människor ska få för sig att de kan trampa vidare på andra hur de vill!

EvilEye89
0

#46 det är bra det! man ska säga ifrån! många tycker att jag är pinsam och irriterande ibland då jag ska säga ifrån hela tiden. men jag bryr mig inte.. är man med mig får man leva med att de kan bli lite pinsamt då ja ksa säga ifrån om saker och ting.. men accepterar inte att folk trampar på mig!!

Listeria
0

Hon hade säkert lågt blodsocker Flört

sepersl
0

#48 Hysteriskt roligt! Skrattande

sarasnart30
0

Det blir ju obekvämt när de frågar även om de inte har för avsikt att vara elaka, vad jag handlar har ingen annan nåt att göra med.

Och jag håller fullständigt med att till vissa ska det tydligt markeras att de gör fel och det var starkt av dej att göra det, skulle jag aldrig våga..Flört

EvilEye89
0

#50 sålänge jag förstår att personen bara skämtar så skiter jag i om dom kommenterar mina köp.. de tycker jag inte gör någonting.. men hon sa det så tyst och försiktigt så de va nog inte ens meningen att jag skulle höra det..

Ah vi måste ju våga säga ifrån! vågar folk slänga ur sig sådana saker så måste man ju få säga emot!

StefanBlixt
0

#33 nenna31

Japp, bättre att förekomma.

#34 EvilEye89

Jag förstår hur du menar. Jag hoppas att du inte kände att jag plumpade din upplevelse genom att skämta lite dåligt, även om det jag skrev har hänt. Jag funderade lite över din upplevelse och vad jag själv skulle gjort om jag hamnade i samma situation. Det enda jag kan komma fram till är att jag förmodligen hade gjort exakt som du gjorde. Jag hade blivit heligt förbannad och hyvlat av henne, precis som du gjorde. Jag hoppas verkligen om att hon blir varse om vad hon egentligen ställde till med och att hon verkligen tänker sig för nästa gång hon ställs i en liknande situation. Jag hoppas också att hon ber dig om ursäkt för att hon kränkte dig inför en massa andra människor.

M.V.H.

Stefan

Aniara4
0

Helt rätt reagerat! Jag hoppas att jag skulle ha gjort likadant, men det finns nog en liten risk att jag skulle ha svalt det om det varit en dålig dag - och att bara svälja nåt sånt vet jag att jag skulle ha mått dåligt av!

Den kassörskan borde få sparken om du frågar mig, men förvisning till lagret kanske räcker om hon är duktig att arbeta i övrigt.

EvilEye89
0

#52 StefanBlix: de är då ingen farao på taket, jag förstår att du inte menar att plumpa min upplevelse.. Jag har bara blivit så upprörd över detta! visst jag kände mig inte kränkt eller så på något vis de gjorde jag inte, jag kände bara hur less jag är på att bli trampad på hela tiden bara för att jag valt att inte äta kolhydrater…

#53 Jag hoppas att du skulle gjort likadant, jag hoppas att alla LCHF:are skulle aggerat på samma sätt,
ja sparken vet jag inte.. Jag skulle nog ha lite dåligt samvete om hon skulle få sparken pga mig. jag nöjer mig om jag får en ursäkt på ett eller annat sätt för jag tror inte att hon kommer att göra det igen..

Aniara4
0

#54 Inte bara LCHF:are, alla borde reagera om kassörskan lägger sig i deras matvanor, spelar ingen roll om man kommer med hela kundvagnen full av chips och läskeblask. Det ska kassa personalen skita i! (När vi nu roar oss med avsiktliga felskrivningar)

Hon kanske inte behöver på sparken om hon på allvar förstår vad hon gjort för fel, ber om ursäkt och uppför sig i fortsättningen. Antar att de har något slags introduktion i yrket som hon uppenbarligen behöver gå om eftersom hon missade centrala delar!

Branneli
0

Helt underbaaaaart….Tänk att du gjorde det som många skulle "komma på"senare !!

GRATTISFlört

EvilEye89
0

55# de är så sant.. men just vi lchfare är blir ju ständigt så dumförklarade bara för att vi gör tvärt emot alla andra.
haha avsiktliga felskrivningar :D

Jag ger bara tråkiga uttryck lite mer humor :P de måste ju finnas lite kul i allt de negativa :D

Jag hoppas på ett samtal i morgon från pappas kusin (chefen på coop)
och att de blir en sorts lösning…

StefanBlixt
0

#57 EvilEye89

Som jag ser det så gör vi inte tvärt emot! Det är alla andra som gör tvärt emot! Skrattande

Lycka till. Det ska bli spännande att få läsa hur det löser sig!

skogs-tolva
0

Oooooohh! Ja DET måste du berätta om, imorgon!!!!     *gnuggar händerna av förtjusning*

Jag är precis likadan som du, men har en förmåga att ha "domptörs-blicken" som Greensis skrev, så det händer mig, tyvärr, inte alltför ofta…

EN blick, och de backar…*fniss*

EvilEye89
0

#58 så sant så sant :D ja tänkte mer på om man ser till majoriteten så är de ju vi som går mot strömmen.. men de går se på flera olika sätt :D

#59 Ja om han bara hör av sig så ska de allt berättas om här!

de är bra att de är fler som vågar säga emot lite..!

Shit ja ha alltid velat ha en sån blick! men ja ser alltid ut att vara full i fan om man säger så.. iof så stämmer de ju ganska bra. :D

greensis
0

#59-60 Yousa talkin tah me? Skrattande

Jag tror det mycket är en attitydfråga - plus att jag lärde mig lärarblicken av min mamma, ni vet den där som får folk att erkänna saker de inte ens visste att de gjort.

Den är bra att kunna ta fram.

Fabricati diem, pvnc!

EvilEye89
0

#61 sånna blickar har aldrig fungerat på mig! Förvånad
har jag inte gjort något så tar jag inte åt mig det minsta..

greensis
0

#62 Jag överdrev en aning, men du vet vad jag menar.

Fabricati diem, pvnc!

EvilEye89
0

Guld i mun!!!!!!!!! NU NU NU!!

Idag Ringde Chefen till mig!
Han har tagit upp det med kassörskan som det berör samt övriga kassörer!  Han kommer att dela upp personalen i grupper & köra en "genomgång" på utbildningar som dom genomgått..

Kassörskan sa att hon menade det mer som ett skämt men att det blev fel.

och som plåster på såren så skulle chefen låta mig plocka ihop lite mat som han skulle stå för..

det sista är nog mest för att vi råkar vara släkt.. men jag känner mig nöjd!!

lillan66
0

Kanonbra, hoppas kassörska tyckte det kändes pinsamt. Flört

fd-sockerknarkare
0

Vilken kassörska…tur att chefen var bra (extra bra att ni var släkt :-))

Det är inte många som säger något till mig, men gör de det så är jag tyvärr en sådan som inte säger något dräpande tillbaka. Jag konstaterar bara fakta. Sedan har vi min svägerska som är så fettskrämd att hon blir elak mot mig och de andra i familjen som kör LCHF. Hon äter påsar och håller sig till hälften av vad hon bör äta (ätstörning…)

I går var mitt mött råkat från hennes håll så nästa gång hon säger något trorjag att jag bara skriker rätt ut!!! Frågar varför hon hugger  helatiden på det vi äter…jag acepterar ju henne…varför inte båda vägarna??

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Http://northnaked.com

Vi väntar kattungar (mitten av september!)

B-Maria
0

#64     TOPPEN Skrattande

Lev i nuet.

missaz
0

#64 Suveränt! Skönt att chefen verkligen reagerade som han gjorde och det hoppas jag han hade gjort även om kunden råkat vara någon han varken kände eller var släkt med…. Flört

Branneli
0

Underbart…undrens tid är inte över Flört.

"Charmkurser" behövs fortfarande…….

EvilEye89
0

65#  Ja bryr mig då inte om hon kände de pinsamt bara de inte händer igen :D

66# Ja har pratat om dedär i en annan tråd, "Kompisar & kolhydrater" om jag inte minns fel.. och jag håller med kan vi acceptera att andra äter som dom gör så måste dom kunna acceptera oss med.

67#  Absolut! Nu ska jag bara dit och hämta min mat :D de tycker jag är det bästa! gratis mat tackar man inte nej till hur som hellst :P

68# Ja om ja känner honom rätt vilket jag med största sannolikhet gör, så skulle han reagerat lika vem de än var..

69# Oja Charmkurser skadar aldrig! Lyssna på Ronny Eriksson - Charmkurs :D den är så rolig!

Luccy
0

Kyss Läckert att kassörskan fick sig en uppsträckning, jag tänkte faktiskt på dig när jag var på Coop idag o tänkte tur man kör ShopExpress o ingen ser vad man handlar, hiihi. Jag hade nog golvat henne.

Vad ska du plocka för mat??? Ta nått riktigt läckert o fett så klart!!!

Balanserad
0

Jättebra att du lämnade varorna och gick!!

Undrar vad kassörskan säger nästa gång ni ses!! För du fortsätter väl handla där! Om inte för att se hennes reaktion!

EvilEye89
0

71# haha :D ja de är ju en fördel med shop express men jag hatar sånadär system är lite konservativ av mig.. jag gillar inte riktigt betalkort heller.. ja föredrar rena pengar :D

De blir ju feta och goda saker såklart och lite dyrare kött som man inte har råd att köpa i vanliga fall :D

72# haha ja de ksa bli kul att se reaktionen :D och jo ja kommer fortsätta att handla där för jag bor ca 100 meter från coop forum..

Luccy
0

Skrattande Rena pengar självklart, hahaha inte kör jag svarta inte, fnissar åt det roliga

babybel
0

Bra att du reagerade, hon hade ingen rätt att kommentera dina inköp överhuvudtaget.

Jag jobbar själv som chef inom modebranschen, och skulle någon i min personal kläckt ur sig nåt liknande hade de fått sig en rejäl utskällning och en varning. Ohövlighet mot kunder är aldrig okay, oavsett situation. Jag skämtar gärna med kunder, men då måste det vara tydligt att det faktiskt är på skoj! Visst finns det ovettiga hemska kunder som man hatar ibland, men du hade ju inte gjort nåt fel och förtjänade verkligen inte hennes arrogans.

Hoppas hon lärde sig en läxa.

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

Agyr07
0

Snygg reaktion också från chefen. Jättebra att du sa ifrån.

EvilEye89
0

#75 nej ja tyckte inte det heller, å de va inte heller min bästa dag så hon valde både fel dag & fel person att säga det :D

jag har inget emot att butikspersonal skämtar, jag tycker det är bra att dom skämtar blir så mycket roligare då.. men vissa saker skämtar man inte om.

76# haha jo men är man släkt mer chefen så tar de nog på ett annat sätt.. Alla bör vi säga ifrån! de är för lite folk i landet sverige som säger vad dom tycker!

sepersl
0

Håller med! Vi svenska (mig själv inkluderat) är alldeles för tama. Vi borde lära av fransmännen som inte drar sig för att ställa sina lastbilar på vägarna så folk inte kommer fram i protest. Bort med jantelagen!