Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettfrågelåda-minmat
Läst 2626 ggr
[Nilla59]
0

Sukrin

Måste bara fråga hur skriver jag in sukrin i min mat här är näringsinnehåll:

Näringsinnehåll

per 100 g

Energi

0 kcal

Protein

0 g

Kolhydrater totalt

100 g

- varav socker

0 g

- varav sockeralkoholer

100 g

Fett

0

Vad skall jag skriva på kolhydrater?

[Nilla59]
0

Ja kan säga att Min mat inte gillar när jag skriver energi 0, protein 0, fett 0 och kolhydrater 100 så det måste ju vara fel. Och inte kan väl det vara 100% kolhydrater då var det ett väldigt onödigt köp.

Det måste väl vara fel?

[Nilla59]
0

[Pennylane1]
0

strunta i att skriva in det… kroppen tar inte upp sockeralkoholer

[Nilla59]
0

Pennylane

Tack kära du Skrattande det var ett trevligt svar. hi hi

[Pennylane1]
0

eller hur! Kyss

frukaos
0

Hur påverkas kroppen av sukrin? Jag har vant av mig sockret, känner inget behov av att söta till maten. Skulle dock vara trevligt med lite glass i sommar och tänkte att Sukrin kanske skulle kunna vara ett alternativ när jag gör egen glass. Är bara orolig att mitt sockersug återkommer om jag käkar sukrin.

Har också hört att andra sötningsmedel (xylitol, sackarintabletter m.fl.) gör att kroppen tror att den får socker å så får man samma problem som med vanligt socker. Stämmer det?

[Nilla59]
0

Jag vet faktiskt inte. Jag brukar ta en eller två sockerfria karameller (Go lightly från www.mindresukker.com) efter middagen och suga på till kaffet. Men jag tycker jag kan hålla mitt sötsug i schack. Jag äter ytterst lite kolhydrater. Har inga som helst problem att vara utan dem. Glad

Men det kanske funkar olika från person till person det där med sötsuget.

Regina78
0

# Prova.   Vissa får sötsug men mig påverkar det inte alls.

Använder sukrin väldigt sällan men när jag vill ha någonting sött är det perfekt för mig. Ger inget "merbegär".