Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 2533 ggr
Glorian
0

En dag på stan, hur gör ni?

Hej!

Idag har jag varit iväg o handlat hela dagen och mitt problem är vad heter ni när ni är iväg så.

Jag drack bara en äggmjölk på morgonen så framåt lunch var jag hungrig, gick runt o kollade olika mat alternativ men hittade inget som passade tyckte jag. Så det blev bara en CafeLatte, den stillade den mesta av hungern.

Hur gör ni? Vad äter ni då?

MimLan
0

Vilken macka som helst med fet röra (ät röran, lämna brödet). Vilken indier och thai som helst (ät kött och sås, skippa ris och bröd). Vilken vanlig restaurang som helst (fisk/kött/fågel osv..). Vilken deli som helst (kycklingklubba, räksallad, ost, etc). Vilket hamburgerställe som helst (dubbelburgare med extra bacon och ost, skippa brödet.)

Det finns rätt mycket alternativ, det är mestadels fråga om at tändra synsätt.

Och behöve rjag bara täppa till hungern kan två portionspaket bregott eller smör från 7-11 och liknande funka finfint.

Trillian
0

Jag heter samma oavsett var jag är ;-P (flåt kunde inte låta bli)

Jag håller med #2, det finns massor med alternativ. En favorit är ceasarsallad utan brödkrutonger, de är bara att peta bort, då är det kyckling, sallad, bacon och en asgod dressing kvar. Finns ju massor med andra sallader utan kolhydrater.

Glorian
0

Jag blev så himla rådvill hur jag skulle göra, bra med lite tips

Glad

lillan66
0

Jag brukar åka på Frasses och ta två härliga hamburgare med en härlig räksallad emellan utan bröd.

Den räksallad de har, har kolhydrater under 5g/100g och de ler när jag beställer nu (börjar bli van tror jag, första gången såg de lite förvånad ut).

Det är riktigt gott efter en massa spring på stan.

+ en stor is vatten till.

MUMS.

Sindri
0

Har oftast med mig något ätbart, bl a för att spara tid, men är också livrädd för ev. tillsatser i maten. 

Idag blev det två platta oopsisar med mycket Bregott, skinka, gul paprika och ost emellan. En färdigblandad äggmjölk kryddad med kokosmjöl och blåbär.

Som reserv kan man ha ett par Babybel-ostar och lite nötter. Och så vatten förstås.

[iovis]
0

Som fd sushiälskare får jag räkna med att bli diskriminerad för jämnan. Ingen vill servera mig sashimi!!

uzie
0

Skall jag vara på stan länge tar jag en ölkorv, några Babybel och en halvliters Loka (tex) med i väskan. Detta går att köpa i de flesta matbutiker också. Jag har inte riktigt järnviljan att lämna hälften om jag äter vanlig mat på resturang så jag förbereder mig istället…

När jag var på mellandagsrean testade jag Max Lowcarb-burgare med extra ost och tyckte den var helt ok fast rätt slabbig. Inget man sätter i sig på första dejten tex.

Glorian
0

#7 det var jättebra förslag, det tar jag med mig i väskan med, för igår var jag super hungrig innan jag kom hem o fått i mig lite mat

raphanus
0

Ibland brukar jag köpa en bit viltpaté, en ask kalvsylta eller revbensspjäll/kamben. Jag har alltid en tesked och våtservetter med mig när jag är ute på stan.

engelke
0

Seven-eleven har helt okej kycklingspett á 25 kr. Ibland kan man få fet dressing till men oftast inte, beror på vilken butik man besöker.

Fett-boosta annars med smör (om dom har, jag har börjat ta med en liten burk med smör eller cf i väskan, bra i kaffet om inte annat)

finntroll
0

Idag gick jag på en servering och åt en stekt biff med grönsaker. Dessutom hade jag med mig kokta ägg till eftermiddagen.

PiteCarina
0

#7 Low Carb-burgaren blir mindre kladdig om du skippar dressingen som jag dessutom tycker smakar för sött. Jag fick byta ut den mot en extra ostskiva.

[iovis]
0

Grekiska kolgrillsbaren serverar grillad kyckling med tzatsiki (och sallad för den som vill ha).

Glorian
0

Köpte fläsksvålar idag, åt tills dom stod ut i öronen Skrattande, sen blev jag dö törstig men dom stillade hungern.

uzie
0

På Wayne's Coffe på Stockholm C kan man få vispgrädde i sin Latte och det mättar längre än utan. Just den Wayne's kör osötad grädde, men tyvärr bara 30% fett (i sifon). Jobbar precis brevid så jag behöver bara visa mig så plockar dom fram grädden numera…

Skäms

Tack för tipset, skall testa det nästa gång jag går på Max!

Wtn3
0

Kebabtallrik utan pommes.