Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 3806 ggr
JAUS
0

Karbamid istället för flour?

Tänkte prova att göra ett eget munvatten utan flour och undrar om karbamid är ett bra alternativ?

JAUS
0

Funderar på att prova med att ta björksav som innehåller xylitol naturligt och blanda i lite karbamid. Kan man i sånt fall svälja blandningen efter sköljningen eller bör man spotta ut det?

Babz
0

Nja, jag skulle nog inte svälja det… Fast jag är mest van med att karbamid finns i mjukgörande, fuktbindande hudsalvor och så, har inte varit med om att det funnits i munsköljvätskor. Det beror ju på hur ren produkt du skaffar oxå och hur ren björksaven blir…

Men hela iden med munskölj är väl att man spottar ut den efter en liten stund…

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

JAUS
0

Karbamid = E927b används i V6 tuggumi. Jag tänkte eftersom det inte har några kända biverkningar och bildas naturligt i kroppen så skulle det vara ofarligt att svälja. Jag vill inte skölja min mun med något som jag inte kan svälja utan hälsorisk, det just därför jag slutat med munskölj med fluor i.

aussiemia
0

Hoppsan, tror jag har bott utanför Sverige för läng..

Jag läste "Karbamid istället för MJÖL "Tungan ute

aswedishsmorgasbord.com

DanielS
0

urinämne har används i mjukglass; i lägre koncentrationer bör det ej vara några problem

JAUS
0

#4 Jag skrev lite för snabbt så det blev "flour" istället för "fluor" i rubriken. Skulle vara bra om någon kan rätta till det.

#5 hur hög koncentration kan man ha i? 1-10%?

Babz
0

#6 I tuggummi får man ha max 3%, så snarare 1-3%, då.

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk