Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 2158 ggr
mazen
0

Böcker

Var i Västerås och fick inspireration. En liten fundering ,varför sånt överpris för böckerna

Zepp
0

Bokhandlare skall väl oxå äta.. och om dom dessutom vill ha gräsköt o sådant nyttigt så blir det ett rejält prispåslag!

Annars så är det väl billigare att handla böcker på Internet, färre mellanhänder som skall köpa gräskött o ekologisk mat o sånt!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

matsmurfen
0

Tja, vad kostar en bok i en bokhandel…

Luccy
0

Du kan låna böckerna gratis på bibblan det började jag med. Sedan kan du kika på bokus eller adlibris där har dom flera av böckerna till hyfsat pris.

Här har dom i alla fall både Fettskrämd, Skaldemans o Annikas böcker

greensis
0

En allmän kommentar: om det inte är en svensk författare kostar översättningen en del.

Jag kan gå i god för att författarna inte är det ledet som tjänar pengar på böcker…

Fabricati diem, pvnc!

mazen
0

Var kanske lite otydlig men det var på Lchf konferansen i Västerås jag köpte böckerna och nu när jag ser priserna i handeln funderar jag varför böckerna var så dyra på konferansen

Luccy
0

Nån har tagit betalt för o bära dit dom. Annika skänker all sin inkomst på böckerna det vet jag.

greensis
0

#5 Därför att du är på plats och vill ha boken på studs. Kallas marknadsprissättning. Du betalar för att få den då och där.

Nu retas jag lite men det är ju samma sak vilken mässa eller konferans man än är på nästan.

#6 Det är väldigt fint av Annika att skänka bort inkomsten. Förutsättningen för det är att man har en annan inkomst att leva på.

Fabricati diem, pvnc!

Luccy
0

#7 det har ju helt o göra med att hon inte vill räknas till alla som tjänar pengar på att folk är överviktiga.

mazen
0

Hej Greensis

Jag har ju ingen aning om hur många mässor du bevittnat men personligen har jag upplevt mässpris som en vinst inte en förlust 

Hej Luccy

Du verkar ju ha tagit till uppgift att svara i andras ställe. Nu är det inte Doktor Dahlkvist det handlar om även om kokboken var onödigt dyr. Den bok jag syftade till är Fett och kolesterol är nyttigt kostade 250 sek i Västerås men 179sek i handeln

[Pennylane1]
0

vaddå svara i andras ställe? Du angav inte i rubriken VEM som du ville ha svar från och här inne brukar väl ALLA anses kunna svara med det man kan?

Luccy
0

#9 eeeeeeeeehh det här är ett forum, alltså öppet för alla som har lust att svara, på ungefär vad dom vill. Ledsen om jag sårat dig, men det var verkligen inte min avsikt. Nästa gång du vill ha ett personligt svar rekomenderar jag privat meddelande, så får du en liten pratstund på tumanhand.

Skaldeman
0

mazen,

jag slog upp Ravnskovs bok. Den kostar 339 kronor i butik (Akademibokhandeln).

**Fett och kolesterol är hälsosamt! Om gamla och nya kolesterolmyter
**av Ravnskov, Uffe
OPTIMAL FÖRLAG/PAGINA, 2008, inbunden, SVENSKA, ISBN:9789172411463

Pris 339 kr 

För en författare är det svårt att konkurrera med nätbokhandeln. Den köper med rabatt och säljer ofta för ungefär samma pris som författaren själv får betala när han köper ut böcker från förlaget.

Sten Sture