Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 5070 ggr
bustas
0

Biggest Loser

Har någon sett programmet (pågår just nu) "Biggest Loser" i kanal 5? Resultatet av vikminskningen för dessa stackare som deltar i programet är margineltt och de kämpar som stollar med mycket lågt kaloriintag. Förnedring utan resultat. Fy faen!

bettin65
0

Har inte sätt denna omgången med tidigare en del går ju ner jätte mycket men skulle vara intressant om man fick reda på hur det går för dom i det långa loppet för det är ju där man trillar dit med annan kost Tycker jag i allfall.

visst kan man gå ner i vikt, men man brukar nästan aldrig kunna hålla den nya vikten……….

Ska Bli intressant och se om hur det går för en själv när man kommit ner en bit i vikt om det är lättare att behålla den än vad det brukar vara med andra metoder.

I bland syndar man ju  har gjort det själv några få gånger under dessa månader jag ätit LCHF men alltid har jag kommit tillbaka till detta sättet att äta för att det känns bättre i kroppen när man äter så här.

bustas
0

I dagens program var det en man på 120 kg som under veckan ätit ett absolut minimum av kalorier och han hade tränat stenhårt i gymmet och resultatet var 1,5 kg upp! Sedan står han på vågen med bar överkropp och gråter inför de andra i laget och känner att han "svikit" dem. Visst, de vet vad de ger sig in på men det är ju personer som greppar halmstrået.

bettin65
0

Det låter sjukt skulle inte vilja vara med där för allt smör i småland………..

Tyckte det räckte med viktväktarna när man skulle väga sig inte helt inför folk men ändåoch sen skulle man gärna stå inför de andra i Gruppen och berätta hur mycket man gått ner denna veckan kanske inte är så nu men förr en del år den var det så där jag gick…….

greensis
0

Jag har svårt för lyteskomik och liknande underhållning, så "The Biggest Loser" undviker jag.

Förnedrings-teve är inte min grej.Cool

Fabricati diem, pvnc!

missaz
0

Ja, förnedrings-TV på hög nivå är det. Har inte sett det nu, men tidigare. Man blir ledsen.

Agyr07
0

Om de bara kunde inse möjligheterna med LCHF. Suck!

Medlem
0

Jag har följt ett liknande program på tyska, jag säger bara vilken förnedring mot feta och överviktiga.

senada
0

Jag har sett ett program med Oprah där hon bjöd in några av vinnarna som har gått tillbaka till till sitt gamla livsstil och återigen gått upp mycket, så det borde väl vara klart för dem att deras metod inte fungerar i längden.

Medlem
0

Man kan gå ner i vikt men det är svårt att behålla de nya vikten. Det är en sak jag lärt mig efter jag käkat cambridge. Jag tycker absolut att LCHF är den bästa kost att börja med efter att ha bantat. Man går upp möjligen 2-3 kg men man behåller sin nuvarande vikt i längden.

haneit
0

Jag såg också Oprah!

Det var en man som hette Eric Chopin. Han gick ner fantastiska 97 kg!!! Från 189 kg till 92! (Och var jättemuskulös) Men han gick upp till 143 igen.

http://www.associatedcontent.com/article/1402123/biggest_loser_winner_erik_chopins_shocking.html

Jag tänkte också på den här kosten när jag såg honom. För det känns självklart för mig att man inte orkar hålla på som i programmet efteråt (fast vissa faktiskt har lyckats med detta självplågeri). De tränar ju dygnet runt utan att få äta speciellt mycket.

chilisalsa
0

Dom tränar dessutom på heltid vilket inga normala personer kan göra. Och iom att dom gör det förlorar dom en massa muskelmassa som i programmet naturligtvis värderas lika högt. Ett relevantare upplägg hade varit att bara räkna minskning av fettvikt… och då är inte träning 7-8 timmar om dan bra !

Intressant är oxå att för många som varit med i programmet men blivit utröstade så har viktnedgången gått fortare efter programmet än den gjorde när dom var med !

Medarbeterare på Kost

haneit
0

Fast jag tycker inte att Eric Chopin såg så urmärglad och muskellös ut när han vann… (men så tränar de ju dygnet runt som sagt var)

http://www.people.com/people/article/0,,20004244,00.html