Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1908 ggr
Mitralis
0

Fettprocent

Jag har en våg där man ser uppdelningen av fett, musker och vatten i % Var medlem i Viktklubben ett tag. Jag åt inom ramen för hur många kalorier man skulle äta per dag, men jag åt mer fett.

När jag ställde mej på vågen så såg jag att jag hade samma fettprocent i kroppen dom jag hade i kosten. Jag landade på ca 50% kroppsfett.

Är det någon mer som varit med om att det blir samma på vågen som i kosten?

LatMask
0

Ehm, den där vågen tror jag inte så mycket på. Väger du 200 kg?

Jag citerar ur en bok jag har:Både män och kvinnor anses ha en grav övervikt när mer än 30 % av deras vikt utgörs av fett.

Själv har jag ca 10 kg övervikt och 25% kroppsfett.

Mitralis
0

Nej, väger ca 70kg. När jag drog ner på fettet till ca 33% så blev det så på vågen oxå.

Zepp
0

Dom där vågarna är nog hur kul som helst, men bygger bara på en beräkningsalgoritm som utgår från vilket motsånd ström har genom din kropp!

Pröva hur det blir med torra respektive blöta fötter!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Mitralis
0

Jag har haft den i över ett år och vägt mej på samma sätt varje gång =)

greensis
0

Menar du att om du äter LCHF med en 70-85% fett i kosten kommer du också att ha en fettprocent som är lika stor?Obestämd

Jag tror att Zepp menar att du ska testa med torra respektive blöta fötter för han tror att din sorts vågar kan visa olika.

Fabricati diem, pvnc!

MimLan
0

#4 Det blir inte mer rätt för det. Det är hyfsat orimligt att en 70 kg-person har 50% fett.

Ditt inlägg är bara en tankeövning om hur människan är benägen att se samband var som helst.

Mitralis
0

Okej, då vet jag =)

Tänkte att det kanske låg nått i det man säger om att "Du är vad du äter".

Hoppas att ingen blev arg/upprörd.

chilisalsa
0

Tja man menar nog snarare att kroppen byggs av det man äter. Enligt Fredrik Nyström i den här föreläsningen får man ungefär samma fettsyresammansättning i kroppen som man äter efter en tid tid på 6 år. Så efter 6 år så har kroppens fettceller samma fettsyresammansättning som man ätit under den tiden, t.ex transfett från småkakor Glad

5/6:delar in i föreläsningen…

http://lioappl1.lio.se/video/2009/Framkant/tva.htm

Proteiner plockas dock sönder till aminsyror innan de används.

Medarbeterare på Kost

Mitralis
0

#8 Tänkte att i runda slängar så är "Du är vad du äter" samma sak som "kroppen byggs av det du äter" =)

Jag kan tyvärr inte titta på filmen. Har inte den versionen och min kille vill inte installera den =(

Om du vill får du gärna sammanfatta vad han säger =) *ber snällt*