Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 1040 ggr
asa32
0

Äggröra

Nu när julen står för dörren har jag börjat krydda min äggröra till frukost med saffran. Jättegott.

Diana61
0

Jag är så trött på ägg nu att jag knapt kan få i mig ett utan att det vänder sig i magen. Det enda som fortfarande funkar nu är kokta. Ledsen

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Fernis
0

Diana, jag är också trött på ägg, men i morse åt jag ägghalvor med skagenröra och kräftstjärtar. Det var gott, smakade inte bara ägg.

BigBr
1

Mmm skivade hårdkokta med räkor och romröra slank ner igår kväll, annars är det svårt. Stark ost i omeletten kan gå bra, annat behöver jag nästan tvångsmatning för att få ner dem. Måste kanske ta en äggpaus.

Skaldeman
1

Jag har som tur är inte tröttnat på ägg. Förklaringen är kanske att jag alltid äter dem som tillbehör till något smakrikt.

Jag vill också påminna om WIlhjalmur Stefansson, polarforskaren:

-Visst man man vara väldigt trött på sälkött efter tre veckor, eller tre månader, men jag har aldrig mött någon som varit trött på sälkött efter tre år…

Sten Sture

Ofelia
1

Min fruktost består alltid av äggomelett. Jag gör den med lite mjölk, soyamjölk samt lite vispgrädde i, smakar inte så starkt av äggen då. Äter omeletten ihop med en bit brieost, nån skinkbit, lite paprika osv. Utan denna frukost känns hela dagen fel….

JohanW
1

Saffran! Det måste jag pröva :) Min favoritkrydda som jag trodde jag skulle få vara utan i år..

BigBr
0

Saffran, gjorde aromsmör med saffran bla som jag åt till kokt fisk.. smarrigt.