Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-soppor-såser
Läst 19275 ggr
drumlan
0

Vart kan man köpa arrowrot?

Eller i alla fall billigare sådan. Den enda jag hittar är en liten burk santa marias i krydddisken. Men den blir rätt dyr om jag vill göra stuvningar.

(Tycker det så gott med svampstuvning och omeletteTungan ute)

Sindri
0

Ja, visst är det löjligt dyrt! Förr fanns små metallburkar från Martin Olsson, men de är borta nu. Har man turen att kunna handla på storcash eller känner ngn företagare så finns det bamseburkar.

Skriv och klaga! Tror baske mig jag skall göra det också!

nimh
0

Arrowrot i omelett?

Det ska tydligen gå att reda stuvningar, såser etc. med philadelphiaost annars, eller en äggula. Har dock inte testat det själv.

Ulf-S
0

Kanske det går att köpa till en rimlig peng på asiatiska butiker…?

magma
0

Varför använder du arrowrot? Då kan du lika gärna använda vetemjöl eller potatismjöl, eftersom alla de alternativen är lika fullproppade med kolhydrater. Annars brukar det fungera finfint med riven ost istället…Tungan ute

Arrowrot brukar på mitt ICA finnas bland kryddorna i små påsar.

magma
1

Arrowrot (ca 88% kolhydrater) Länk här.

Sindri
0

Huvva! Hade jag inte en tanke på, tack för det. Ja, då får det bli äggula. Och så slipper jag skriva till Santa Maria!

Fetrik-Snubbe
0

Eller så kanske du överlever de kolisarna ett krm eller två innebär. Upp till dig.

blackeyes
0

Sindri! Funkar kanonbra att "reda" en sås eller stuvning med philadelphiaost också

Mervi
0

Jag använder philadelphiaosten, speciellt i spenatstuvning, den blir helt underbar.

Aliki
0

Varför inte stuva med vispgrädde, låt den puttra på direkt i pannan så reder den sig själv..och avsluta med lite ost som sagtTungan ute

Cissit
0

Jag har för mig att jag läste någonstans att man behöver mkt mindre av arrowroten, alltså blir kolhydratprocenten lägre. Men jag vet inte jag, jag håller mig till att reda av med lite creme fraiche eller liknande och låter maten puttra läääänge :)

Omelett behöver verkligen inte varken mjöl eller arrowrot, den stelnar ju så fint ändå!

Äggula har jag provat också men jag tycker inte det funkar bra alls.

Jag börjar lära mig att äta lite tunnare såser och stuvningar, förut gjorde jag såser som var tjocka så de nästan gick att skära i tärningar :P

drumlan
0

Trodde att arrowrot skulle vara braRynkar på näsan.  Det var väl mest stuvningen jag tänkte på men kanske ska prova med philadelphia ost. Låter gott

kaisakavat
0

Fråga: Kan man koka sås/stuvning när philladelphian är i? Det skär sig inte eller blir konstigt?? Obestämd

Nisse Hult
0

#5:
Hallå.
Arrowrot har 13% kolhydrater alla dagar i veckan

Nisse Hult
0

#5:
Googla och lär 88%😂😂😂

hemul
0

Det är kanske färsk arrowrot som har 13.

Obs! Tråden är skitgammal!