Kryssningen - övertala mig!
…och kanske någon annan också.
Jag behöver övertalas lite, för jag vet innerst inne att jag skulle tycka det var jättekul att åka med på kryssningen.
Ok, nu är det ganska sent på dagen och det har varit en superintensiv vecka. Men såhär tänker lilla motvilliga hjärnan: Jag är trött som en manglad disktrasa i Sahara och har träningsvärk precis överallt samtidigt som jag just fått reda på att jag med största sannolikhet behöver stå på labbet under påskhelgen och ta hand om allt som kokar och puttrar. Jippikayey liksom. Pengar har jag inte riktigt att strössla med och det verkar rätt och slätt JOBBIGT.
Samtidigt vet jag ju att det är ett bra gäng som åker och att det kommer bli intressant, lärorikt och kul.
Jag hör dessutom till den något udda kategorin människor som aldrig åkt på kryssning över Östersjön, bara en sån sak!
Du behöver verkligen komma hemifrån och koppla av lite.
Jag blir trött bara jag läser. Ibland måste man få unna sig lite, ladda batterierna. Vi kvinnor har nog lite för lätt att ställa upp för andra och glömmer oss själva.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Om du har erfarenhet av stress och utbrändhet och lätt blir trött så kan det vara svårt att just göra sånt här, för man tror innan att det "bara" blir jobbigt. Vad man ofta inte tänker på, och det som kanske är lite peppande - det är att man också FÅR energi av att göra sånt här som är kul!
Min terapi har lärt mig att jag ska tänka "best case scenario", för det funkar bäst för mig i längden. Att inte oroa mig i onödan utan ta sorgerna när dom kommer istället. 
Vet inte om det hjälpte dig nåt??
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Jag försöker tänka att "press är hur man har det och stress är hur man tar det". Har rätt pressat med massor att göra mest hela tiden. Visst vet jag att det är kul och upppiggande att göra roliga saker, det är nog det som håller mig uppe - för det mesta som tar upp mycket av min tid är skoj saker.
Fast jag vet inte om det fick mig att vilja åka med ändå. Ska sova lite på saken.

Dina sista fyra raderna talar ju om vad Du innerst inne verkligen vill.
Ser fram emot att se Dej på sjön.

Jag tycker du ska ta dig tid och råd. Allvarligt.
Förutom att du har fullt upp nu kommer du att springa benen av dig, både bildligt och bokstavligt, i sommar. Se det som upplupen nöjes-investering
Det låter som du behöver komma ifrån 23 timmar, om man så säger.
Fabricati diem, pvnc!

Hördudu Raring, ska man behöva krusa?
//Karin

Kursa för att kryssa?
Fabricati diem, pvnc!

#5 jag har inga ben kvar… hade PT-pass på gymmet. Både armar och ben har ramlat loss av mjölksyran. Men likt svansen på en ödla växer de väl ut igen snart, större och starkare *host harkel*
#6 Klart man ska. Ingen har väl dött av lite klapp medhårs? 

Dags för lite Yoda-filosofi: inte tänka - bara göra.

Klapp klapp
//Karin

Raring - Det är skönt att koppla av med en bok också, slippa allt stim och ståhej. ;-)

Förra året var vi ett gäng som löste korsord - det var avkopplande och så ostimmigt som det någonsin blir med mig, Raphanus, Effie och några till…
Fabricati diem, pvnc!

Korsord? B..b..bok? Ni menar att man kan läsa för sitt eget höga nöjes skull?!
Isf tar jag med mig en stickning. Vore kul att komma längre än 25% på senaste projektet.
Aniara och jag delar hytt. Ni får gärna fortsätt ändå, det är roligt. Jag behövde väl mest en kick i ladugårdsväggen.
#8 - Vad ska du med ben till? På kryssningen ska du ju bara sitta ner och lyssna på föreläsare. Och sitta ned och moffa i dig buffémat.
Nej, men allvarligt talat, i jämförelse med vilken pluttig fysisk ansträngning som helst, så kan nog en östersjökryssning vara riktigt behaglig. Man måste inte supa sig redlös och dansa i 630 bpm bara för att man kan. Det finns bastu med havsutsikt, hala utegolv att sjunga Titanic-duett på och en massa människor som inte säger: "Mäh! Ska du ha så där mycket smör på den där ostskivan?"
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

Det är väl inte den fysiska ansträngningen som är min hang-up, inte frånvaron av den heller. Det är att kryssningen blir ytterligare inbokad sak i kalendern. Fast å andra sidan skulle det garanterat komma något annat om jag inte åker så…
#15 - Aha. Jag förstår precis. Du skulle vilja att ett tabula rasa framför dig i kalendern nån gång i livet förblir ett tabula rasa även efter att du bläddrat förbi det? Som i Wallace & Gromit-filmen, när pingvinen är fångad och alla räkningar är betalda? Mmmm ….. den dagen kommer nog aldrig, tyvärr. ??? µa?? µa? st? F???a?d?a! ???a!
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

#16 jag tycker det är viktigt med dagar då man gör… inget särskilt. Improviserar och gör det man känner för. Sova tills man vaknar, äta utan att titta på klockan, göra det man känner för. Inte så ofta man kan det ens halva dagar.
Btw: jag är bokad och klar nu.

Klappar en gång till, nu i händerna. Vi ses på båten
//Karin

Ska du åka anslutningsbussen med oss, Raring?
Fabricati diem, pvnc!

Dun'now.. inte planerat nåt. Det slog mig att jag inte alls är klar. Middagsbuffé? Transport dit?? Just det…
När hur var. Vimsig är mitt nya förnamn.

#20 Inte tänka, bara göra. (Yoda)
Ring alltså Silja i morgon och boka en buss och en buffé kl 22.00 så får du det så billigt det går.
Fabricati diem, pvnc!

Pöss! Vill du bli min extramamma? Eller vänta nu, fler mammor är det sista jag behöver…
Man kanske borde se till att få i sig något på lördag också?