Så knäckt!
Nu ska elföreningen stänga av vår el. Vi har haft ett h-t-e med ekonomin eftersom min man inte fått akassa pga eget förtetag. Byråkratin bestämmer att vi inte får några pengar retroaktivt, så nu faller allt. Jag är sjukskriven pga hjärtproblemens medicinska biverkninkgar, har intyg på det, vad hjälper det??
Jag önskar er alla ett bra liv, kommer inte att ha tillgång till dator mera.
Jag vet inte hur man gör … men … ni har hjälpt oss…
Monchan 0703-171430 mänsklig mobil direkt …

Så länge det finns barn, barnkonventionen, skulle detta inte behöva hända i vår "välfärdsstat". Tillgång till datorer kan man fortfarande ha på bibliotek.
Det känns svårt när livet blir besvärligt. Jag önskar att jag hade kunnat hjälpa dig med ekonmomi, men min ekonomi är tyvärr inte mycket bättre än din.
Det kanske finns hjälp på Soc? Bibliokeken är ju inte så dumt… Berätta mer!
Jag har svarat dig i din andra tråd. Hoppas verkligen det löser sig snarast!
Åh fy! Känner verkligen med dig, vet inte vad jag ska säga….
Kramar i massor!!!!!
Skickar kramar och tänker på er. Hoppas det ordnar sig snabbt, det måste finnas hjälp att få. Kram!

Lider med dig Monchan. Jag vill tipsa dig om föreningen www.insolvens.se som har ett forum där många får bra råd om hur göra i kärva tider. Det finns ytterligare forum www.fattiga-riddare.se/forum med många som inte har pengar, jagas av fogden eller håller på att hamna där. Båda forumen har hjälp mig jättemycket med råd och stöd specifikt den där insikten at jag inte är ensam. Nu behöver jag inte deras hjälp längre men besöker sidorna ändå lite då och då.
Lycka till!

På Fattigbloggen (Aftonbladet) skrevs det om en man som verkade både vettig och kunnig och tog strid mot myndigheter för olika utsatta personer, kanske kan du få råd där?

Jag vill också påpeka en sak: Det är ingen skam att vara fattig! Sök hjälp … det finns hjälp att få.
Jag känner en stor medkänsla för er. Vet hur det är när ekonomin brakar samman.
Många kramar.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻