Marinad
Till Tzatsiski tycker jag en marinad med pressad citron, solivolja, lite soja, vitlök, oregano och ev. rosmarin brukar bli bra.
Det låter gått. det ska jag pröva. Hur mycket soja ska jag ha? finns det nått märke som är bättre än nått annat? tack så mycket.
Jag tycker det är gott med en msk honung i men det är inte så bra ur lchf
Hur dåligt är det egentligen? Jag har inga problem med socker så det triggar ingenting, men däremot vill jag gå ner 10 kg. Jag tänker att om jag äter minimalt med kolhydrater den dagen så kanske det kompenseras?! Är jag helt ute och cyklar eller vad säger ni som har bättre koll än jag?
Till en pressad citron räcker det med en tesked soya. Jag tror att Mrs chengs soya är OK. Kan inte läsa mig till något annat.
Om man gör en marinad till 4 personer och har i en msk honung kan det väl inte spela någon roll. Det mesta av marinade försvinner och hur mkt kolhydrater blir då kvar?
Man kanske får använda sitt sunda fönuft ibland och inte bli för fanatisk då blir det säkert jättejobbigt.
Eller hur?!
olja, salt, nymald svartpeppar, paprikapulver, färsk timjan, vitlök och lite sambal blir supergott när man marinerar i det.

Lite honung är helt OK tycker jag.
Min "standardmarinad" är olivolja, soja, salt, svartpeppar, curry och timjan, men marinaden #1 skrev lät nog godare.