Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2582 ggr
enor
0

Räkna

Brukar ni räkna och väga er mat? Är det viktigt för viktnedgång? Jag förstår nämligen inte hur man gör.

Aliki
0

Jag behöver inte räkna..Flört Mår bra, äter gott, år mätt och går långsam ner i vikt.

Aliki
0

Jag har "kontrollräknat" förra veckan 3 dagar….blev lite nojig av alla siffror här på kif…men mina såg bra ut……..så nu kör vi utan räkna.

Må GottGlad

Zepp
0

Njaeä.. egentligen skall man med naturlig mat kunna lita på sina hunger/mättnadssignaler!

I början är vi oftast lite osäkra och lägger därför in våra dagar i MINMAT!

Har man gjort detta några gånger så kan man sluta, när man fått till ögonmåttet!

http://minmat.net/counter.php

Det vi främst kikar på är att minimera kolhydraterna och öka fettet!

Man brukar säga, minimum av kolhydrater och 1-2 gram protein per kilo kroppsvikt per dag och resten fett tills man är mätt!

Jag har ingen våg, det står som regel vikt och fettinnehåll på förpackningen!!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

kaisakavat
0

Jag gör det. För att jag måste vakta mig själv, så jag inte äter för lite. Det har inte med vikten att göra, utan rena hälsoskäl i största allmänhet.

Använder minmat.net - länk finns ovan, svarta listen, länkar.

Väger maten innan jag äter och registrerar.

I min mat kan man dels använda SLVs listor med matvaror färdigregistrerat alltså. Man kan också lägga in egna maträtter och hopkok.

Kolla in minmat - det är inte svårt.

Branneli
0

"Svarta listan" ?????

Branneli
0

…eller "listen" ….står det visst…Obestämd

Johannika
0

Jag väger och räknar så att jag inte hamnar "skevt" i förhållanden mellan kolhydrater, protein och fett men också så att jag ser kalori-intaget. Har blivit en vana så att jag nästan inte tänker på det längre. Man får med tiden ett väldigt bra ögonmått, ibland kontrollväger jag också för att se att ögonmåttet inte blivit för extensivt.

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"